Bursa ayakta... Renault'dan sonra TOFAŞ işçileri de üretimi durdurdu
Bursa'da direnişteki Renault işçilerine destek veren ve benzer taleplerini dile getiren TOFAŞ işçileri de üretimi durdurdu. Vardiyası sona eren işçiler iş yerini terketmiyor.
Türkiye’nin otomotiv devlerinden Renault’ta dün gece vardiyasında başlayan iş bırakma eylemi devam ediyor. Ücret artışı talebiyle eylem yapan Renault işçileri fabrikaya girdi, ancak üretime başlamadı. Renault işçileri için destek eylemleri sürerken TOFAŞ işçileri iş bırakıp dış kapıya kadar yürüdü. Renault işçileriyle benzer taleplerini dile getirdiler.
Türk Metal Sendikası'nın örgütlü bulunduğu Bocsh'ta çalışan işçilere geçen nisan ayında 3 yılı kapsayacak toplu sözleşmede yüksek oranda zam verilmesi, Renault ve TOFAŞ başta olmak üzere aynı sendikanın örgütlü bulunduğu otomotiv ve yedek parça fabrikalarındaki işçilerin tepkisine yol açtı. Fabrikalardaki işçiler sözleşmelerinin yenilenmesini isteyerek olumsuzluktan sorumlu tuttukları sendikadan istifa etme sürecine girdi.
Yaklaşık 5 bin işçinin çalıştığı Bursa Organize Sanayi Bölgesi’ndeki Renault Otomotiv Fabrikası'nda işçiler, gece vardiyasına girmeyerek fabrika önünde sabaha kadar eylem yaptı. Sabah 08.00 vardiyasına gelen bin 500 işçi de fabrikaya girdi, ancak onlar da dışarıda eylem yapan arkadaşlarına destek için fabrika içinde eylem yaparak çalışmadı. İşçi temsilcileri ile fabrika yönetimi arasında görüşmelerin sürdüğü bildirilirken, fabrika önünden ayrılmayan işçiler, ücretlerinde iyileştirme beklediklerini belirtti.
"AYNI ŞARTLARI İSTİYORUZ"
Yıllardır Renault’ta çalıştığını söyleyen Erhan İmralı, uzun zamandır iyi bir zam alamadıklarını dile getirerek, "Tepkimizi dile getirdik ancak sendikacılar bunu fabrika yönetimine iletmediler. Bir başka fabrikada sendika değişim problemi vardı. Mahkeme süreci başladı yetki konusunda ve 4 sene sözleşmeye giremediler. 4 sene sonra Türk Metal’e geçti arkadaşlar ve iyi bir zam aldılar. Aldıkları rakam güzeldi. Saat ücretinde bize göre 1-1,5 lira fazla alıyorlardı. Aynı sendikaya üyeydik, işveren aynı sendikaya üyeydi ama bizimle farklı sözleşme imzalandı. Biz bir rakam vermedik, sadece Bocsh’la aynı şartlara sahip olmak istiyoruz dedik, yönetim bizi dinlemedi" dedi.
Fabrika yönetiminin açıklama yapması gerektiğini söyleyen İmralı, “İki vardiya da dışarıda şu anda. Ücretlerimizde iyileştirme bekliyoruz. Bizim de bir ailemiz var. Bunları geçindirmemiz gerekiyor. Sadece Renault’un kar etmesiyle olmuyor bu işler. Her sene üretim rekorları kırıyoruz ama bizim ailemizde bir değişiklik yok. Böyle giderse 16.00-24.00 vardiyası da iptal olacak. Çünkü daha evlerine gidip dinlenmediler, buradalar. Eylemimiz sürüyor" dedi.
MESS: HAKSIZ TALEPLERDE BULUNULMASI YASADIŞI
Türkiye’nin otomotiv devlerinden Oyak Renault’ta dün gece vardiyasında başlayan iş bırakma eylemi devam ederken Metal İşverenleri Sendikası bugün yazılı açıklama yaptı. 'Oyak Renault Fabrikası'nda ve MESS üyesi işyerindeki gelişmeler' başlığıyla yapılan açıklamada, gelişmelerin hassasiyetle takip edildiği belirtilerek, "Oyak Renault Otomobil Fabrikaları A.Ş.’de başlatılan işyerini terk etmeme ve topluca iş bırakma şeklindeki eylemlerle birlikte olaylar yasa dışı bir boyuta ulaşmıştır" denildi.
TÜRK METAL’DEN SAĞDUYU ÇAĞRISI
Türk Metal Sendikası da yaptığı açıklamada, MESS ile aralarında Oyak Renault işyerindeki 5 bin 600 çalışanın da dahil olduğu toplam 110 bin üye adına grup toplu iş sözleşmesinin, 15 Aralık 2014 günü imzalandığı hatırlatıldı. Açıklamada, sözleşmeyle alınan ücret artışları ve diğer hakların, Oyak Renault işyeri de dahil olmak üzere, tüm üyeler tarafından memnuniyetle karşılandığı ve sevinç gösterisine neden olduğu ifade edildi.
Grup toplu iş sözleşmemizin imzalanmasının ardından, yasal nedenlerle bu sözleşmenin dışında kalan Bosch işyerinde, daha sonra münferit bir sözleşme imzalandığı kaydedilen açıklamada, "38 aydır hiçbir ücret artışı ve sosyal haktan yararlanamayan ve bu süreçte büyük mağduriyetler yaşayan Bosch işçilerine, bu mağduriyetlerini giderecek oranda yüksek artışlar sağlanmıştır. Bu yüksek artışlara rağmen, Bosch işçisinin 9.46 liraya yükselen ortalama saat ücreti, Renault işçisinin 9.83 TL olan ortalama saat ücretinin gerisinde kalmıştır" denildi.
Bu gelişmeler üzerine, Oyak Renault işyerindeki üyelerinin 8 aydır yürürlükte bulunan toplu iş sözleşmemize rağmen, aynı artışların kendilerine de yansıtılmasını talep ettikleri vurgulanan açıklamada, "Sendikamız, bunun yasal olarak mümkün olmadığını, ancak kendilerine bir sonraki sözleşmede gruplar arasındaki bu farkın kapatılacağına dair güvence vermiştir" denildi.
Bursa'da direnişteki Renault işçilerine destek veren ve benzer taleplerini dile getiren TOFAŞ işçileri de üretimi durdurdu. Vardiyası sona eren işçiler iş yerini terketmiyor.
En Çok Okunan Haberler
- Suriye'yi nasıl terk ettiğinin ayrıntıları ortaya çıktı!
- Nevşin Mengü hakkında karar
- Petlas'tan o yönetici hakkında açıklama
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- 3 zincir market şubesi mühürlendi
- Eski futbolcu yeni cumhurbaşkanı oldu
- Geri dönüş gerçekten 'akın akın' mı?
- Fidan'dan 'Suriye Kürtleri' ve 'İsrail' açıklaması
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi
- AKP’nin tabutu CHP sıralarına kondu