Hyundai Elantra Türkiye yollarına çıktı

Hyundai Yurtiçi Satış, Pazarlama ve Satış Sonrası Genel Müdürü Ümit Karaarslan, otomotiv sektöründe Türkiye'nin ithalatçı konuma düşme riskine karşı ''Seçimden sonra otomobil sektörüne yönelik ek vergi beklemiyorum'' dedi.

09 Haziran 2011 Perşembe, 08:17
Abone Ol google-news

Hyundai Elantra'nın lansmanı için düzenlenen basın toplantısında soruları yanıtlayan Karaarslan, seçimden sonra olası ekonomiyi soğutma tedbirlerinin otomotiv sektörünü etkileyebileceğini, bu tedbirlerin özeliklerine göre bu etkilenmenin değişebileceğini kaydetti. Otomobil satışlarında en belirleyici etkenin kredi faizleri olduğunu dile getiren Karaarslan, kredi faizlerinde ''kabul edilmeyecek'' oranda yükselme olması durumunda otomobil satışlarında gerilemenin kaçınılmaz olacağını ifade etti.

Karaarslan, ''Ama şöyle de düşünmek gerekir; 'Acaba otomobil talebini kesmenin doğru yolu, işte tipik birtakım artışlar yapmak mı, yoksa Türkiye'de otomobil politikalarını daha belirleyici tedbirler çıkararak, düzenlemeler yaparak, bir master plan yaparak mı' yapmaktır? Ben hep ikincisinin daha verimli olacağına, hem devletin vergi kaybı olmadan Türkiye'de daha adil bir vergi sisteminin ticari ile binek arasında gelmesiyle birlikte hem otomobil talebinin hem de otomobil üretiminin artacağına hem de daha düzgün bir stabil yapı olacağına inanıyorum'' diye konuştu.
 

''Hyundai yine ilk 5'te muhakkak"

Bu yılın başındaki yıllık olağan değerlendirme toplantısında otomotiv pazarında satışlar için 2011 yılı için bir artış beklemediğini söylediğini anımsatan Karaarslan, ancak 2011 yılının ilk 3-4 ayındaki yüksek talebin, filolarda geçen yıldan bekleyen talep ile düşük faiz oranlarından kaynaklandığını anlattı. Karaarslan, hükümetin cari açığın artmasına yönelik alacağı tedbirlerin sektöre de muhakkak etkisinin olacağını vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Otomobilde vergilerini ne indirmek ne de yükseltmek çok fazla sonuç vermez. Bir süre pazar daralır gibi görülebilir, ama unutulmasın ki o daralmalardan sonra, çünkü otomobil lokomotif bir sektör ve siparişlerle satışlarla üretimlerle bundan 6 ay sonrasını ilgilendiren bir sektör. Öyle oldu mu firmalar farklı farklı uygulamalar yapıyor. Zararlar olabiliyor. Zannetmiyorum hükümetin o tip farklı uygulamalar içinde olacağını...

Seçimden sonra otomobil sektörüne yönelik ek vergi beklemiyorum. Bakanlığın daha aklıselimle daha geliştirici politikalar yapacağına inanıyorum. Hem otomobil talebini düşürmemek hem de devletin vergi kaybını artırmamak açısından daha yeni, modern düzenlemeler getirileceğini tahmin ediyorum ve bekliyorum.''

Kararaslan, Türkiye otomotiv pazarının geçen yılki seviyelerde gelişeceğine yönelik tahmini ile Hyundai olarak yılın başında koydukları pazar payı hedeflerini koruduklarını söyledi. Hyundai açısından ilk 5 aylık performansın bekledikleri gibi olmadığına işaret eden Karaarslan, yapılan siparişlerin bu yılın ilk iki ayında pazarın daralacağı yönünde yapıldığını, o yüzden iki ayda kayıplarının fazla olduğunu, ancak bundan sonra yeni modelleri ile birlikte hedeflerine ulaşacaklarını anlattı.

Karaarslan, ''Hyundai olarak yıl sonunda en fazla satış yapan ilk 3 marka arasına giremeyebiliriz. Ancak Hyundai yine ilk 5'te muhakkak olacaktır'' dedi. Ümit Karaarslan, bu ay itibariyle satışa sundukları Elantra modelinden yıl sonuna kadar 6 bin ile 7 bin 500 adet arasında satma hedeflerinin bulunduğunu bildirdi.
 

Hyundai Elantra

Hyundai'nin bugüne kadar en çok satılan modellerinden biri olan ve markanın dünya çapındaki gelişiminin en temel örneği konumundaki Elantra, tamamen yenilenen tasarımı ve gelişen teknolojisi ile Türkiye'de satışa çıktı. Basın toplantısında verilen bilgiye göre, markanın karakteristik çizgileri Elantra, 1,6 litrelik 132 HP gücündeki benzinli motor seçeneğine sahip bulunuyor. 6 kademeli düz veya yine 6 kademeli otomatik vites seçeneğine sahip Yeni Elantra, tüketicilere Mode ve Prime olmak üzere yine iki farklı donanım tercihi sunuyor.

Kısa sürede satılmaya başlandığı ülkelerde birçok ödül kazanan Elantra'nın, özellikle otomotiv sektöründe en çekişmeli rekabetlerin yaşandığı ABD'nde rakiplerine karşı büyük başarılar elde ettiği bildirildi. Birçok bağımsız kuruluş tarafından ''En İyi'' mertebesinde ödüllendirilen Yeni Elantra'nın, özellikle düşük yakıt tüketimi ve sorunsuzluğu ile otoritelerden geçer not aldığı belirtildi. Yeni Elantra'nın, ''Yılın Otomobili, 2011'in En İyi Yeni Modeli, En İyi Şehir Aracı, En İyi Kompakt Sedan'' gibi ödüllerin yanında ayrıca ''2011 Yılının En Ekonomik Aracı ve 2011 Yılının En Çevreci Otomobili'' gibi ödüllerle de hem düşük yakıt tüketimi hem de düşük emisyon değerleriyle başarısını taçlandırdığı kaydedildi.
 

5 yıl garantili ultra programı

Yeni Elantra Türkiye'de de 5 Yıl Garantili Ultra Servis programı dahilinde satışa sunuluyor. Hyundai'nin 2004 yılından bu yana Türkiye'de satılan tüm modelleri için uygulanan 5 Yıl Üretici Mekanik Garantisi ve Ücretsiz Yol Yardım Hizmeti'nin yanı sıra artık 5 yıl boyunca her yıl bir defa tüm Hyundai araçlarına Hyundai Yetkili Servisleri'nde ücretsiz check-up hizmeti verilecek.

Hyundai Yeni Elantra'da Siyah İnci, Kurşun Gri, Metalik Mavi, Lacivert, Bronz, Beyaz, Koyu Kırmızı ve Gümüş Gri olmak üzere 8 farklı gövde rengi ile siyah, bej ve gri olamak üzere 3 farklı döşeme rengi seçeneği sunuluyor. Mode ve Prime olmak üzere 2 farklı donanım paketi satılan Elantra'da Mode paketiyle birlikte isteğe bağlı olarak 6 kademeli manuel ya da 6 kademeli otomatik şanzıman alınabiliyor. Prime paketiyse ilk etapta sadece otomatik şanzımanla satılıyor. Donanım ve şanzıman kombinasyonları ile toplam 3 farklı alternatif sunan Yeni Elantra'nın fiyatları 41 bin 800 lira ile 49 bin 800 lira arasında değişiyor.