Virüs reklam dünyasına hızlı bir giriş yaptı
Coca Cola'dan McDonalds'a, ondan Audi'ye küresel dünyanın en ünlü markaları reklam stratejilerini değiştirdiler ve reklamlarında sosyal mesafeyi vurgulamaya başladılar
Koronavirüs tüm
sektörleri olduğu gibi pazarlama iletişimini de etkiliyor. Şirketler
yeni ürün ve hizmetlerini piyasaya sunma planlarını erteliyor,
kampanyalarını durduruyor veya reklam yatırımlarını sosyal fayda içeren
projelere yönlendiriyorlar.
Dünyanın en değerli markalarından
Coca-Cola, Koronavirus mücadelesine destek olmak için Nisan başından
itibaren tüm dünyadaki pazarlama çalışmalarına ara vereceğini ilan etti.
. 120 milyon dolarlık bir fonu virüsle mücadeleye bağışlayacak.
Coca-Cola
22 Mar’ta New York’ta Times Square’deki dev panosunda “Sosyal
mesafelendirme” mesajı paylaşmıştı. Panoda “Ayrılık birleşmenin en iyi
yoludur” yazıyordu. Kuruluş logosundaki harflerin arasını açarak, New
York’lulara da kendilerini izole etmeleri gerektiğini hatırlattı.
Mesafeyi açma zamanı
Logolardaki
ögeleri birbirinden ayırarak tasarım oyunları yapma yaklaşımı farklı
sektörlerde de kendisini gösterdi. DHL, Audi, Volswagen, McDonald’s gibi
dev şirketler iletişim çalışmalarında, logolarındaki değişiklik
aracılığyla insanların evde kalmasının ve birbirinden uzak durmasının
(sosyal mesafelendirme) önemine dikkat çektiler.
Örneğin, Volkswagen
logosundaki V ve W harflerinin arasını açtı. Altına da “Mesafenizi
koruduğunuz için teşekkür ederiz.” yazısını ekledi.
Almanya’nın bir
diğer köklü kuruluşu Audi, logosundaki içiçe geçen dört halkayı
birbirinden ayırdı. Bu değişik logoyu kullanarak hazırladğı videoyu.
“Evde kalın, mesafenizi koruyun, sağlıklı olun, birbirinize destek olun,
hepimiz birlikteyiz” mesajı eşliğinde Twitter’da yayınladı
Ünlü
restoranlar zinciri McDonald’s ve DHL de akıma uydu. DHL harflerin
arasını açtı. Brezilya McDonald’s ise, Facebook sayfasında şirketin
logosunda yer alan M harfini ortadan ikiye bölerek, arada mesafe
bıraktı.
#evdekal sağlıklı ol
#Evdekal kampanyasına destek veren
spor giyim markası, Nike, logosunda değişiklik yapmak yerinde sade ve
yalın bir mesajı tercih etti: “İçeride kal, dünya için oyna”
IKEA’nın
İsrail’deki reklam ajansı McCann’se, IKEA’nın ürün montajını anlatan
el kitapçığı tasarımından yola çıkarak özel bir ilan hazırladı. #evdekal
çağrısı yapan “Stay Höme” ilanı, Anahtar, kilit ve tuvalet kağıdı
ikonlarıyla izleyiciyi gülümsetiyor.
En küçük ayrıntı bile önemli
İngiltere’nin
ünlü perakende zinciri Tesco, mağazalarında Korona’dan korunmak için
aldığı tedbirleri paylaşmak için, zamanın ruhuna uyan bir yapıma imza
attı. Yüksek bütçeli ve dikkat çeken reklamlarıyla ünlü kuruluş, bu kez
çekimi mağazalarından birisinde bir gecede tamamladı. Oyuncuları da
şirket çalışanları arasından çekerek, filmin gerçeklik duygusunu daha da
artırdı.
Tesco’nun filminde, şirketin toplum sağlığını korumak
için aldığı önlemler anlatılıyor. Giriş ve çıkış kapılarının ayrı
yerlerde olması, tek yönlü koridorlar, kasalardaki koruyucu ekranla
gibi ayrıntılar vurgulanıyor.
Tesco, alışverişten korkan
müşterilerine “Bu önlemler sizin mümkün olan en güvenli ortamda
alışveriş yapmanızı sağlamak için. Çünkü şimdi, her zamankinden daha
fazla en küçük bir ayrıntı bile önemli” mesajını veriyor.
Tesco,
büyük mağazalarında Pazartesi, Çarşamba ve Cuma sabahları 9-10 arasında
yaşlı müşterilerine öncelik veriyor. İnternet satışlarında müşterilerin
80’den fazla ürün almasına izin vermiyor.
fkarahasan@gmail.com
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Ayşenur Arslan’ın Colani ile ilişkisi
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Hatay’da yaşayan Alevi yurttaşlar kaygılı
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- Edirne'de korkunç kaza