Yarım milyarlık pastayı da aldı

Reklam alım işini özelleştiren TRT’nin Televizyon ve Reklam Zamanları Satış İhalesi’ni, kurumla mahkemelik olan Akdeniz Medya Satış ve Pazarlama Evi ile aynı adres ve aynı yöneticilerle faaliyet gösterdiği ortaya çıkan Sevin Ergun’un sahibi olduğu Satış Ofisi ikinci kez aldı.

11 Aralık 2015 Cuma, 05:52

TRT Televizyon ve Radyoları Reklam Zamanları Satış İhalesi önceki gün yapıldı. İhalenin TRT’yi daha önceden 150 milyon lira zarara uğratan Akdeniz Medya’nın reklam pazarlama işini devrettiği Satış Ofisi ve şirketlerinin sahibi Sevin Ergun’a verildiği ortaya çıktı.

Haber-Sen: İhale hukuki değil

KESK’e bağlı Haber-Sen Genel Örgütlenme Sekreteri Osman Köse, ihalenin yaklaşık yarım milyar lirayı bulan bir bedelle Sevin Ergun’un şirketine kalmasını sert bir dille eleştirdi: “TRT’nin alacaklarını tahsis etmeden, sorumlular hakkında işlem yapmadan, böyle bir şirkete tekrar ihale verilmesi, hem hukuki değil hem de TRT’nin çıkarlarına uygun değil.”

Köse, Satış Ofisi adlı şirketin daha önce TRT’yi zarara uğratan ve davalık olan Akdeniz Medya ile aynı adresi, aynı telefonları kullanan, hatta yöneticilerinin bazılarının aynı olduğu şirket olduğunu anımsattı. Skandal ihale sonucunu dün öğrendiklerini söyleyen Köse “Davalık olan bir şirkete yine ihale verilmesi garip. Çünkü ihaleye girecek olanların TRT’ye hiçbir şekilde borcu olmaması şartı var. İhale şartlarına uygun değil.”

TRT’nin televizyon, radyo, internet ve teleteks yayınlarına ait reklam zamanları daha önce 3 yıl süre ile Veritas Medya ve Reklam Hizmetleri A.Ş’ye verilmişti. Şirketin ismi daha sonra Akdeniz Medya Satış ve Pazarlama Evi San. ve Tic. A.Ş olarak değişti. Akdeniz Medya ile ihaleyle ilgili prosedürün tamamlanmasının ardından reklam bulma işlerini Satış Ofisi adlı şirkete verdi.

Akdeniz Medya’nın bu yöntemle reklam aldığı ancak TRT’ye ödemesi gereken parayı zamanında ödeyemediği, 3 yıl içinde 89.2 milyon lira borca ulaştığı ortaya çıktı. TRT’nin kestiği cezalar ve faizlerle birlikte bu rakam 150 milyon liraya çıktı. Cumhuriyet, bu durumu 1 Mart 2013 yılında yaptığı “Bu ne rastlantı” haberiyle gündeme getirmişti.