Reklam süreleri kısalıyor
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, yeni yayın standartlarını belirledi. Yeni düzenlemeye göre, 1 saatlik yayın içerisinde reklamların toplam süresi 12 dakikadan fazla olmayacak.
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, 3 Mart 2011'de 6112 Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun'un yürürlüğe girmesinin ardından, yeni yayın standartlarını belirlemeye yönelik yönetmelik çalışmasını tamamladı.
Reklam ve programlarda çocukların rol almasından, reklam sürelerine, sponsorluk ve ürün yerleştirme uygulamalarına kadar pek çok konuda yeni yayın standartlarını içeren yönetmeliğin Şeker Bayramı'ndan sonra yürürlüğe girmesi bekleniyor.
Çocuklara ilişkin düzenleme
RTÜK'ün yönetmelik çalışmaları ilk olarak, çocuklara yönelik ürünlerin reklamlarında çocukların rol almamasına ilişkin düzenlemeyle gündeme geldi.
Hazırlanan yönetmelik taslağının görüşe açılmasıyla birlikte, yayıncılık ve reklam sektöründen Üst Kurul'a pek çok görüş ulaştı. Görüşleri değerlendiren Üst Kurul, çocuklara yönelik ürünlerin reklamlarında çocukların rol almamasına ilişkin düzenlemeyi yönetmelik taslağından çıkardı. Bunun yerine BM Çocuk Hakları Sözleşmesi esas alınarak yayınlarda çocukların istismar edilemeyeceği hükmü getirildi.
Çeşitli programlarda rol alan çocukların istismarının önlenmesine yönelik ülke örneklerini inceleyen RTÜK'ün, çocukların hangi koşullarda çalıştırılabileceğini düzenleyen yönetmelikte yayıncılık sektörüne ilişkin bir hüküm olmaması nedeniyle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile temas kurması bekleniyor.
Reklamlarla ilgili düzenlemeler
Reklam yayınlarıyla ilgili düzenlemeler de Üst Kurul tarafından netleştirildi. Buna göre, 1 saatlik yayın içerisinde reklamların toplam süresi 12 dakikadan fazla olmayacak.
Yayın kuruluşları program bütünlüğünü bozmamaya özen gösterecekler ve bir saatlik yayın süresi içerisinde en fazla 6 kez reklama çıkabilecekler.
Sponsorlar programın başında ve sonunda 5'er saniye süreyle görünüp, programı kimin sunduğu bilgisini sesli olarak verebilecek. Bu sırada ekranda bir de ürün reklamı yapılmasına müsaade edilmeyecek.
Reklam kuşağına geçişlerde tam ekran ''reklam kapağı'' kullanılarak, program hizmetinin reklamlardan tamamen ayırt edilmesi sağlanacak. Reklam kapağında ayrıca bir ürünün reklamının yapılmasına izin verilmeyecek.
İlk kez yeni yasayla yayıncılık mevzuatına giren ürün yerleştirme uygulamalarında dijital yerleştirmeye izin verilecek. Böylece ürün yerleştirmelerde de reklam verenin asıl muhatabının yapımcı ya da oyuncu değil, doğrudan doğruya yayın kuruluş olması sağlanacak.
Video Haberler
-
Değeri 70 bin TL
-
Devasa yük taşıyan tır şehri birbirine kattı
-
Ölüme davetiye çıkardılar
-
California'da 2 uçak havada çarpıştı: 2 ölü
-
O anlar saniye saniye kamerada
-
Taksimetreyi açmadı; Turistten 200 lira istedi
-
O anlar saniye saniye kamerada
-
Yardımına itfaiye ekipleri yetişti
-
Azerbaycan’da farklı noktalarda orman yangını
-
Ümraniye'de bir garip olay
En Çok Okunan Haberler
-
Diyanet, ‘tayt’ ve ‘pantolon’a taktı
-
'Devre dışı bırakacak bir sistem üzerinde çalışılıyor'
-
Ünlü ekonomistten dolar ve altın tahmini
-
Kötü haber AKP'ye yakın araştırmacıdan
-
Fatih Tezcan cezaevine girdi
-
Peker'den yeni görüntü
-
'Onun için mi hakimleri değiştirdin?'
-
Pasaporta rekor zam yolda
-
'Artık bu adama bedel ödetmeli...'
-
Yüzlerce kişi mağdur