48 milyon bağımlı var... Çarpıcı istatistikler
Günün 7 saatini internette, bunun üç saatini sosyal medyada geçiriyorlar.
Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 60’ı sosyal medya ağlarını aktif olarak kullanıyor. Küresel ortalamanın yüzde 37 olduğu bu alanda, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) yüzde 99’luk oranla ilk sırada yer alıyor. Dijital pazarlama ajansı We Are Social ve Hootsuite tarafından yayımlanan ve 238 ülkeden toplanan verilerle hazırlanan rapora göre, Türkiye’de nüfusun yüzde 60’ı, yani 48 milyon kişi internete bağlanıyor ve aktif sosyal medya kullanıcı sayısı da 48 milyon. Bunun 33 milyonunun tekil kullanıcı olduğu tahmin ediliyor. Türkiye’de cihaz kullanıcılarının yüzde 95’i cep telefonu sahibi ve yüzde 75’i akıllı telefon kullanıyor. Türkiye’nin web trafiğine göre; bilgisayar üzerinden ziyaretlerin yüzde 36’ya düştüğünü, mobil trafiğin ise yüzde 61’e çıktığını görüyoruz. En çok kullanılan sosyal medya kanalı yüzde 57’lik oranla YouTube ve onu küçük bir fark ile Facebook takip ediyor. Diğer popüler sosyal medya kanalları ise Instagram ve Twitter. Araştırmaya göre Türkiye nüfusunun büyük kesimi her gün yaklaşık 7 saatini internette geçiriyor. We Are Social ekibinin 2017 raporuna göre, Türkiye’de sosyal medya kullanıcıları günde ortalama 3 saatini sosyal medya platformlarında geçiriyor.
En popüleri Facebook
2 milyarı aşan aylık aktif kullanıcı sayısı ile Facebook, en popüler sosyal medya ağı. Facebook’u 1.5 milyar ile You- Tube, 1.3 milyar ile WhatsApp, 1.3 milyar ile Facebook Messenger, 963 milyon ile WeChat, 850 milyon ile QQ takip ediyor. Diğer popüler sosyal paylaşım platformlarından Instagram’ın aylık aktif kullanıcı sayısı 700 milyon, Twitter’ın ise 328 milyon. Instagram’ın kullanıcı sayısı, Facebook’un satın aldığı 2012 yılının ardından tam 35 katına yükseldi.
Çarpıcı istatistikler
-20 yaş altının yüzde 32’si Instagram’ı en önemli sosyal ağ olarak görüyor.
-Kadın internet kullanıcıları (yüzde 38), Instagram’ı erkek internet kullanıcılarına (yüzde 26) göre daha çok seviyor.
-Instagram’ı en fazla kullananlar 18-29 yaş (yüzde 60).
-2000 sonrası doğan internet kullanıcılarının yüzde 81’i Twitter’ı günde en az 1 kez haberdar olmak için kullanıyor.
-Üniversite mezunu internet kullanıcılarının yüzde 29’u Twitter’ı kullanıyor. Eğitim düzeyi düştükçe bu oran da düşüyor.
-Sosyal medya kullanımının yüzde 80’inden fazlası mobilden gerçekleşiyor.
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Korgeneral Pekin'den çarpıcı yorum
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- Petlas Yönetim Kurulu Üyesi Özcan, uçakta olay çıkardı
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'
- Restoranlarda 'harcama limiti' uygulaması başladı
- Milletvekilleri Genel Kurulu terk etti!
- Erdoğan'dan Suriyeliler açıklaması