"Ucuz mazot verilsin"

Türkiye Şöförler ve Otomobilciler Federasyonu Başkanı Fevzi Apaydın, nakliyeci esnafa ucuz akaryakıt talebinde bulundu.

Abone Ol google-news
Yayınlanma: 13.03.2010 - 09:55

Türkiye Şöförler ve Otomobilciler Federasyonu Başkanı Fevzi Apaydın, nakliyeci esnafa ucuz akaryakıt verilmesini talep etti.

Apaydın, ticari amaçla uluslararası eşya taşımacılığı yapan araçlara verilen 'C Yetki Belgesi'nin amacı dışında kullanılması yurtiçi taşımacılık yapan kamyoncu esnafına zarar verdiğini belirterek, ton/km tarifesinin sıkı denetlenmesi gerektiğini vurguladı.

Nakliyeci esnafa ucuza mazot verilmesi talebinde bulunan Apaydın açıklamasında fabrikaların daha ucuza taşıma yaptıkları için C2 Belgesine sahip araçları tercih etmesi nedeniyle hem tarifenin bozulduğunu hem de K Belgesine sahip taşımacılar için haksız rekabet oluşturduğuna dikkat çekti. Apaydın, şunları söyledi:
"Şu an mazotun litresi 3 TL civarında. C2 Belgesi sahibi olan bir kişi mazotu dışarıdan 1.70 TL'ye alabiliyor. Yurt dışından aldığı mazotla yurt içi nakliye yapıyor. Bu da ucuz mazot kullanamayan yurtiçi taşımacılık yapan K Belgeli kamyonlar için haksız rekabeti doğuruyor. Buna bir sınırlama getirilmesi gerekir. K1 Belgesine sahip olan nasıl yurt dışına çıkamıyorsa, C2 Belgesine sahip olan kişi de yurt içinden yük taşımacılığı yapmama yasağına uymalıdır. Bu husus da trafik polisleri ve maliye kanalı ile takip edilmelidir. Taşımacılık sektöründe küçük esnafı desteklemek, büyük esnafın yanında ezilmelerini önlemek için koruyucu politikalar uygulanmalıdır. Buna en güzel örnek de 'K1' uygulamasıdır. Nakliyecilik yapan küçük esnafın aracının değeri 7 ile 10 bin TL iken 'K1' belgesi için 13 bin 226 TL ödemek zorunda kalmıştır. İki ve üzeri aracı bulunan yani şirketleşmiş nakliyecilerde ise bir defa 13 bin 226 TL ödemekte diğer araçları için 63 TL ödeyerek bu belgeye sahip olabilmektedirler."
 

"Teknolojideki yenilikler kamyonların standartlarını yükseltti"

Teknolojideki yenilikler kamyonların da standartlarının yükselmesini sağladığını belirten Apaydın, ancak kamyonlarda daha ucuz olan kırsal motorin kullanmanın mümkün olmadığını vurguladı. Fiyatı daha yüksek olan eurodizel kullanıldığını söyleyen Apaydın, "Araçlarımız için ve çevre temizliği açısından yüksek oktanlı dizel kullanmayı bizde istiyoruz ama litresi neredeyse benzin fiyatı gibi 3 lirayı geçmiş durumdadır. Ayrıca motorin fiyatlarının hızla yükselmesi taşıma maliyetlerini artırmaktadır. Eğer ucuza nakliye yapılması ve kamyoncu esnafının para kazanması düşünülüyorsa, taşımacılık sektörüne ucuz mazot verilmelidir" dedi.
 

"Esnaf borcuna sadıktır"

Maliye Bakanlığı'nın uyguladığı "Motorlu Taşıtlar Vergisi" borcunu geciktiren esnafın aracının yolda bağlanması zaten mazotçuya, lastikçiğe, Bağ-Kur'a, bankalara olan kredi borçları içinde boğulmuş olan esnafın, borcunu ödemek için çalışma hakkının elinden alındığını da kaydeden Apaydın, sözlerini şöyle tamamladı:
"Esnaf borcuna sadıktır. Yeter ki ona çalışma imkanı verelim, haksız rekabetin önüne geçelim. Kamyoncu esnafı denetimden rahatsız değildir."


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler