A+ A-

Kapatılan Rojava Medya’nın yerine Welat gazetesi yayına başladı

Son çıkarılan KHK ile Dihaber, Gazete Şûjin ve Rojava Medya’nın kapatılmasına tepkiler sürerken, kapatılan tek günlük Kürtçe gazete olan Rojava Medya’nın yerine Welat gazetesi yayına başladı.
Yayınlanma tarihi: 27 Ağustos 2017 Pazar, 15:56

[Haber görseli]

Diyarbakır’da bir araya gelen bir grup gazeteci tarafından çıkarılan Welat gazetesi dün “Kırılmayacak ve Düşmeyecek” manşetiyle çıktı.

Gazeteciliğe devam edeceklerini belirten Mezopotamya Kadın Gazeteciler Platformu Sözcüsü Ayşe Güney, “Bizim için esas olan halkın yanında olmak, sokaklarda olmaktı. O bakımdan da biz yine halkın yanında olmaya devam edeceğiz. Kapatmalar sadece binalarla ilgili bir durumdur. Bizim haberciliğimize binaları kapatarak engel olamazlar. Bir alternatif yayın mecrası daha kurup kurmamamız için henüz bir şey söylemek erken ama biz her koşulda habercilik yapmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

Dihaber editörlerinden Bilal Güldem de “Dihaber, Rojava Medya ve Gazete Şûjin kapatıldı diye Kürt basını, özgür basın susacak mı, tabii ki hayır. Biz Ape Musa’lardan devraldığımız kalemi, bugün devam ettireceğiz. Aldığımız bu bayrağı dalgalandıracağız. Bu geleneği yılmadan devam ettireceğiz. Ancak özgür basına, muhalif basına daha çok sahiplenme olmasını arzu ediyoruz. Çünkü ciddi bir sessizlik var” dedi.

Cumhuriyet İMECESİ

En Çok...

okunanlar

yorumlananlar

beğenilenler