A+ A-

Uzmanlardan YGS öncesi öğrencilere 'uyku' tavsiyesi

Türk Uyku Tıbbı Derneği Başkanı Prof. Dr. Oya İtil, Pazar günü yapılacak YGS sınavı öncesi, öğrencilere iyi bir uyku tavsiyelerde bulundu. Bu tür stres günleri öncesi oluşan “uyuyamama” sorunu için, çoğu kimsenin başvurduğu uyku ilacı, alkol ve kafeinin ertesi gün için beyni daha yorgun ve hasta hissettireceğini belirten İtil, “Önce 'uyuyamama' kaygısından kurtulmak gerekiyor" dedi.
DHA
Yayınlanma tarihi: 11 Mart 2016 Cuma, 15:31

Yüksek Öğrenime Geçiş Sınavı “YGS” 13 Mart Pazar günü gerçekleştirilecek. Türk Uyku Tıbbı Derneği Başkanı Prof. Dr. Oya İtil, öğrencilerin sınav öncesi yaşadığı en büyük streslerden biri olan “uyuyamama” sorunu ve dolayısıyla, “uyku borcu”yla sınava girebilecekleri konusunda uyarı ve tavsiyelerde bulundu.

Uykunun bilişsel işlevlerimizi ve yaşam kalitemizi ciddi olarak etkilediğini belirten İtil, sınav öncesi artan kaygı ve stres nedeniyle öğrencilerin, uyku sağlıklarının bozulabileceğini, bunun da sınavdaki performanslarını olumsuz etkileyebileceğini anımsatarak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Uyku uzmanları olarak bizlerin genel tavsiyesi şudur; eğer uykuya dalamıyorsanız ‘uyuyamıyorum’ diye, daha fazla endişelenmeyin. Rahat olun ve bu durumu büyük bir dert haline getirmeyin. Elbette sınavdan önce iyi uyumak çok önemlidir. Fakat uyuyabilmek için önce ‘uyuyamama’ kaygısından kurtulmamız gerekiyor. Sınav veya buna benzer önemli bir olaydan önce, yatağınıza girdiğinizde ‘İyi uyumam lazım!’ diye düşünmeye başlarsanız, sınav kaygınız daha da artabilir. Kafein, uyku ilaçları ve alkol uykumuzu aksine daha da bozabilir. Sınava girecek adaylar, kendi kendilerine karar vererek bir doktora danışmadan uyku hapı almamalıdır. Çünkü sabah uyandıklarında kendilerini daha yorgun ve bitkin hissedebilirler.”

Ayrıca sessiz ve karanlık bir ortamda uyunması geretiğini hatırladan ve “uyku hijyeni”nin de önemine vurgu yapan İtil, sözlerini şöyle sürdürdü: “ Sağlıklı ve doğal bir uyku sırasında beyin aktiftir ve vücut kendini tamir edip yeniler. Bu da ertesi gün için gereken enerjiyi verir ve başarının zeminini oluşturur. Sınava girecek tüm öğrencilerimize bu çerçevede iyi bir uyku ve başarılar diliyorum.”

Comment disclaimer