Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan, basın toplantısında, yılın ilk 6 ayında elde edilen güçlü performansın ardından minimum 73 bin adetlik hedefi 77 bin adede çıkardıklarını açıkladı. Ocak-haziran döneminde toplam otomotiv pazarının geçen yıla göre yüzde 5’in üzerinde büyüyerek yaklaşık 608 bin adetle yeni bir rekora ulaştığını hatırlatan Kaplan, “Peugeot 41 bin 640 adet satışla yüzde 29 büyüme kaydetti ve pazar payı yüzde 6.8 oldu” dedi. Bu sonuçla şirket, tarihinin en yüksek ilk yarı satışına ulaştı.
YERLİ ÜRETİM DOPİNG ETKİSİ YAPTI
Peugeot’nun güçlü SUV performansı önümüzdeki dönemde de ana strateji olacak. Yıl sonunda toplam satışlarının yüzde 65’inin SUV modellerden oluşması planlanıyor. Kaplan, “Hem binek hem hafif ticari araçta büyüdük. Hafif ticari araç segmentindeki Rifter modelimiz segment lideri oldu, SUV satışlarımız yüzde 24 arttı. Özellikle 2008 modelimiz B-SUV’da liderliğe taşındı. 408 modelinin globalde en çok satış yapıldığı ülke de Türkiye oldu” diye konuştu. Hafif ticari araç tarafında ise yerli üretimin etkisi öne çıkacak. Kaplan, Bursa’da üretimine başlanan yerli Expert modeliyle hafif ticari satış payını yüzde 30’a çıkarmayı hedeflediklerini ifade etti.
ELEKTRİKLİDE BÜYÜME BEKLENTİYİ AŞTI
Elektrikli araç satışlarındaki hızlı büyümeye dikkat çeken Kaplan, “Biz yıla başlarken elektrikli araçların 120 bin adetle toplam pazardan yaklaşık yüzde 10’luk bir pay alacağını öngörüyorduk. Ancak pazarın yaklaşık yüzde 15’ini oluşturmasından hareketle yıl sonu 180-200 bin adede gidebilecek bir elektrikli araç pazarı öngörüyoruz. Satışlarımızın yüzde 35’ini elektrikli ve hibrit teknolojili modellerden gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Şu anda da sadece elektrikli modeller, binek otomobil satışlarımızın yaklaşık yüzde 15’ini oluşturuyor” diye konuştu.
İSPANYA İLE ARADA 800 ADET VAR
Haziran ayında Türkiye, Peugeot’nun satış sıralamasında Fransa, İngiltere ve İspanya’nın ardından dördüncü sıraya yükseldi. Kaplan, “Avrupa’da genel pazar yüzde 8 daralırken Peugeot pazar payını yaklaşık 1 puan artırdı. Türkiye’nin de buna katkısı oldu” ifadelerini kullandı. Türkiye ile İspanya arasında sadece 800 adetlik bir fark var.
PLUG-IN HYBRID ATAĞINA GEÇİYOR
Elektrikli ürün gamını genişletme stratejisini sürdüren Peugeot, eylül ayında 3008 modelinin 1.6 Plug-in Hybrid 195 beygirlik versiyonunu Türkiye’de satışa sunacak. Temmuz ve ağustos aylarında ön siparişlerin alınacağı modelin lansmana özel fiyatı 2 milyon 110 bin TL olarak belirlendi. 408 ve 5008 modellerinin Plug-in Hybrid versiyonlarının üzerinde çalışmaların sürdüğü, 208 GTi modelinin elektrikli versiyonunun ise 2026’nın ilk yarısında Türkiye’de satışa sunulmasının planlandığı belirtildi. Frontera GRAVEL sağlam tasarımını yeni nesil elektrikli sürüşle buluşturuyor.