Tüketici Hakları Derneği, eve çağrılan servisler konusunda uyarılar yaptı: Denetim gerekiyor
Sosyal medyada bir kullanıcı kombisinde arıza meydana gelince, çağırdığı servislerin kombide herhangi bir parçanın bozuk olduğunu söyleyerek 2-5 bin lira arasında parça değişim ücreti aldığını ve bu bozuk olan parçanın da başka müşterilere verildiğini iddia etti. İddianın ardından Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar, tüketicileri uyardı.
THD Genel Başkanı Turhan Çakar Cumhuriyet’e yaptığı değerlendirmede, “Bir kez garanti süresi içerisinde cihaz arızalandığında, bozulduğunda, işlevini yerine getirmediğinde tüketicinin bu cihazı yenisiyle değiştirilmesini ya da ödemiş olduğu bedeli talep etme ya da ücretsiz tamir hakkı var. Garanti süresi dolduktan sonra da on yıl boyunca ilgili servis bu cihazı Türkiye’de üreten ya da ithal eden servislerini kurarak bu cihazların servis hizmetlerini vermek durumundadırlar” dedi.
‘YASAYA AYKIRI’
“Bir parça değişecekse o parçanın yeni olması gerektiğini” vurgulayan Turhan Çakar, “Kullanılmış parça olamaz. Kanuna, tüketici haklarına, ilgili mevzuatlara aykırıdır. Zaten değiştirip aldığı parça bozuk parçadır. O bozuk parçayı bir başkasına veremez. Diyeceksiniz ki bozuk parçayı tamir edip verebilirler. Olabilir ama bu da yasaya aykırıdır. Hiç kullanılmamış yeni bir parça olması lazım” diye konuştu.
Çakar, “Garanti süresi dolduktan sonra firmalar kafalarına göre tüketicilerden servis ücreti alıyorlar. Bakın kafalarına göre diyorum çünkü belli bir standardı yok. Bunun denetlenmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.
En Çok Okunan Haberler
- Korgeneral Pekin'den çarpıcı yorum
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- Petlas Yönetim Kurulu Üyesi Özcan, uçakta olay çıkardı
- Colani’nin arabası
- Komutanları olumsuz görüş vermedi, görevlerinden oldu
- 148 bin metrekarelik alan daha!
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'
- Milletvekilleri Genel Kurulu terk etti!
- Erdoğan'dan Suriyeliler açıklaması
- 'Bıyık altından gülüyorsunuz'