Turkcell’den 3’lü büyüme

Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, Türkiye’de 2022 sonuna kadar her yıl 1 milyon yeni müşteri kazanmayı hedeflediklerini söyledi.

Şehriban Kıraç
14 Kasım 2019 Perşembe, 22:41


Erkan, Turkcell’in gelecek üç yıllık döneme ilişkin hedeflerini Londra’da uluslararası yatırımcılara yönelik düzenlediği toplantının ardından basına duyurdu. Erkan, üç yıllık dönemde gelir büyüme hedefini yüzde 13-16 aralığında belirlediklerini aktararak faiz, amortisman ve vergi öncesi kâr marjı hedefini ise yüzde 39-42 aralığına çıkardıklarını aktardı. Erkan, “Müşteriyi odağa alarak gözden geçirdiğimiz yeni stratejimiz önümüzdeki dönemde de gücümüze güç katacak” diye konuştu. Turkcell’in teknolojik altyapısı için son 5 yılda o günkü kurlarla hesaplandığında 8 milyar doların üzerinde yatırım yaptığını anlatan Erkan, “Gelecek 3 yılda da 3 milyar doların üzerinde yatırım yapmayı planlıyoruz. 2014’ten bu yana ise yine o yıllardaki kurlarla hesaplandığında 11 milyar dolardan fazla vergi katkısı sağladık. 2010’dan bu yana hissedarlarımıza yaklaşık 3 milyar dolar temettü dağıttık” dedi.

Erkan, yatırımlarını ağırlıklı olarak fiber, teknoloji, veri merkezi, siber güvenlik gibi alanlara yapacakları anlattı. Murat Erkan, yabancı yatırımcılarla bir araya geldiklerini anlatarak “Yatırımcılara ‘Turkcell önümüzdeki üç yıl iyi işler yapan, ayakları yere basan, yatırım için doğru şirkettir’ mesajını verdik” diye konuştu. 

BiP’ten gönderilen mesaj sayısı 2016’da aylık 223 milyon iken bugün tam 106 kat artarak 24 milyara ulaştı. 2016’da TV+ izleme için harcanan data 600 bin GB iken bugün 22 kat artarak 13 milyon gigabayta yükseldi. 

DEPREMDE SESE ÇOK YÜKLENİLDİ

İstanbul’da eylül ayının son günlerinde yaşanan 5.8 şiddetindeki depremde cep operatörlerinde iletişimde yaşanan aksamaya ilişkin Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, depremin olduğu anda ses şebekesine çok yoğun yüklenilmesinin doğal bir durum olduğunu savundu. Erkan, “Ama iletişimin kesilmesi konusunu tekrar değerlendirmek lazım. Deprem olduğu anda ses şebekesine olan talep 30 kat arttı. Bunun önceliklendirme sırası var, 25-30 dakika vakit alıyor. Deprem olduğunda baz istasyonlarını kaybetmedik. Bu konuda gece gündüz çalışıyoruz. Kamu ve AFAD ile iş birliği içindeyiz” diye konuştu.

Erkan, Turkcell Finansman AŞ’nin işlerinde regülasyonla taksit sayılarının sınırlandırılmasından sonra yüzde 25-30 yavaşlama olduğunu belirterek “Taksit sayısı sınırlanınca müşterilerin özellikle akıllı telefon tarafında alım hızları düştü” dedi.