Yazın araç lastiklerine dikkat!
Yazın sıcak havalarda ısınan lastiğin hava basıncı yükseleceğinden, basıncın lastik soğukken ölçülmesi gerektiği belirtildi.
TMMOB Makine Mühendisleri Odası Konya Şube Başkanı Doç. Dr. Mete Kalyoncu, yaptığı yazılı açıklamada, lastiğin ısınma sonucu yükselen hava basıncını azaltmak için, kesinlikle havayı boşaltma yoluna gidilmemesi gerektiğini ifade etti.
Lastiklerin öneminin göz ardı edilemeyecek kadar büyük olduğunu ve sürüş güvenliği açısından lastiklerin hayati önem taşıdığını bildiren Kalyoncu, buna rağmen pek çok kişinin lastiklere gereken titizliği göstermediğini vurguladı.
Kalyoncu, sürücülere şu uyarılarda bulundu: "Lastiğin ömrünü uzatmak için uygun servis koşullarında kullanılması ve kullanım kurallarına uyulması gerekmektedir. Araçların rot-balans ayarı her 10 bin kilometrede bir, lastiklerin de her 10 bin kilometrede bir rotasyonu yaptırılmalıdır. Radyal lastiklerde dönüş yönünü değiştirmeden, öndeki lastikler arkaya, arkadakiler de öne takılmalıdır. Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken hava basıncı 2 PSI arttırılmalıdır.
Lastiği parlatmak için petrol ürünleri kullanmayın
Lastikler mümkünse her kullanımdan önce gözle kontrol edilmelidir. Lastiği parlatmak için petrol ürünleri içeren deterjan veya cilalar kullanılmamalıdır. Yoldaki çukurlara ve tümseklere dikkat edilmeli, kaldırıma park etmekten kaçınılmalıdır. Sıcak havada ve ağır yükle yüksek sürat yapılmamalıdır. Çünkü havanın sıcak olması ağır yük ve yüksek süratten dolayı fazla ısınan lastiğin soğumasını zorlaştırır."
Lastik ve jant ebadı birbirine uygun olmalı
Araç üreticilerinin onayladığı ebattaki lastik ve jantların kullanılmasını tavsiye eden Kalyoncu, lastik ve jant ebadının birbirine uygun olmasına dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizdi.
Üretildiği tarih üzerinden 5 yıl geçen dış ve iç lastiklerin dikkatle kontrol edilip kullanılması gerektiğini belirten Doç. Dr. Kalyoncu, üzerinde çatlaklar oluşan lastiğin kullanılmaması konusunda uyardı.
Her dış lastik değişiminde jant supabının veya iç lastiğin de değiştirilmesinin şart olduğunu aktaran Kalyoncu, iki haftayı aşan park etmelerde, lastik havasının 7.5 PSI artırılması ve otomobilin takoza alınması gerektiğini sözlerine ekledi.
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- Petlas Yönetim Kurulu Üyesi Özcan, uçakta olay çıkardı
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'
- Restoranlarda 'harcama limiti' uygulaması başladı