Duo Laudate ile baroktan romantizme

Berlin filarmoni solistleri ile başlayan, Camerata Trajectina ile süren 6. Opus Amadeus Oda Müziği Festivali’nin üçüncü konseri 15 Şubat Çarşamba akşamı Kadıköy Bahariye’de Surp Levon Ermeni Katolik Kilisesi’ndeydi.

17 Şubat 2017 Cuma, 19:24
Abone Ol google-news

Tenor ve bariton Laszlo Keringer ile soprano ve gitarist Orsika Toth’dan oluşan Duo Laudate (Laudate İkilisi) dinleyicileri Barok Dönem’den başlayıp Romantik Dönem’e kadar ulaşan ve oradan yine barok Dönem’e dönen olağanüstü bir müzik yolculuğuna çıkardılar. İngiliz Purcell, İtalyan Caccini ve Monteverdi ile baroktan geçip Haydn, Mozart ve Weber’le romantizme vardık, Schubert, Schumann ve Mendelssohn’la romantizmin doruklarından gezindikten sonra da Bach, Schutz ve Monteverdi ile baroka döndük yeniden, bir başka deyişle. Bu tadına doyulmaz gezide Laszlo Keringer’in tenor, bariton ve kontrtenor sesleri arasındaki ustaca geçişlerine, Orsika Toth’un da gitarına ve özgün soprano sesine tanıklık etme de ayrı bir keyifti. İçinde yaşadığımız tatsız koşullara karşın, yalın iç bezemesi hemen göze çarpan kilisenin aşağı yukarı dolu olması ise sevindiriciydi.

Festivalde son 3 konser

Bu güzel konserden sonra evde, her zaman yaptığım gibi, sanatçılar üzerine bilgi edinmek için ağarasına (internet) girdiğimde Orsika Toth’un gitarıyla çalıp bir başka tınlayan soprano sesiyle söylediği Lorca şiirleriyle karşılaştım. Ve ah, dedim, kendi kendime, keşke konsere gitmeden yapsaydım bu araştırmayı, konser bitiminde bir Lorca şiiri isterdim Bayan Toth’tan, alkışlara teşekkür için sahneye döndüklerinde. Neyse, bir dahaki gelişlerine! Bitirmeden, bu özgün festivalin kalan üç konserini müzikseverlere duyurmak istiyorum. 22 Şubat’ta Ataşehir Mustafa Saffet Kültür Merkezi’nde Anadolu Üflemeli Beşlisi, 23 Şubat’ta yine Surp Levon Kilisesi’nde Mimar Sinan Kontrbas Dörtlüsü ile İpek Mine Sonakın, 28 Şubat’ta ise Karaköy’de Aşkenazi Sinagog’unda İstanbul Brass Ensemble konserlerinde görüşmek üzere.