IKEA Türkiye'den 900 milyon dolarlık ihracat hedefi

Ikea Türkiye Genel Müdürü Fuat Atalay, uluslararası Ikea Grubu'nun yerel üreticilerden satın aldığı ürünlerin değerinin 2011 yılında 500 milyon dolara ulaştığını, önümüzdeki 5 yılda bu rakamın iki kat artışla yaklaşık 900 milyon dolara ulaşmasının tahmin edildiğini söyledi.

IKEA Türkiye'den 900 milyon dolarlık ihracat hedefi
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 11.01.2012 - 13:21

Ikea Grubu'nun Türkiye'de üretim yapan yerel üreticilerden seramik, cam, tekstil ve metal eşya gibi ürünleri aldığını açıklayan Atalay, ayrıca birtakım mobilya ve ev aksesuarı ürünlerinin de grup tarafından satın alınması için test üretimlerinin başladığını belirterek, "Bu testlerden başarı ile geçersek Ikea dünyasında önemli bir yer alacağız" dedi.
Türkiye pazarına Maya Grubu ile birlikte giren mobilya ve ev aksesuarları mağazalar zinciri İsveçli Ikea'nın, ilk kez 2005 yılında İstanbul Ümraniye mağazasını açtığına işaret eden Atalay, Ikea Türkiye'nin İstanbul'da 2, İzmir, Bursa ve Ankara'da birer tane olmak üzere toplam 5 mağazası ile hizmet verdiğini söyledi. Her biri yaklaşık 30 bin metrekare yer alan 5 mağazanın, bulundukları illerde 8 bin çeşidi aşkın mobilya ve ev aksesuarını satışa sunduğunu söyleyen Atalay, bunun yanı sıra Aralık ayından itibaren de "ikea.com.tr" adresi üzerinden internet satış kanalını da hayata geçirdiklerini kaydetti.

3 mağaza daha açacak

Bu kanalda sergilenen ürünlerin yüzde 70'inin Türkiye genelinde mağazalarının bulunmadığı illerde, internet üzerinden alınabileceğini vurgulayan Atalay, "İnternet mağazacılığı ile büyümemize hız katacağız. İnternet satışlarımızın, bu yıl toplam satışlarımızın yüzde 2'sine ulaşacağını tahmin ediyoruz. Buna paralel 2011-2015 yılları arasında bu kanaldan yapılacak satış hacminin 5 katı kadar artacağını öngörüyoruz. İnternet üzerinden alışveriş kanalımızın açılışı henüz bir ayı bulmuşken, satışlarımız şimdiden hedeflerine paralel gidiyor. En çok sipariş Antalya, Muğla, İzmit, Tekirdağ ve Samsun'dan geliyor" dedi.

Ikea Türkiye'nin önümüzdeki 5 yılda 3 yeni İkea mağaza yatırım planladığını açıklayan Atalay, bu yatırım için uygun şartların değerlendirilerek, gerekli araştırma ve fizibilite çalışmalarının sürdüğünü bildirdi. En son geçen Haziran ayında Ankara Anatolium Alışveriş Parkı bünyesinde yer alan Ikea mağazasını alışveriş parkı ile entegre bir konseptle açtıklarını hatırlatan Atalay, "Bundan sonraki planlarımız içerisinde, İkea markasını çevreci bir anlayışla geliştirmeyi planladığımız Anatolium Alışveriş Parkı konsepti ile birlikte büyütme hedefi var" dedi.

"Enflasyon altında fiyat ayarlaması yaptık"

Ikea için Türkiye pazarının çok önemli role sahip olduğunu dile getiren Atalay, tüketicilere mümkün olabilecek en düşük fiyatlarla ürünleri sunabilmek için gerekli her türlü çabayı gösterdiklerini kaydetti. Kurdaki hareketlenmeye karşın faaliyetlerinde, verimliliğin artırılması yolu ile düşük fiyat politikalarını sürdürülebilir kıldıklarına dikkati çeken Atalay, "Bu çerçevede 2012 katalog fiyatlarımıza, enflasyon rakamının altında fiyat ayarlaması yaparak, ürünlerimizde her zaman uyguladığımız düşük fiyat politikamızı korumuş olduk. Böylece enflasyona rağmen uyguladığımız düşük fiyat politikasıyla 2012 fiyat politikamızı, 2011 Eylül başında müşterilerimize sunmuş olduk" dedi.

