Blog yazarlığı: Hem gelir, hem kariyer

17 Temmuz 2010 Cumartesi

Türkiye’de 2.5 milyona yakın blog bulunuyor. Eğer iyi bir içeriğe sahipse bir blog yazarının reklam geliri elde etmesi mümkün. Ayrıca büyük markaların bloglara ilgisi de her geçen gün artıyor.

Türkiyede sayıları 2.5 milyona, dünyada ise 130 milyona yaklaşan bloglar, yazarlarına paylaşım ve kendini ifade etme olanaklarının yanı sıra para kazanma ve kariyer imkânı da sunuyor.

1 milyonun üzerinde üyeye ve günlük 1.2 milyon tekil ziyaretçiye sahip blog platformu blogcu.comun bağlı olduğu Nokta Medyanın üst yöneticisi Tümay Asena, sıradan bir blog yazarının, iyi bir içeriğe sahipse ayda 200 dolara kadar gelir elde edebildiğini, mikrosite haline dönüşmüş blogların ise aylık reklam gelirinin 500 ile 1000 dolar arasında değiştiğini kaydetti.

Konuya ilişkin olarak AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Asena, Türkiyede blog yazarlığının, en çok interneti aktif kullanan genç nüfus arasında yaygın olduğunu belirterek, cinsiyet dağılımına bakıldığında ise erkek ağırlıklı bir tablo ile karşılaşıldığını, blogcu.com üzerinde blog kullanıcılarının yüzde 72sinin erkek, yüzde 28inin kadınlardan oluştuğunu anlattı.

Asena, blog konuları açısından değerlendirmesinde, yılbaşından bu yana blogcuda en çok yazı yazılan konuların sırasıyla sinema-TV, müzik, spor, teknoloji ve hobiler olduğunu, 20072009 döneminde özellikle yemek ve hobi kanalları ön plana çıkarken 2010 itibarıyla bu eğilimin daha güncel konulara kaydığını belirtti. Blogların, bir süre sonra az miktarda teknik bilgiyle birer mikrositeye dönüşebildiğini vurgulayan Asena bloglar üzerinden reklam ile para kazanabilmenin de mümkün olduğuna işaret ederek bunun için kullanıcıların özgün, kaliteli ve sürekli güncellenen içerik ile bloglarına belirli bir ziyaretçi hacmi sağlaması gerektiğini vurguladı.

Asena, sözlerini şöyle sürdürdü: Mikrosite olmuş bloglar, markaların da büyük ilgisini çekiyor ve daha yüksek gelir elde edebildikleri blog sponsorluk anlaşmaları da yapabiliyor. Sponsorluklar arasında, blogun marka görselleri ile giydirilmesi, markanın yeni çıkan bir ürününün blog sahibi tarafından test edilip, sayfasında yorumlanması gibi birçok farklı çalışma bulunuyor.

Öte yandan, reklam verenlerin de son bir senedir, hem kurumsal bloglar hem de kampanyaları için bir iletişim mecrası olarak kullandıkları kampanya blogları oluşturmaya başladıklarını kaydeden Asena, bu bloglar sayesinde markaların, tüketici kitlesi ile daha samimi bir etkileşim kurabildiğini ve bloglar üzerinde oluşturdukları içeriklerin, Facebookta paylaş, Twitterda paylaş butonları gibi mekanizmalar sayesinde tüm sosyal medya mecralarında yer bulabildiğini anlattı.

Fritolay Grubu markası Laysin son kampanyasını tamamen bir blog üzerinden gerçekleştirdiğini, blogun 1.5 ayda 500 bine yakın kullanıcı tarafından ziyaret edildiğini; Renault, Dacia, Opel, Dalin, Knorr, Tat gibi markaların da kampanya blogu oluşturan markalar arasında yer aldığını aktaran Asena, şu bilgileri paylaştı:

Diğer yandan başarılı blog yazarları zaman zaman marka temsilcileri haline dönüşebiliyor. Bir moda blogu yazarı Reebook ile bir finans blogu yazarı ise Garanti Bankası ile çalışabiliyor.



Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları

Pusulanın ibresi... 17 Mayıs 2024
Benim Cumhuriyet’im... 10 Mayıs 2024

Günün Köşe Yazıları