Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi

Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
DHA
08 Aralık 2015 Salı, 13:25
Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
Haliç’te kamuoyunda Haliçport olarak bilinen “Haliç Yat Limanı ve Kompleksi Projesi”nin için Çevre Etki Değerlendirme (ÇED) süreci başlamış, geçtiğimiz ay da TMMOB’ya bağlı 4 oda, projeye ilişkin imar planlarına dava açtıklarını açıklamışlardı.
Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
Haliçport için yapılmak istenen ÇED toplantısı da protestolar yüzünden yapılamamıştı. Projenin gerçekleştirileceği Tarihi Haliç Tersaneleri alanını havadan görüntüledik.
Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
İlk defa Başbakanlığı döneminde Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanan "Haliç Yat Limanı ve Kompleksi" projesi 2013 yılının Temmuz ayında ihaleye çıkarılmıştı. İhaleyi 1 milyar 346 milyon dolarla Rixos otelleriyle bilinen Sembol Uluslararası Yatırım ile Ekopark Turizm- Fine Otel’den oluşan konsorsiyum kazanmıştı.
Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
Proje, 4 yılı inşaat, 45 yılı işletme süresi olmak üzere 49 yıllığına Yap-İşlet-Devret modeliyle gerçekleştirilecek.
Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
MİMARLAR VE MÜHENDİSLER ODASI DAVA AÇTI Türkiye Mühendis ve Mimarlar Odası'na (TMMOB) bağlı 4 oda, Haliçport projesine yönelik imar planlarını yargıya taşımıştı.
Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
Gemi Mühendisleri Odası, İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi, Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi ve Şehir Plancıları Odası İstanbul Şubesi tarafından konuyla ilgili yapılan ortak açıklamada Haliçport Projesi'ne ilişkin imar planlarına yürütmenin durdurulması ve iptali istemiyle 3 Kasım 2015 tarihinde dava açıldığı belirtilmişti.
Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
3 ADET 5 YILDIZLI OTEL, 2 YAT LİMANI YAPILACAK Öte yandan tarihi Haliç Tersanesinin bulunduğu alanla ilgili Çevre Etki Değerlendirme(ÇED) süreci de başladı. Ulaştırma Denizlik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nün hazırladığı ÇED başvuru dosyasına göre; projede 3 adet 5 yıldızlı otel, 2 yat limanı ve iskeleler yer alacak.
Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
Alan büyüklüğü 250 bin metrekare olan projenin bedeli 850 milyon lira olarak belirlendi. ÇED başvurusunda yer alan proje detaylarına göre, Haliç tersanesine 700 oda kapasiteli 5 yıldızlı 3 otel yapılacak. 100 odadan oluşacak Otel 1 için Hangar tipinde tescilli bir bina otele dönüştürülecek.
Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
400 oda ve 200 odadan oluşacak 2’inci ve 3’inci otel ise temelden inşa edilecek. Haliç Kongre Merkezi’nde yapılmak istenen ÇED toplantısı geçtiğimiz günlerde protestolar yüzünden yapılamamıştı.
Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
HALİÇ TERSANELERİNİN TARİHİ İstanbul’un fethinin ardından Fatih Sultan Mehmet’in talimatıyla 1455’te kurulan Haliç Tersanesi, en uzun süre faaliyet gösteren tersanelerden birisi oldu. O zamanki adıyla, ‘Tersane-i Amire’, Yavuz Sultan Selim ve Kanuni Sultan Süleyman döneminde dev bir tersaneye dönüştü. Zaman içinde bölünerek Camialtı, Taşkızak ve Haliç tersaneleri adıyla işlevine devam etti.
Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
Denizcilikteki gelişmeyle birlikte bu bölge inşa tezgahları, havuzlar, depolar, kışlalar ve yelken dikim atölyelerini de içine alan bir kompleks haline geldi. II.Abdülhamid döneminde de tersaneye yeni bir havuz eklendi. . Böylece 150 tona kadar küçük gemilerin tamiri bu yüzer havuzlarda yapılmaya başlandı. Tersane-i Amire 1908 yılından itibaren bir daha eski parlak dönemlerininden uzaklaştı.
Yeni kaderini bekleyen Haliç Tersaneleri havadan görüntülendi
Cumhuriyet döneminde Tersane, Türkiye Seyr-i Sefain İdaresi’ne bağlandı. 1952 yılında ise Denizcilik Bankası’na devredildi. Bu dönemde de yeni bazı havuzlar inşa edildi. 1960’lı yıllarda 8 adet çıkarma gemisi inşa etti. Son senelerde ise tersanede yolcu gemileri, araba vapurları ve feribotlar inşa ediliyordu. Ancak yeni Galataköprüsü inşaatı sırasında gemilerin haliç’e giriş çıkış yapamaması nedeniyle Tersaneler üretim yapamadı ve bu kapanma sürecinin başlangıcı oldu.

En Çok Okunan Haberler