Makam için ideal

Yeni Skoda Superb’ı görür görmez kafamda “makam” kelimesi belirdi. Dolayısıyla arabayı önce bir makam şoförü gibi test ettim. Sonra da arka koltukta oturan bir makam sahibi gibi.

28 Şubat 2016 Pazar, 23:32
Abone Ol google-news

Skoda’yla ilgili en az bir anımızın olması doğal. Çünkü dünyanın en eski otomobil üreticilerinden biri. Bisiklet meraklısı Laurin ve kitap satıcısı Klement tarafından 1895 yılında kurulmuş. Tabii önce bisiklet üretip satmışlar, 6 yıl sonra da araba. İlerleyen yıllarda daha da büyüyüp, güç kazanmak için çeşitli ortaklıklar kurmuşlar. Skoda’yı 1991’de Volkswagen grubu satın aldı. O gün bugündür bu grupta.

Yeni Skoda Superb’ı ilk gördüğümde Skoda kamyonetten başlayarak çocukluğumdan, gençliğime, oradan bugünüme kadar bütün Skoda’lar sıraya dizilip, geçit yaptı beynimde. Sonra bir an önce test sürüşüne geçebilmek için tüm bu Skoda anılarını alıp Superb’ın bagajına kilitledim. Bagajı o kadar geniş ki hepsini aldı. Arka koltukları kapatsan, bagaj kapasitesi 1730 litreye kadar yükselebiliyor. O denli.

Sürücü koltuğuna oturur oturmaz kendimi bir makam şoförü olarak hayal ediyorum. Elimde değil. Zaten bu arabada hayal serbest. Skoda’nın daire içindeki amblemindeki kanatlı ok, hayal etmeyi, özen göstermeyi, hız ve ilerlemeyi sembolize ediyormuş. Eğer bir makam şoförü olsaydım kesinlikle bu arabanın sürücüsü olmayı isterdim. Bir kere çok konforlu. Bir de son derece şık. Hem yormazdı, hem havalı olurdu.

Kendin tasarla

Bu arabayı satın alırken renginden iç görünümü ve jantına kadar seçimlerinle kendin tasarlayabiliyorsun. Gelişmiş güç üniteleri 100 kilometrede 4,0 litreye kadar düşen ortalama yakıt tüketimine sahip. Motorlar 120 PS ile 280 PS güç aralıklarında. 5’inci nesil Haldex kavrama ile sunulan motorlar akıllı 4 tekerlekten çekiş ile tüm zorlu yol şartlarında maksimum tutunma sağlayabiliyor. Tercihe bağlı. Çünkü Superb, 1.4 litreden 2,0 litrelik benzinli ve dizel motorlara sahip olmanın yanında otomatik şanzıman, DSG ve 4 tekerlekten çekiş sistemi opsiyonları sayesinde 16 farklı kombinasyona sahip. Dolayısıyla da tercihlerinize göre fiyatı 72 bin 900’den 174 bin 900’e kadar çıkabiliyor.

Arabadaki sistemler say say bitmez. Mesela Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (ACC), motor ve frenlerin kontrolüyle otomatik olarak hızlanıp yavaşlayarak seçtiğiniz hızda önünüzde giden araçla güvenli bir mesafe tutuyor. Bu sistem radara dayalı mesafe denetleyicisi ile sabit hız kontrol sistemini birleştiriyor.

Superb’da trafik işaretlerini algılama sistemi de başka bir örnek. Ayrıca akıllı park asistanı, arka bölge trafik asistanı, ve geri görüş kamerası sayesinde park yerlerine girip çıkmak da çok kolay.

Tüm kontroller ve ve konfor özellikleri ergonomik olarak maksimum fayda verebilsin diye otomobilin iç mekanında sezgisel olarak ulaşabileceğiniz şekilde konumlandırılımış. Karmaşadan uzak ve sade.

Gelelim arka koltuğa

Diyelim ki makam sahibi bir insansınız ve aynı zamanda 2 metreden uzun bir NBA oyuncususunuz, otomobil kullanmayı sevmiyorsunuz ve arka koltukta rahat rahat keyif çatmak istiyorsunuz. Evet bu araba bunun için de uygun. Superb, sınıfında en geniş iç mekan konforu sunuyor. Üstelik bir de ambiyans aydınlatma sistemi var. Yani araba içinde istediğiniz ambiyansı yaratmak size kalmış.

Arabanın önündeki geniş radyatör ızgarasını da, far tasarımını ve onu çevreleyen gündüz led aydınlatmalarını da sevdim. Bu otomobilde hem sürücü hem de salon salomanje ferahlığındaki arka koltukta seyir halinde olmak güzeldi. MQB teknolojisine dayanan, tamamen yeni bir motor nesli ile, yeni SKODA Superb, daha güçlü, daha dinamik ve daha da ekonomik.

Yeni bir güvenlik sistemi

 Yeni Superb’te aktif ve pasif güvenlik destek sistemlerinin uyumu, çarpışmaların önüne geçmeyi sağlayan yeni bir güvenlik konseptinin doğmasını sağlamış. Yeni Superb, olası riskli durumlara karşı mevcut durumu analiz ediyor. Gerektiğinde sürücü yerine harekete geçiyor. Euro NCAP çarpışma testleri sonucu genel değerlendirmede 5 yıldız seviyesine layık görülmüş.

Ön Bölge Frenleme Asistanı, Çoklu Çarpışma Freni, Sürücü Yorgunluk Tespit Sistemi, XDS+, DSR (Direksiyon Yönlendirme Tavsiyesi) Superb’in standart olarak sunulan ayırt edici güvenlik destek sistemlerinden bazıları. Sürücü Yorgunluk Sistemi, sürücü davranışlarını izleyerek, sürücünün yorgunluk derecesini değerlendiriyor ve gerekirse mola ihtiyacına dair uyarıyor. Elektromekanik direksiyon, kontrol ünitesine direksiyon hareketleri hakkında bilgi aktarıyor. Bu bilgileri, genel sürüş davranışları ve önceden belirlenmiş yorgun sürücü davranışlarıyla karşılaştırıyor. Ön Bölge Frenleme Asistanı da çarpışmanın kaçınılmaz olduğu zamanlarda, çarpışma sonuçlarını en aza indirmek için frenleri etkinleştiren bir sistem.

Multimedya maksimum seviyede

 SKODA Superb’ta, araç kullanırken bile güvenli telefon görüşmeleri yapmak mümkün. Arka koltuktan bile USB ile harici aygıtları bağlamayı ve mobil uygulamalar aracılığıyla bilgieğlence sisteminin kontrolünü aracın her yerinden sağlayan, sayısız özellikli, gelişmiş bilgieğlence sistemleri var. Skoda Superb’ta bilgi-eğlence sistemleri, multimedya cihazlarıylı araba arasında maksimum bağlantı imkanı sağlıyor.

Bolero Multimedya sisteminde sunulan SmartLink aracılığıyla, akıllı telefonunuzun işletim sistemine göre Apple CarPlay veya Android Auto arayüzlerini kullanabiliyorsunuz. Opsiyonel olarak sunulan Columbus 8” Navigasyon Sistemi’yle ekstra olarak alınabilen Wi-Fi dağıtıcısı (LTE) sayesinde otomobilde bulunan yolcular, internete bağlanabiliyor veya Skoda Media Command aplikasyonunu kullanarak, Columbus Bilgi-Eğlence sisteminin seçilen fonksiyonlarını telefonlarından yönetebiliyorlar.