LED teknolojisinin yıldızı parlıyor
GfK Türkiye'nin araştırmasında, 2009'dan bu yana LED teknolojili LCD televizyonların tüm dünya pazarlarında paylarını artırdığı bildirildi.
Araştırmaya göre, 2009 yılı tanıtımlarından itibaren, LED teknolojili LCD televizyonlar tüm dünya pazarlarında büyük bir yükseliş gösterdi. LCD LED televizyonlar çağdaş tasarımları ve yüksek görüntü kaliteleri ile 2009 yılında global TV pazarında yerini aldı. Buna göre, dünya çapında, tahmini değeri dört milyara yakın olan ve tüm LCD pazarının yüzde 6'sını oluşturan üç milyon set satıldı. Satışlar pazardan pazara farklılık gösterirken, değer bazında LED ekranlı TV pazar payı (genel LCD ile karşılaştırıldığında), Asya ve Güney Amerika'da yalnızca yüzde 3 iken Batı Avrupa'da yüzde 7,5'i, Kuzey Amerika'da ise yüzde 12'yi aştı. Türkiye'de ise 2009 yılında LCD pazar cirosunun yüzde 2,7'sini LED pazarı oluşturdu.
LED teknolojisinin, 2009'da Batı Avrupa'da büyük ekranlar üzerinde belirgin bir etkisi oldu. Batı Avrupa'da bu teknoloji, özellikle büyük ekranlara olmak üzere, tüm pazara yarar sağladı. 2009'da 32 inç üstü segmentinde, LED pazar payı değer olarak yüzde 13,5 ve hacim olarak (tüm LCD pazarı yüzde 3 olarak karşılaştırıldığında) yüzde 8 olarak ölçüldü.
Türkiye pazarında durum
Araştırmaya göre, ekran büyüklüğü arttıkça, LED televizyonların varlığı da artmakta. Örneğin, hacim olarak tüm 40 inç ekranların yüzde 20'sini (yalnızca Aralık 2009 için yüzde 27), tüm 46 inç ekranların yüzde 35'ini (yalnızca Aralık 2009 için yüzde 47) ve 55 inç ekranların hemen hemen tümünü oluşturuyor. Türkiye pazarında ise LED-ekran büyüklüğü oranları benzer bir trende sahip. 46 inç LCD TV içindeki LED oranı yüzde 24 iken; 55 inç ekran segmentinde bu oran yüzde 88'e kadar çıkıyor. Bu durum özellikle büyük ekranlılar için olmak üzere, ürün faydalarıyla direk ve açık olarak bağlantılı bir durum sergiliyor. Satın alımlarda, müşteri daha çağdaş ve daha ince tasarım ve bazı ürünler için yüksek görüntü kalitesi arıyor.
'2010 yılında fiyat farkı küçülecek'
Özellikle Batı Avrupa'da müşteriler oturma odalarına en yeni teknolojiyi getirmek için ortalama yüzde 30 daha fazla ödemeye hazır olduğu belirtilen araştırmada, şu değerlendirmede bulunuldu: ''Türkiye'de ise 2009 yılı için 40-42 inç pazarında LED teknolojisine sahip bir televizyon almak için tüketici yaklaşık yüzde 85 daha yüksek bir fiyat ödedi. Pazardaki üretici firmaların daha fazla LED modelini piyasaya sunduğu 2010 yılında ise bu fiyat farkı giderek küçülecek. 2009 sonuçları, LED teknolojisi için, bu yıl içinde piyasaya sürülecek olan LED teknolojili 3D'lerin de yarar sağlayacağı, parlak bir geleceğe işaret ediyor. Ayrıca, büyük ekranların her yerde bulunur hale geldiği görülüyor. Çevre dostu LED teknolojisi enerji tasarrufu sağlayarak kullanıcıların enerji faturalarına katkı sağlıyor. Şirketlerin Haziran 2010 Dünya Kupası öncesinde piyasaya son teknolojili yeni ürünler sürmesiyle birlikte, 2010, LED için heyecan verici yeni bir yıl vaat ediyor.''
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Ayşenur Arslan’ın Colani ile ilişkisi
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Hatay’da yaşayan Alevi yurttaşlar kaygılı
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- Edirne'de korkunç kaza