Mithat Alam Anısına “Yol Kenarı” Vizyon’da
Tayfun Pirselimoğlu’na İstanbul Film Festivali’nde En İyi Yönetmen, Tansu Biçer’e de En İyi Erkek Oyuncu ödüllerini kazandıran Mithat Alam’a adanan Yol Kenarı Kurmaca Film dağıtımıyla 42 sinemada vizyona girdi.
Yol Kenarı filmi Dünya Prömiyerini 13-22 Ekim 2017 tarihleri arasında 33. Varşova Film Festivali’nde gerçekleştirdi. 6-17 Nisan 2018 tarihlerinde 37. İstanbul Film Festivali’nden En iyi Yönetmen ve En iyi Erkek oyuncu ödüllerini aldı. 19-29 Nisan tarihlerindeki 29. Ankara Film Festivali’nden “En iyi Sanat Yönetimi” ödülüyle döndü.
Pirselimoğlu’nun yaşam gerçeğini sorgulayan ve sorgulatan senaryosundan yola çıkan filmin oyuncu kadrosunda Tansu Biçer, Nalan Kuruçim, Taner Birsel, Ercan Kesal gibi önemli isimler yer alıyor. Özel gösterimde Kesal senaryoyu okuduğumda filmde yer almayı istedim, “Rol benim içindi” diyebilirim derken Pirselimoğlu da, “Yazarken kafamda ki kastı filminde oynatabildim” diyerek bu oyuncuların filme kattığı enerjiden duyduğu memnuniyeti ifade ediyor. Pirselimoğlu, “Mithat Alam ne yazık ki, senaryo sürecinde paylaştığımız Yol Kenarı’nı göremedi, görmesini çok isterdim” diyerek Alam’ın kaybının özellikle gişe kaygısı değil nitelik kaygısı olan sinema için büyüklüğünü hissettirdi.
Filmin tablo ya da sanat fotoğrafı derinliğindeki görüntüleri Andreas Sinanos’a, durup düşünmeye imkân veren kurgusu Ali Aga’ya ait. Filme büyük katkısı olan belirsiz ama etkileyici, efektten müziğe uzanan, rejinin arzu ettiği atmosferi güçlendiren ses düzeni ise bir yerlerden ödül ile dönecektir.
Mitra Filmcilik 2017 yapımı 120 dakika olan Trabzon’da çekilen filmin mekanı, karanlık bir deniz ile uğursuz bir ormanın arasına sıkışmış küçük bir kasaba. Bu belirsiz kasabanın ahalisi karşılaştıkları tuhaf işaretler yüzünden kıyametin yaklaştığına inanmaktadırlar. Manasız cinayetler, aniden çıkan yangınlar, açıkta demirlemiş gemiden ulaşan uğultular şehrin yetkilileri de dahil olmak üzere insanlarda marazi bir huzursuzluk hali yaratmaktadır. Bu atmosferdeki şehre yeni gelen ve kahvede çalışmaya başlayan gencin sırtındaki işaret merak uyandırır; bir kişi mi gelecektir acaba o beklenen kişi o mudur?
Filmde belirli olan “haberci” ve “kitap” a duyulan tarihi korku ve düşmanlık.
En Çok Okunan Haberler
- Nevşin Mengü hakkında karar
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- 3 zincir market şubesi mühürlendi
- Eski futbolcu yeni cumhurbaşkanı oldu
- Fidan'dan 'Suriye Kürtleri' ve 'İsrail' açıklaması
- Emekliye iyi haber yok!
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi
- AKP’nin tabutu CHP sıralarına kondu
- 350 bin 757 kez 'yazı-tura' atıldı... Sonuç şaşırttı!
- 'Kayyuma değil, halka bütçe'