Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
'Orta Sınıf Büyüyor, Alışkanlıklar Değişiyor'
Yan odadan bile duyulmayacak kadar sessiz çalışan torbasız elektrikli süpürgeler, tam donanımlı kahve makineleri, verimli su yönetimi ve kurutma sistemi ile göz alıcı bulaşık makineleri, böğürtlen kırmızısı mutfak robotları, içine konulan çamaşırların hacmine göre deterjan miktarını kendi ayarlayan çamaşır makineleri, akıllı ütüler... Bitmiyor, ev sinema sistemleri, binbir çeşit dijital alet, akıllı ev ve ofis gereçleri, güvenlik mekanizmaları... Devasa stantlarda dolaşıyoruz. Berlin’de dünyanın en büyük tüketici elektroniği ve ev aletleri fuarı İFA’dayız. Yeni teknolojilerin yenilikçi çözümlerin, farklı tasarımların görücüye çıktığı bir mekân burası. Birkaç ay içinde küresel dünyanın birçok noktasında satışa sunulacaklar. Değişen dünyanın, yeni gelişen orta sınıfların, yaşam standartlarını bir kademe daha ileriye taşımak isteyen herkes bu ürünlerin potansiyel müşterisi. Ürünlerin birçoğunun ortak özelliği çok daha çevreci, daha performans odaklı, enerji verimliliğine odaklı olmaları. Bu ise insanın aklına ister istemez “çevre artık pazarlamanın baş aktörü oldu” saptamasını getiriyor. Ama sonuçta bu paradigma değişikliği herkesin yararına değil mi? Bosch ve Siemens ortaklığında kurulan BSH Grubu’nun yöneticileri ile stantlarda geziniyoruz. BSH Ev Aletleri Grubu İcra Kurulu Üyesi Jean Dufour, “Tüketici daha az enerji kullanarak tasarruf yapıyor, ürünler ise giderek daha zengin, daha performanslı ve daha verimli hale geliyor” diyerek durumu özetliyor. Dufour’un da vurguladığı gibi aslında yapılan “yeni teknoloji yaratmaktan çok, ürünleri sürekli ve sürekli olarak geliştirmek”. Konu ilginç çünkü tüketici alışkanlıklarından yeni orta sınıfın küresel dünyadaki konumuna kadar birçok şeyi bünyesinde barındırıyor. Dufour’a Avro Bölgesi’ndeki krizin satışları ne kadar etkilediğini soruyorum. “Avrupa’yı mevcut gelişmeler ışığında 3 bölge olarak değerlendirirsek başta Yunanistan olmak üzere İspanya ve Portekiz’in de içinde bulunduğu Güney Avrupa’da pazar aşağıya doğru gidiyor, yatırımlar azaldı, Orta Avrupa’da da pazar durgun artık büyümüyor ama Rusya, Türkiye, Polonya’nın başı çektiği Doğu Avrupa inanılmaz hızlı büyüyor” diyerek bu yıl en çok bulaşık makinesi sattıklarını çünkü birçok insanın evine ilk kez bulaşık makinesi aldığını söylüyor. Belli ki orta sınıfın yükselişi ve gelişmekte olan ülkelerin dinamizmi hâlâ sektör için en önemli itici güç. Küresel tüketici eğilimlerinde bir diğer önemli değişim ise alışkanlıklar. Eskiden ev aletleri insanların ihtiyacı olduğu için satın aldıkları ürünlerdi. Şimdi ise bir “yaşam tarzı” haline geldiğini görüyoruz. Evlerdeki televizyonların değişmesinden, birçok fonksiyonu bünyesinde barındıran saç kurutma makinelerine kadar. Dufour 2 bin Avro’ya tam donanımlı kahve makineleri sattıklarını, insanların kendi ağız tatlarına uygun kahve içmenin keyfini sürmek istediklerini anlatıyor.
\nBSH 3. Ar-Ge merkezini Türkiye’de kuruyor
\nYıllık 10 milyar Avro ciroya sahip olan BSH Grubu bu cirosunun yüzde 3’ünü Ar-Ge ve ürün geliştirme dediğimiz Ür-Ge’ye ayırıyor. Dufour, “2 bin 500 mühendis bu iş için çalışıyor. En büyük Ar-Ge merkezimiz tabii Almanya’da. İkincisi Çin’de ve 3.’sünü de Türkiye’ye kuruyoruz” diyor. Beyaz eşya ve küçük ev aletleri alanında dünyanın önemli şirketleri arasında olan BSH 13 ülkede ve 41 fabrikada üretim yapıyor. Türkiye’de de buzdolabı, fırın, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi üreten 4 fabrikası bulunuyor. BSH Ev Aletleri Türkiye CEO’su Norbert Klein Çerkezköy’de kurulmaya başlanan merkezde ilk aşamada 100 mühendisin çalışacağını, İTÜ ile ortak çalışmalara şimdiden başladıklarını belirtiyor. Öncelikli olarak yüksek verimli bir buzdolabı modeli geliştirmeye başladıklarını söyleyen Klein bu ürünü hem Türkiye’ye hem de Avrupa’ya satacaklarını anlatıyor. Ayrıca küçük ev aletleri üretiminin de başlayacağını belirtiyor. Bir diğer önemli gelişme de Türkiye’nin temmuz ayından beri BSH’nin Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesinin satış merkezi haline gelmesi ve bölge lideri olması. Belli ki Türkiye BSH Grubu içindeki rolünü giderek arttırıyor. Dufour bunun nedenini, “Hem Türkiye’nin jeopolitik konumu, hem de son derece kaliteli üretim yapması ve pazarlama yeteneği” olarak açıklıyor. Ve ekliyor: “Son 5 yıl içinde BSH Türkiye’ye 700 milyon Avro yatırım yaptı. Önümüzdeki 4 yıl 300 milyon Avro daha yatırım yapacağız. 10 yılda Çin dışında bu kadar çok yatırım yaptığımız başka ülke yok”.
\n\nYazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Asgari ücret artarsa verimlilik artar
- Yankı Bağcıoğlu'ndan Suriye uyarısı:
- CHP'li Günaydın'dan Bakan Tekin'e tepki!
- Yeni Doğan çetesi davasında çarpıcı itiraflar
- Canlı tarih müzesi Hisart 10. yılında!
- Teğmenler Yüksek Disiplin Kurulu'na sevk ediliyor
- Tarihçi Yusuf Halaçoğlu'ndan şok iddialar
- TBMM'de 'Etki Ajanlığı' düzenlemesi tartışılacak: Amaç m
- Pera Palas'ta Atatürk Müze Odası
- İmamoğlu’ndan 10 Kasım paylaşımı!
En Çok Okunan Haberler
- Türkiye'nin 'konumu' hakkında açıklama
- Kalın Colani'nin yolcusu!
- Çanakkale'de korkutan deprem!
- Naci Görür'den korkutan uyarı
- 35 milyon TL değerinde altın sikke ele geçirildi
- Erdoğan'a kendi sözleriyle yanıt verdi
- Türkiye'den Şam Büyükelçiliği'ne atama!
- Kurum, şişeyi elinin tersiyle fırlattı
- 21 kişinin daha hastanelik olduğu ortaya çıktı
- Kayıp Amerikalı Suriye'de bulundu: 'Hacıyım' dedi...