Alevi Keçeci köylüleri: ‘İnancımıza karışmayın’

Türbeleri cami yapılan Alevi Keçeci köylüleri, Sünnileştirme politikasına tepki gösterdi.

Yayınlanma: 19.07.2014 - 04:00

Tokat’ın Erbaa ilçesine bağlı Keçeci köyünde Horasan erenlerinden Keçeci Baba Türbesi’nin müftülük tarafından camiye çevrilerek imam atanmasına tepkiler dinmiyor. Alevi dedeleri, “Biz inancımızı yaşamak istiyoruz” derken Alevilerin dayatmayla Sünnileştirilmeye çalışıldığını belirten köyün gençleri de imza kampanyası başlattı. Köyün İmamı Adem Çelik ise sorunu müftülüğün çözmesini istedi.

Keçeci köyünün Alevi dedesi Ahmet Kaya, “Erbaa’nın 79 köyünden Sokutaş ve Keçeci Alevi köyleridir. Erbaa Kaymakamı, 2 Alevi köyünü kafaya taktı. Biz inancımızı kendimiz yaşamak istiyoruz. İbadetimizi kendi örf âdetlerimize göre yaşamak istiyoruz. Türbemizi camiye çevirdiler, bir de imam atadılar. Bu asimilasyondur” diye konuştu.

Köyün hiçbir hizmet alamadığını anlatan Kaya, “Önce yol yapsınlar, su getirsinler bu köye yol. Abdest almak için önce suya ihtiyaç var” dedi. Alevi dedesi Ali Arslan da “Biz cami falan istemiyoruz. İmam da istemiyoruz. Bizim dedelerimiz var alimlerimiz var. Bizim ibadetimize karışmasınlar” diye konuştu.

Köyü ziyarete gelen başka bir Alevi dedesi Fevzi Eraslan ise “Kimsenin ibadetine karşı değiliz. Bizi bize bıraksınlar. Biz her cuma akşamı inancımızı yapıyoruz” dedi.

Köyün gençleri tepkili: Bu dayatmadır

Köyün gençleri de köye gönderilen imamın geri alınması ve camiye çevrilen Keçeci Baba türbesinin yeniden türbe olarak kullanılması için imza kampanyası başlattı. Yaşananlara karşı öfkeli olan gençlerden Çetin Pehlivan, “Biz Sünnilere gidip ‘Siz neden Sünnisiniz?’ diye sormuyoruz. Biz Aleviyiz. Kimse bize camiyi ve imamı dayatmasın. Bu köyde imam istemiyoruz. İnancımızı yaşamak istiyoruz. Aleviler olarak bütün bunlardan korkuyoruz. Biz imam istemiyoruz” diye konuştu.

Gençlerden Önder Konuk ise “Diyanet dinden elini çeksin. Bizler laikliği savunuyoruz. AKP iktidarı tarafından baskı altındayız. AKP iktidarı Alevilere ayrımcılık uyguluyor, baskı yapıyor. AKP’nin yaptıklarından dolayı bizler endişe içerisindeyiz” ifadelerini kullandı.

İmam Çelik: Sorunu müftülük çözsün

Müftülük tarafından köye atanan İmam Adem Çelik ise köylülerle bir sorun yaşamadığını belirterek “Buraya atandığım için geldim. Köyde imam istenmiyorsa gerekli yerlere dilekçe versinler. Müftülük ve yetkililer sorunu çözsün” diye konuştu.