Türkiye ve Suriyeli öğrenciler nasıl kaynaşır?

Sabancı Üniversitesi-İstanbul Politikalar Merkezi- Stiftung Mercator Girişimi, Öğretmen Ağı ve İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) ortaklığıyla gerçekleştirilen; “İlkokullarda Mülteciler İçin Kapsayıcılık: Sanat, Kültür ve Sivil Toplum Kuruluşları İşbirliğiyle Okullarda Sosyal Uyumu Artırmak” başlıklı çalıştay 19 Haziran Çarşamba günü İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) Alt Kat’da gerçekleşti.

cumhuriyet.com.tr
25 Haziran 2019 Salı, 14:53

Türkiye’de okul çağında halen 1.2 milyon Suriyeli mülteci çocuk yaşıyor. Bunların yaklaşık 640.000’i örgün eğitim kurumlarında kayıtlı ve %80’i MEB devlet okullarına kayıtlı.  

Çalıştay, İstanbul’da bu çocuklar ve onlarla aynı sınıfı paylaşan diğer öğrencilerle eğitim, sanat ve kültür alanlarında çalışan öğretmenleri, sivil toplum özel sektör ve yerel yönetimlerden uzman ve gönüllüleri bir araya getirdi. Çalıştayda, alınan derslerle, karşılaşılan güçlüklerle ve sektörler arası işbirliği potansiyeliyle ilgili paylaşımların yapıldığı bir platform oluştu. Alanda çalışan iyi uygulamalardan; Mülteciler Derneği’nin başvurusuyla, Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi eğitim uzmanları tarafından gerçekleştirilen "Günlük Ağacım Yeşeriyor"; Çağdaş Drama Derneği’nin drama eğitimleri, Yuva Derneği’nin “Uçan Kütüphane”; Maya Vakfı’nın psikolojik destek veren “Project Lift”; Zeytin Ağacı Derneği ve Koç Ünivesitesi Gönüllülerinin “Small Projects Istanbul” ve İKSV ALT Öğrenme ve Etkileşim Alanı’nın sanat ve kültüre sınırlı erişimi olan çocuklara ulaşmaya amaçlayan projeleri tanıtıldı.

Asimilasyona, hiyerarşiye kapılmadan, farkındalık yaratma ve gerçeğe dayanma temelinde, disiplinler arası bilgi birikimiyle planlanan bilimsel bir eğitimin başarılması gerektiği saptandı. Başarmak için de MEB ve ilgili kurumlar, STK’lar arasında işbirliği ve iletişimin gereği vurgulandı.