Foto Galeri Haber Yaşam Kültür-Sanat Çevre Gezi Spor Doğa ve İnsan

Gençlerin Doğu Ekspresi keyfinde usulsüzlük iddiası 20 Aralık 2017, Çarşamba cumhuriyet.com.tr

Haber görseli
TCDD Taşımacılık AŞ'nin Ankara-Kars arası Doğu Ekspresi seferlerine ilgi sosyal medya sayesinde patlama yaptı. 18-24 yaş gençler, gruplar halinde Kars’a gidip fotoğraf paylaşıyor.
Kars Tren İstasyonu Hareket Memuru Sebahattin Koç, geçen yıla göre yüzde 40’lık artışa dikkat çekerek, “1 olan yataklı vagon sayısı kimi seferlerde 3’e çıkarıldı. 25 Aralık’a kadar çok sınırlı sayıda bilet kaldı. Çok büyük ilgi var. Doğu Ekspresi ucuz olduğu için gençler çok tercih ediyor. 5-10 kişilik gruplar halinde geliyorlar. Akşam gelip sabah dönenler de iki gün kalan da oluyor. Kimisi istasyonda yatıyor. Kars Kalesi, Ani Harabeleri ve Sarıkamış Kayak Merkezi’ne gidiyorlar” dedi.
Haber görseli
Geçen hafta 6 kişilik arkadaş grubuyla Doğu Ekspresi ile Kars’a giden Serkan İbil, “Böyle bir gezi planımız vardı. Instagram hesabından gördük ve Kars’a gitmeye karar verdik. Tren yolculuğunu ilk defa yaptım ve bu zamana kadar yapmadığım için pişman oldum. Kars’ta yakın çevremizden daha çok ilgi gördük. Biz bilet alırken epey sıkıntı yaşadık. Bir ay boyunca sabah, öğle, akşam bilet aradık, yoktu. Yola çıkmadan 3 gün önce bilet bulduk. Gece saat 12 civarında TCDD’nin bilet satış sistemine girdiğinizde bilet bulabiliyorsunuz” dedi.
Trenle tek başına Kars’a seyahat eden fotoğrafçı Mücahit Muğlu ise, “Kars’tan ziyade Doğu Ekspresi deneyimi yaşamak istedim. Kars’ı da çok sevdim. Atmosferi inanılmaz. Kars bu ara çok popüler. Bence blogger’ların çok sık seyahat etmesi çok etkili oldu. Bu ara blogger ve fotoğrafçılar Kars’a çok gidiyor. Onların paylaşımlarını gören Kars’tan ve Doğu Ekspresi’nden haberdar olmaya başladı ve talep arttı. Seyahat hiç bitmesin istedim. Kars’taki tarihi eserler ve Rus mimarisine bayıldım. Bilet bulma da hafta içi çok zorluk çekilmiyor ama hafta sonu bilet bulmak sorun” diye konuştu.