Diyet programı sonrası ideal kilomu nasıl korurum

Hedeflediği ideal kiloya ulaşanların en sık sorduğu soru 'kilomu korumak için bundan böyle sürekli diyet mi yapacağım' oluyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Hale Taşgın bu sorunun cevabını verdi.

25 Şubat 2020 Salı, 10:53
Abone Ol google-news

 İDEAL KİLOMU NASIL KORUYACAĞIM

İdiel kiloyu korumak için sürekli diyet yaplak gerekmediğini belirten Taşğın yapılması gerekenleri şöyle sıraladı: Sürekli diyet yapmanız durumunda vücut direnciniz zayıflayacağından olası hastalıklara davetiye çıkartırsınız. Diyeti bıraktığınız andan itibaren hızlı bir şekilde kilo almaya başlarsınız. Kilo kontrolünde dikkat edilmesi gereken en önemli konu metabolizmanızı olabildiğince aktif tutabilmektir. Gün içerisinde alınan besinlerin, protein karbonhidrat dengesinin sağlanması da oldukça önemlidir. Hiç protein almayıp yalnızca karbonhidratla beslenirseniz kilo almanız  kaçınılmaz olacaktır. Protein ağırlıklı beslenmeniz durumda ise kilo kaybınız devam edecektir. Yapılması gereken protein karbonhidrat dengesinin sağlanmasıdır.

KİLO ALMAMAK İÇİN YAPILMASI GERKENLER 

Güne erken başlayın, uyku düzeninizi doğru ayarlamanız ve güne erken başlamanız beslenme düzeninizi oturtmanızda yardımcı olacaktır. Günde 6-8 arası uyku yeterli olacaktır. Haraketli bir yaşam tarzı benimseyin Düzenli egzersiz yapmayı hayatınızın bir parçası haline getirmeye çalışın. Eğer ki  yapamıyorsanız gün içinde daha fazla hareket etmeniz faydalı olacaktır. Yatmadan önce yemek yemeyin,   Uyku saatinizi küçük istisnalar dışında değiştirmeyin yemek saatinizi de buna göre ayarlayın en ideali akşam yemeğinden 4-5 sonra uyumaktır. Akşam yemeğinden sonra öğün yapma  ihtiyacı duyarsanız yatmadan 2 saat önce bir porsiyon meyve tüketebilirsiniz. Protein alımınıza dikkat edin.  Protein ağırlıklı besinlerin tüketimi, diğer besinlerin tüketimine oranla daha uzun bir zaman alır bu da tokluk hissinin daha uzun sürmesini sağlayacağından daha az besin tüketilmesine sebep olur. Ayrıca proteinler metabolizmayı hızlandırdığından protein tüketenler daha çok enerji harcamış olurlar .

GEREĞİNDEN FAZLA PROTEİN TÜKETMEYİN 

Yalnız gereğinden fazla tüketilen proteinin de yağa dönüşür. Çok acıkmamaya özen gösterin. Açlık hissiniz ciddi oranda oluştuğu takdirde tüketeceğiniz besin miktarı da aynı oranda yükselecektir. Böyle bir sonuçla karşılaşmamak için yapmanız gereken en doğru şey sağlıklı ara öğünlerdir.  Lifli gıdaların tüketimine önem verin. Lif kaynaklı sebzeler, baklagiller, tam tahıllı gıdalar tokluk hissinin oluşmasını sağlayan, besin alımını azaltan en önemli gıdalardır. Lifli gıdaları sofranızdan eksik etmeyin. Küçük kaçamaklardan korkmayın.  Koruma programı uygularken fazla kaçırdıysanız hemen endişelenmenize gerek yok çünkü vücut aldığı yağları hemen depolamaz. Vücudumuzun yağları depolama işlemi 24 saat sürmektedir. Fazla kaçırdığınız bir dönemde yapmanız gereken 24 saat öncesinde almakta olduğunuz su ve protein miktarını arttırarak vücudunuzun yağlanmasını önleyebilirsiniz. Ertesi gün ise protein ağırlıklı beslenmeniz faydalı olacaktır.

ALKOL TÜKETİMİ SONRASI NE YAPMALIYIM?

Alınan alkolün yağa dönüşmemesi için Omega 3 açısından zengin olan balık, kabak, ıspanak, fasulye ve bol su tüketimi alkolün yağa dönüşmesini engelleyeceği gibi vücuttan atılmasını da sağlayacaktır. Her şey beyinde başlar beyninizi kilo verme üzerine programlarsanız, hedefe ulaştıktan sonra beyin, beslenme üzerindeki ağırlığını çeker ve yeniden kilo almaya başlarsınız. Eğer ki ideal kiloma ulaşıp orada kalacağım şeklinde beyninizi programlarsanız, ideal kilonuza ulaştıktan kilonuzu kontrol altında tutmanız daha kolay olacaktır.