Beş yılda ihracat hedefi 900 milyon dolar

Ikea'nın Türkiye'den yapılan ihracata da büyük katkı sağladığını vurgulayan Atalay, Ikea Grubu'nun, faaliyette bulunduğu coğrafyalarda 55 ülkede, bin 700'ü aşkın büyük ve orta ölçekli üretici ve 20 bine yakın alt tedarikçi ile çalıştığını söyledi. Bu alt tedarikçiler içinde de Türkiye'den hatırı sayılır girişimcilerin bulunduğunu belirten Atalay, "Biz Ikea Türkiye olarak, yerel üreticilerle ilgili üretimi teşvik için önemli çalışmalar da yapıyoruz. Bundan 6 yıl önce uluslararası Ikea Grubu'nun Türkiye'den satın aldığı ürünler 200 milyon dolar olurken, 2011 yılında bu rakamın 500 milyon dolara ulaştığını sevinerek sizlerle paylaşmak isteriz. Önümüzdeki 5 yılda bu rakamların iki kat artacağını ve yaklaşık 900 milyon dolar hedefine ulaşacağımızı tahmin ediyoruz" dedi. Ikea Grubu'nun faaliyette bulunduğu coğrafyalarda 330'u aşkın mağazası bulunduğuna işaret eden Atalay, yerel üreticilerden satın alınan ürünlerin büyük çoğunluğunun, bu mağazalarda yer aldığını kaydetti.

Türkiye'de alımın artırılması için çalışmalar başladı


Ikea Türkiye olarak yerel tedarik ağının güçlendirilmesi için bir çalışma başlattıklarını açıklayan Atalay, bu kapsamda Türk üreticisinin imalat kapasitesini değerlendirerek, bir takım mobilya ve ev aksesuarlarının Türkiye'de daha fazla üretilmesi için uluslararası Ikea ile bir çalışma başlattıklarını bildirdi. Bu kapsamda ürün gamındaki yerli üretim ürün sayısını artırmak için, uluslararası Ikea grubuyla birlikte başlatılan çalışmalarda ciddi ilerlemelerin sağlandığı bilgisini veren Atalay, "Ikea üretim süreçlerindeki standartlar global standartlardır. Bu üretim süreçlerinden olan çocuk işçi çalıştırılmaması, ağaç yetiştirilmesine bağlı üretimler, çevreci anlayış ve insan sağlığını önemseyen bütün standartlar Ikea'da katı bir şekilde denetleniyor. Bu standartları sağlamak, bir çok kriterden geçmiş olmayı gerekli kılıyor. Bu kapsamda bazı ürünler test süreçlerine girildi ve çok yakın bir dönemde bu konuda önemli sonuçlara ulaşacağız. Bu yolla daha fazla sayıda yerli üretici, hem Türkiye'deki mağazalarımıza, hem de önümüzdeki dönemde rekabetçi bir fiyat sunabildikleri ölçüde dünyanın farklı bölgelerinde faaliyet gösteren 330'un üzerindeki Ikea mağazalarına ürün tedarik edebilecekler" dedi. Atalay, doğrudan ve dolaylı istihdam sayısının ise 2 bin 500 kişiye ulaştığını söyledi.

"Bir mağaza yatırımı 60-70 milyon dolar"

Soruları da yanıtlayan Atalay, test çalışmasına ilişkin olarak, "2011'de Türkiye'den alınan ürünler kanalıyla gerçekleştirilen ihracatın 500 milyon dolara çıktığını söyledik. İlk etapta 5 mağazamızda bunları satışa sunacağız. Kısa sürede bu üreticiler, global tedarik ağının bir parçası olacaklar. Test üretimleri bazı ürün gruplarında sonlandırıldı. Bu uzun ve zigzaglı bir yol" dedi.

Beş yılda açılacak 3 yeni mağazaya yapılacak yatırım rakamını da açıklayan Atalay, "Bizim ortalama yatırımımız her bir mağazada yaklaşık 60-70 milyon dolar arasında. Maya Grubu'nun toplam yatırımı proje ölçeğine bağlı olarak 150-200 milyon dolar arasında, yani Anatolium Alışveriş Parklarının yatırımından bahsediyorum" dedi. Atalay, uluslararası Ikea grubunun seramik, cam, tekstil, metal gibi ürün gruplarından aldığını belirterek, "Mobilya alanındaki testlerden de başarı ile geçersek Ikea dünyasında önemli bir yer alacağız" değerlendirmesinde bulundu.

Düşük fiyat politikasının, kar marjlarının düşük olmasına yol açtığını vurgulayan Atalay, "Öylesine kar marjlarıdır ki bu, bir yandan düşük fiyat sunuşumuzu istikrar içinde sürdürebilmek ve diğer yandan yatırımlar için kaynak yaratabilmeyi gerektiriyor. O nedenle yüzde 3-4'ler seviyesinde seyredebileceğini ifade etmek isterim" dedi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler