BTS Başkanı: Başka yerde de olabilir

KESK’e bağlı BTS Başkanı, tren kazasını yerinde inceledi ve uyardı.

Yayınlanma: 10.07.2018 - 00:15
Abone Ol google-news

Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu’na (KESK) bağlı Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Genel Başkanı Hasan Bektaş, Tekirdağ’da 24 kişinin yaşamını yitirdiği tren faciasının yaşandığı bölgeye gitti. Bektaş’ın facianın nedenine ilişkin değerlendirmeleri ve uyarıları şöyle:

-Kaza gününde bölgede yoğun yağış var. Ancak yağış dünyanın her yerinde olan bir şey. Orada bir menfez var. Sel menfezin altından değil de üzerinden geçiyor. Sel, rayın altındaki balast diye tabir ettiğimiz taşları sürüklüyor. Altını oyarak rayın havada kalmasına neden oluyor. Burada lokomotif geçtikten sonra da vagonlar devriliyor. 

-Demiryollarında eskiden ‘yol bekçileri’ vardı. Her ‘yol bekçisinin’ 10 km, 15 km bir güzergâhı bulunuyordu. Özellikle havanın kötü olduğu dönemlerde yaya olarak rayları kontrol ediyorlardı. 

-Son 10 yıldan beri demiryollarındaki bütün atamalar ‘liyakatsız’. İşten anlamayan insanlar var. 

-Menfezle ilgili ihalenin 15 gün önce iptal edildiğini duyduk. Doğru mu değil mi henüz bilmiyoruz.

-Demiryolları küçülüyor. Personel eksikliğine gidildi.

-Üstyapı yakın zamanda kontrol edilmiş. Ancak demiryollarında asıl üstyapı değil, altyapı önemli. 

-Trende ve makinistte herhangi bir sorun yok. Hangi tren olsa orada kaza yapardı. Bu demiryollarıyla ilgili AKP hükümetinin 16 yıldır uyguladığı politikaların bir sonucu. 2004 yılında Pamukova’da ‘hızlandırılmış tren’ faciası yaşandı. Yine arada küçük çaplı kazalar oldu. Geçen yıl ağustosta Elazığ’daki tren kazasında 2 makinisti kaybettik. 

-11 bin km’lik demiryolu ağı var. İhmal edildiği sürece bugün burası, yarın başka yerde kaza olabilir. Bakılması lazım. Bu politikalar devam ettiği sürece kazalar yaşanabilir.

"Mühendisler yok sayıldı"

İnşaat Mühendi sleri Odası (İMO), “Felaketlerin nedeni doğa olayları değil, mühendislik bilgi ve birikiminin günlük ticarete teslim edilmesidir. Mühendislik ve mühendislerin yok sayılmasıdır” değerlendirmesini yaptı. İMO, hattın tarım arazileri içinden geçtiğine, bu tür yerlerde zeminin taşıma gücünün zayıf olduğuna, çekilen fotoğraflarda da balast tabakalarının yetersizliği nedeniyle işlevini yitirdiğinin görüldüğüne dikkat çekti. İMO’nun açıklamasında, “İlk belirlemelere göre ciddi bir ihmal var. Yağan yağmurlar dikkate alınarak gerekli olan bakım ve kontrollerin yapılmadığı, bu kazanın sadece en son yağan yağmurlara bağlanmaması gerektiğinin bilinmesini de istiyoruz. Suçlu yağmur değildir! Yapanlar, yaptıranlar ve yapılmış olan yapıları denetlemeyenlerdir” denildi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler