Virüs reklam dünyasına hızlı bir giriş yaptı

Coca Cola'dan McDonalds'a, ondan Audi'ye küresel dünyanın en ünlü markaları reklam stratejilerini değiştirdiler ve reklamlarında sosyal mesafeyi vurgulamaya başladılar

Virüs reklam dünyasına hızlı bir giriş yaptı
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 05.04.2020 - 17:33



Koronavirüs tüm sektörleri olduğu gibi pazarlama iletişimini de etkiliyor. Şirketler yeni ürün ve hizmetlerini piyasaya sunma planlarını erteliyor, kampanyalarını durduruyor veya reklam yatırımlarını sosyal fayda içeren projelere yönlendiriyorlar.
Dünyanın en değerli markalarından Coca-Cola, Koronavirus mücadelesine destek olmak için Nisan başından itibaren tüm dünyadaki pazarlama çalışmalarına ara vereceğini ilan etti. . 120 milyon dolarlık bir fonu virüsle mücadeleye bağışlayacak.
Coca-Cola 22 Mar’ta  New York’ta Times Square’deki dev panosunda “Sosyal mesafelendirme” mesajı paylaşmıştı. Panoda “Ayrılık birleşmenin en iyi yoludur” yazıyordu. Kuruluş logosundaki harflerin arasını açarak, New York’lulara da kendilerini izole etmeleri gerektiğini hatırlattı.

Mesafeyi açma zamanı

Logolardaki ögeleri birbirinden ayırarak tasarım oyunları yapma yaklaşımı farklı sektörlerde de kendisini gösterdi. DHL, Audi, Volswagen, McDonald’s gibi dev şirketler iletişim çalışmalarında, logolarındaki değişiklik aracılığyla insanların evde kalmasının ve birbirinden uzak durmasının (sosyal mesafelendirme) önemine dikkat çektiler.
Örneğin, Volkswagen logosundaki V ve W harflerinin arasını açtı. Altına da “Mesafenizi koruduğunuz için teşekkür ederiz.” yazısını ekledi.
Almanya’nın bir diğer köklü kuruluşu Audi, logosundaki içiçe geçen dört halkayı birbirinden ayırdı. Bu değişik logoyu kullanarak hazırladğı videoyu. “Evde kalın, mesafenizi koruyun, sağlıklı olun, birbirinize destek olun, hepimiz birlikteyiz” mesajı eşliğinde Twitter’da yayınladı
Ünlü restoranlar zinciri McDonald’s ve DHL de akıma uydu.  DHL harflerin arasını açtı. Brezilya McDonald’s ise, Facebook sayfasında şirketin logosunda yer alan M harfini ortadan ikiye bölerek, arada mesafe bıraktı.
#evdekal sağlıklı ol
#Evdekal kampanyasına destek veren spor giyim markası, Nike, logosunda değişiklik yapmak yerinde sade ve yalın bir mesajı tercih etti: “İçeride kal, dünya için oyna”
IKEA’nın İsrail’deki reklam ajansı McCann’se,  IKEA’nın ürün montajını anlatan el kitapçığı tasarımından yola çıkarak özel bir ilan hazırladı. #evdekal çağrısı yapan “Stay Höme” ilanı, Anahtar, kilit ve tuvalet kağıdı ikonlarıyla izleyiciyi gülümsetiyor.

En küçük ayrıntı bile önemli

İngiltere’nin ünlü perakende zinciri Tesco, mağazalarında Korona’dan korunmak için aldığı tedbirleri paylaşmak için, zamanın ruhuna uyan bir yapıma imza attı. Yüksek bütçeli ve dikkat çeken reklamlarıyla ünlü kuruluş, bu kez çekimi mağazalarından birisinde bir gecede tamamladı. Oyuncuları da şirket çalışanları arasından çekerek, filmin gerçeklik duygusunu daha da artırdı.  
Tesco’nun filminde, şirketin toplum sağlığını korumak için aldığı önlemler anlatılıyor. Giriş ve çıkış kapılarının ayrı yerlerde olması,  tek yönlü koridorlar, kasalardaki koruyucu ekranla gibi ayrıntılar vurgulanıyor.
Tesco, alışverişten korkan müşterilerine “Bu önlemler sizin mümkün olan en güvenli ortamda alışveriş yapmanızı sağlamak için. Çünkü şimdi, her zamankinden daha fazla en küçük bir ayrıntı bile önemli” mesajını veriyor.
Tesco, büyük mağazalarında Pazartesi, Çarşamba ve Cuma sabahları 9-10 arasında yaşlı müşterilerine  öncelik veriyor. İnternet satışlarında müşterilerin 80’den fazla ürün almasına izin vermiyor.

fkarahasan@gmail.com


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler