Türkiye'de 'Koronavirüs' tanısı alan hasta yok

Koronavirüs Bilim Kurulu, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca başkanlığında toplandı. Bakan Koca, Türkiye'de virüs tanısı konulan kimsenin olmadığını söyledi.

Yayınlanma: 31.01.2020 - 10:25

Türkiye'de Koronavirüs'e karşı alınacak yeni önlemler Sağlık Bakanlığı toplantısında masaya yatırıldı.

SAĞLIK BAKANI KOCA'NIN AÇIKLAMALARINDAN SATIR BAŞLARI ŞÖYLE:

31 Ocak saat 09.30 itibarıyla dünya genelinde 23 ülkede 9 bin 810 koronavirüs vakası görüldü. Bu sayının yüzde 99'u Çin'de. Hayatını kaybeden vakaların büyük çoğunluğu bizim risk grubu değimiz kronik hastalığı olan 65 yaş üstü ve bağışıklığı düşük kişilerdi. Dünyanın büyük kısmı bu virüsü tehdit olarak algılamadan önce biz Türkiye olarak tedbirlerimizi adım adım harekete geçirdik.

Havalimanlarında 24 saat sağlık personeli bulunuyor. Çin'den gelen tüm uçuşlar için bulaşıcı hastalık kontrol denetimlerini devreye soktuk. Çin'den gelen yolcuları uçaktan inişte termal kameralarla tarıyoruz. Şu ana kadar 11 bin yolcu tarandı, şüpheli bir yolcuya rastlanmandı. 68 kişiden numune alındı. Şu ana kadar Türkiye'de kesin koronavirüs tanısı alan herhangi bir hastamız olmadı.

Okullar açıldığında Milli Eğitim Bakanlığı ve Kredi ve Yurtlar Kurumu'na yönelik bilgi notlarımızı kendileriyle paylaşacağız.

Bakanlık olarak her türlü bilgiyi sizle paylaştık, paylaşmaya devam ediyoruz. Koronavirüs ile ilgili sosyal medyada yer alan maksatlı paylaşımlara itibar etmeyin.  Vuhan'dan getireceğimiz vatandaşlarımızın içinde hasta olan yok. Bu akşam tahliye çalışmaları başlayacak.

34 Türk, 7 Azeri, 7 Gürcü, 1 Arnavut vatandaşı sağlık kontrollerinin ardından uçağa alınacak. Hiçbir hastalık belirtisi yok. Yolcuları özel izolasyonla getiriyoruz . Uçak indirdiğinde ekiplerimiz dahil olmak üzere 14 gün gözlem altında tutulacak.

Adana’da gözetim altında bulunan iki vaka vardı, bunlar negatif çıktı. 70 vakamız oldu, bunlarda koronavirüs çıkan olmadı. Biz ilk günden itibaren denetimleri sıkı olarak uyguladık, gözetim altına aldık, numuneleri denetim altına aldık. Sonuçların hepsi negatif çıktı.