Markafoni'den en büyük lojistik merkez

Türkiye'ye getirdiği özel alışveriş (private shopping) uygulamasını, Avusturalya, Güney Kore, Ukrayna ve Yunanistan'a da taşıyan Markafoni, 4-6 milyon dolar arasında bir yatırımla ''Türkiye'nin en büyük B2C lojistik merkezi''ni kuruyor.

Markafoni'den en büyük lojistik merkez
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 16.11.2010 - 10:05

Markafoni Yönetim Kurulu Başkanı Sina Afra,  özel alışveriş kulübü olarak faaliyet gösteren ve Eylül 2008'de kurulan ''Markafoni'nin başarısı''nın arkasında, odaklanmanın geldiğini dile getirdi.

Türkiye'deki 32 milyon internet kullanıcısının, 4-6 milyonunun internette para harcadığını ve 2012'de 42 milyon kullanıcı ile bunların 20 milyonunun internette para harcamasının beklendiğini kaydeden Afra, ''Büyüyen bir pazardan bahsediyoruz. Dünyada çok fazla büyüyen pazar kalmadı artık. İnternette Rusya, Brezilya, Türkiye diye gidiyor. Markafoni de tam bu büyüme ivmesinin içinde doğdu'' dedi.

Afra, Türkiye'de internetin rekabet düzeyinin yüksek olduğuna işaret ederek, ilk kampanyada 4 ürün satarken, rekorlarının bir günde 17 bin 500 ürün satışına ulaştıklarını ve ciroların her ay yüzde 30-40 büyüdüğünü ve 1,5 milyon üyeleri bulunduğunu anlattı.
Türkiye'nin ardından, özel alışveriş sitesi bulunmayan ve elverişli pazara sahip Avusturalya, Güney Kore, Ukrayna ve Yunanistan'da Markafoniler açtıklarını ifade eden

Afra, şu bilgileri verdi: ''300 bin dolarlık yatırımla başladık bu işe. Şu anda ayda 5 ülkede 330 bin adet ürün satıyoruz. 400'e yakın çalışanımız var. Markafoni'yi bir amiral gemisi gibi kullanarak onun etrafında yeni girişimler yapıyoruz. Önümüzdeki yıl için 2-3 yatırım planımız var e-ticaret alanında. 1 ay sonra taşınacağımız, 4-6 milyon dolara arasında yatırımla oluşturulan yeni binamızda 150 bin adetlik stok yerimiz ile günlük gönderim kapasitemiz 50 bin adet olacak. Türkiye'nin en büyük B2C lojistik merkezi oluyoruz. Bu, gelecek için yaptığımız en büyük ve internetin lojistik tarafında şu ana kadar yapılmış en büyük yatırım. Burayı başka şirketlere de açacağız.''
 

14 ayda kârlı çalışmaya başladı

Afra, Türkiye'den sonra Markafoniler arasında en gelişmiş ülke olan Avusturalya'da ayda 90 bin adet ürün sattıklarını kaydetti. Bu ülkelere girmelerinin ana nedeni ''ilk olmak'' şeklinde açıklayan Afra, Avusturalya ve Yunanistan'da Markafoni'nin ardından özel alışveriş siteleri açılırken, Ukrayna ve Güney Kore'de henüz bulunmadığını söyledi.

Kasım 2009'dan itibaren şirketin karlı çalışmaya başladığını belirten Afra, şu anda yabancı ve yerli 1.200 marka ile birlikte çalıştıklarını ifade ederek, ''Gittikçe perakende dünyasının içine giriyoruz ve internetin bir tehdit olmadığını anlatmak istiyoruz. Markalar, perakende mağazaları ile ulaşamadıkları kişilere bizim aracılığımızla ulaşabiliyor'' diye konuştu.

Afra, markaların, Markafoni aracılığıyla ellerinde kalan stoktan kurtulduğuna dikkati çekerek, ürünleri sattıktan sonra satın alanlara ilişkin yaş, yer, cinsiyet bilgilerini markalara verebildiklerini kaydederek, ''Biz tedarikçilerin 'Ya kendi dükkanımda satarım, ya Markafoni'de satarım' bakış açısında olmasını istiyoruz. Bizi planlamalarının içine dahil etsinler. 100 bin ürün getirecekse, 120 bin ürün getirsin, satamadığını burada satarız'' dedi.

 

''2-3 sene sonra iPHONE, iPAD, android bizim satış kanallarımızın yüzde 10-15'ini oluşturacak"

Markafoni üyelerinin yüzde 50'sinin erkek olmasına rağmen alışveriş yapanların yüzde 70'inin kadın olduğunu kaydeden Afra, alışveriş yapanlar arasında her dördüncü alıcının hayatında ilk defa internetten alışveriş yaptığını söyledi.

Afra, dünyada özel alışverişte iPhone appliacation çıkartan ilk şirket olduklarını bildirerek, iPad uygulaması ile Google telefonlarında kullanılması için android sisteme yönelik uygulama çıkartacaklarını belirtti. Afra, ''İnsanlar iPhone'un Markafoni uygulamasını kullanıp çok fazla bakıyor. Günlük yapılan 200 bin ziyaretin 2 bin tanesi iPhone'dan geliyor. Bunların bir bölümü de satın alıyor. Bence 2-3 sene sonra iPhone, iPad, Androidler bizim satış kanallarımızın yüzde 10-15'ini oluşturacak'' diye konuştu.
 

Türkiye'de internet alışverişinin günü Salı-Perşembe

Sina Afra'nın verdiği bilgiye göre, 1,5 milyon üyesi bulunan Markafoni'ye ayda 100 bin yeni üye geliyor. Siteye davet edilen kişinin ilk alışverişinde, davet edilen kişiye 10 lira hediye ediliyor. Davet ettiği 1.000 kişiden 140'ının alışveriş yapması sonucunda bir üye, 1.400 lira kazandı.

Günlük ortalama 2 bin adet ürün satılan sitede, en fazla salı, perşembe günleri alışveriş yapılıyor. Hafta sonu alışveriş trafiği düşük iken, ünlülerle yapılan kampanyalarda günlük trafiğin 400 bine çıktığı oluyor. En fazla 09.00-11.00 saatleri arasında alışveriş yapılıyor. Günlük 150 megabitlik trafik, bu saatlerde 1 gigabite çıkıyor.

Almanya, Avusturalya, Fransa'da insanlar özel alışverişlerini hafta sonu yaparken, Türkiye'de bunun tam tersi eğilim gözleniyor. Pazar günü internette herhangi bir günün dörtte biri bile alışveriş olmuyor.

Sepete ürün koyanların sadece yüzde 88'i, bu ürünü alıyor. Alışverişte illere göre ayrışma bulunmuyor ancak, lüks saat ürünlerinde Güneydoğu'da dikkat çekici artış gözleniyor.
Bir kadın üye, sayfada 15 kez tıklıyorsa, erkek üye 4 kere tıklıyor. Erkekler, daha odaklı alışveriş yapıyor. İstediği markaya, oradan istediği ürüne gidip beğendiği renk varsa satın alırken, kadınlar, başka ürünlere, başka kampanyalara bakıyor, geri dönüp ilk baktığı ürünü yeniden görmeyi tercih edebiliyor, fotoğraflarına bakarak, ürünü inceliyor. Sitedeki ''Arkadaşına gönder'' uygulamasını kullananların yüzde 95'i kadın üyeler.
 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler