Daha önemli şeyler

09 Ocak 2016 Cumartesi

9.Çukurova Kitap Fuarı nedeniyle iki gündür Adana’dayım. Adana denince insanın aklına ilk kebap gelir. Biz de ilk akşamımızı bir kebap lokantasında geçirdik. Nefis yemekler yedik. Neyse… Adı çok bilinen fakat Adana için görece yeni bir otelde kalıyoruz. Bunları niçin anlatıyorum? İnsan bu gibi durumlarda ister bir kebapçıda isterse otelin kahvaltı ya da yemek salonunda olsun, çevre masalardaki konuşmalara ister istemez kulak misafiri oluyor.
Benim gözüm kulağım televizyon ekranlarında. Felaket haberleri birbirini kovalıyor. Sur’da, Silopi’de, Cizre’de şehit düşen askerler, evlerinde kör bir kurşunla, bir şarapnel parçasıyla yaşamları son bulan masum siviller, kime, neden, ne için direndiklerini tam bilmeden, bilemeden bedenleri delik deşik toprağa düşen genç Kürtler… Hepsi bizim insanlarımız… Haftalardır ölüyorlar… Kentlerimiz, kasabalarımız harabeye dönüyor…

*** 

Kıyılarımıza erkek, kadın, çocuk cesetleri vuruyor her Allah’ın günü… Umuda yolculuk, ölüme yolculuğa dönüşmüş… Ege Denizi, yüzlerce, binlerce Suriyeliye mezar oluyor…
Ekonomi desen bir başka felaket! Dolar üç lirayı geçmiş; ihracatımız yüzde 20’nin üzerinde düşmüş. Enflasyon oranı yüzde 8.8. Merkez Bankası ne yapacağını bilmez durumda.
Dış politikamız çökmüş durumda. İlaç için olsun, “dostumuz” diyebileceğimiz tek dostumuz kalmamış.
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü’nün (OECD) yaptığı şimdiye kadarki en kapsamlı küresel eğitim araştırmasında Türkiye 76 ülke arasında 41. sırada yer alıyor.
Ülke eğitim sistemlerinin öğrencileri ne kadar iyi yetiştirdiğini ölçmek için 3 yılda bir yapılan PISA araştırmasına göre Türkiye, matematik, okuma-anlama becerisi ve fen bilgisinde OECD ülkelerinin gerisinde görülüyor.
Üç yılda bir yapılan, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı’nın da katıldığı uluslararası eğitim ölçme-değerlendirme sistemi olarak adlandırılabilecek PISA (The Programme for International Student Assessment) 2012 sonuçları tüm dünya kamuoyuyla paylaşıldı. Araştırma sonuçlarına göre Türkiyeli öğrenciler, matematik, okuma-anlama becerisi ve fen bilgisi alanlarında OECD ülkelerinin gerisinde. Başta OECD ülkeleri olmak üzere dünya ekonomisinin yüzde 80’ini temsil eden 65 ülkeden 15 yaşındaki öğrencilerin katıldığı, ülke eğitim sistemlerinin öğrencileri ne kadar iyi yetiştirdiğini ölçmek üzerine geliştirilen araştırma çarpıcı bir tabloyu ortaya koyuyor. Türkiye PISA 2012’de toplam 65 ülke arasında genel ortalamada 45. sırada; matematikte 44., okuma-anlama becerilerinde 42., fen bilgisinde ise 43. sırada bulunuyor.

***

Kulak misafiri olduğum konuşmalarda bu konulardan hiçbiri birkaç sözcükle de olsa geçmiyor. Çünkü herkesin kendince çok daha önemli bir meselesi var. Aslında incir çekirdeğini doldurmayan bu meseleler ülkenin tüm meselelerini bastırıyor. İnsanlar ülkenin temel meseleleri çözülmedikçe kendi “önemli” meselelerinin çözülemeyeceğini anlayamayacak ölçüde aymazlar.
Oysa ülkece binmişiz bir alamete gidiyoruz kıyamete!
Bu kafayla gidersek askere zor alırız tezkere…
Ne diyelim, Tanrı yolumuzu açık etsin!



Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları

Veda 28 Eylül 2018

Günün Köşe Yazıları