Bilim insanları uyardı: Kıyamet kopacak

Bilim insanları yeni bir kıyamet senaryosunu tartışıyor. Sonuçları "Astronomy and Astrophysics" dergisinde yayımlanan araştırmaya göre L2 Puppis yıldızının dünyanın sonunu getirebileceği iddia edildi.

Yayınlanma: 10.12.2016 - 13:55

Güneş'e benzeyen L2 Puppis yıldızının, ölmeden önce yüzlerce kat büyüyerek etrafındaki gezegenleri yok etmesine benzer bir kaderi paylaşabileceği iddia edildi.

Belçika'daki Leuven Astronomi Enstitüsünden bilim adamlarının araştırma sonuçları "Astronomy and Astrophysics" dergisinde yayımlandı. Buna göre, teleskoplardan ALMA ile yaptıklan incelemede, Güneş sisteminde bulunan, Güneş'e benzeyen bir kütleye sahip L2 Puppis'in beş milyar yıl önce yüz kat büyüyerek kızıl bir topa dönüştüğü ve etrafındaki gezegenleri yok ettiği tespit edildi.

Ekip adına açıklama yapan Prof. Leen Decin, Güneş'in yok oluş sürecinin yaklaşık iki milyar yıl süreceğini söyleyerek, Güneş'in Merkür ve Venüs'ü yuttuktan sonra cüce bir yıldıza dönüşeceğini söyledi.

"YERYÜZÜNDEKİ TÜM YAŞAMI YOK EDECEK"

Güneş'te meydana gelecek değişimin Güneş Sistemi'nde büyük etkiler yaratacağını belirten uzmanlar "Güneşimizin daha büyük ve parlak olacağını biliyoruz. Bu durum büyük olasılıkla yeryüzünde tüm yaşamı yok edecek" dedi.

L2 Puppis'in dönüşüm sürecinde çevresindeki gezegenler üzerinde bıraktığı etkiler araştırılıyor