Yeni Renault Clio, gün yüzüne çıktı
Renault'dan yapılan açıklamaya göre, 1990 yılında orijinal modelin lansmanından bu yana 115'den fazla ülkede yaklaşık 11,5 milyon Clio satıldı. Günümüzde, dördüncü nesil versiyonun gün yüzüne çıkarılmasıyla birlikte Clio tarihinde yeni bir sayfa açıldı.
Yeni Renault Clio, Tasarım Direktörü Laurens van den Acker tarafından başlatılan Renault tasarım rönesansını yansıtan ilk seri üretim modeli oldu. Markanın en son konsept araçlarının tarzı ve duygusu Yeni Clio'nun tasarımında bir araya getirildi.
Yeni Renault Clio, parlak siyah bir zemin üzerinde büyük ve dikey Renault logosunu içeren ön tasarımı ile dikkati çekiyor. Bu özellik, ilk olarak DeZir konsept modelinde göze çarpmıştı. Yeni Clio'da ön tasarım, farlar ile daha fazla vurgulanıyor. Farların alt bölümü krom çerçeveler ve LED farlar ile ön plana çıkıyor.
Sadece beş kapılı olarak pazara sunulan Yeni Clio, arka yan camlara yakın bir noktada gizlenmiş entegre arka kapı kolları ile birlikte sportif bir görünüme sahip. Önceki nesiller ile karşılaştırıldığında Yeni Clio, azaltılan yerden yüksekliği, daha fazla iz genişliği, lastiklerin siyah bölümünün azaltılması ile ekstra dinamizm ve kişilik kazanıyor. Yeni Clio, lansmanından itibaren DeZir için kullanılan lansman rengiyle birlikte (Ateş Kırmızısı) sekiz farklı renkte sunulacak.
Tasarımından itibaren Yeni Renault Clio'nun iç ve dış mekanının kişiselleştirilmesi üzerine düşünüldü. Müşteriler aracın dış görüntüsünü dış ayna muhafazaları, ön ızgara, arka panel etekler, kapı altı koruyucuları, jant seçenekleri ve tavan grafikleri ile birlikte kişisel hale getirebilecekler.
Aracın iç mekanını kişisel hale getirmek için ise ön panel, kapı panelleri, direksiyon simidi, vites kolu çevresi, hava çıkış kanalı çerçeveleri, döşeme malzemeleri ve opsiyonel paspaslar gibi seçenekler bulunuyor. Çekici fiyatlara sahip olan opsiyon paketleri ile müşterilere birçok seçenek bir arada sunuluyor olacak.
Yeni Renault Clio büyük ölçüde yenilenen benzinli ve dizel motorları sayesinde düşük yakıt tüketimini ve sürüş keyfini bir araya getiriyor. Benzinli olan iki motor (Energy TCe 90 ve TCe 120) çok düşük seviyede yakıt tüketimi ile karbondioksit emisyonunu orta düzey hızlanmalı ve iyi tepki veren bir motorla birleştiriyor. Yeni Clio'da dinamik TCe 120 motoru ve buna bağlı olarak Renault'da B segmenti için ilk kez kullanılan engine altı vitesli EDC (Efficient Dual Clutch) vites kutusu bulunuyor.
2005'de Clio III, B-segmentinde EuroNCAP çarpışma testi derecelendirmesine 5 yıldız alan ilk model oldu. Yeni Clio da sahip olduğu sayısız güvenlik özelliği sayesinde en yüksek düzeyde güvenliği sunuyor.
Araca ilişkin değerlendirmede bulunan Renault Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür Carlos Tavares, ''Yeni Clio akıllarda yer edecek. Otomobilin sahip olduğu tasarım bir önceki modellere göre büyük bir değişiklik gösteriyor ve önemli yenilikçi bir boyut kazanıyor'' dedi.
Yeni Renault Clio, Tasarım Direktörü Laurens van den Acker ise ''Yeni Renault Clio duygu ve arzuları öne çıkaran bir heykel olarak algılandı. Tıpkı insan vücudunda yer alan kaslar gibi, Yeni Clio'nun sahip olduğu kıvrımlar, DeZir konsept modelinin yansıttığı dinamizmi ifade ediyor. Otomobilde hiçbir şekilde dar veya agresif açılar yer almıyor, onun yerine otomobile dokunma hissi uyandıran kıvrımlar yer alıyor'' değerlendirmesinde bulundu.
En Çok Okunan Haberler
- Suriyeliler memleketine gidiyor
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- Marmaray'da seferler durduruldu!
- Yaş sınırlaması Meclis’te
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Apple'dan 'şifre' talebine yanıt!
- Lütfü Savaş CHP'den ihraç edildi
- Suriye’de şeriatın sesleri!
- ‘Hepinize test yapalım, bakalım kim ne kadar geçiyor!’
- Erdoğan'ı protesto eden gençlere işkence iddiasına yanıt