Rekabet Kurulu'ndan ünlü cips şirketine 1,3 milyar lira ceza: Tek stant şartı getirildi

Türkiye'de Doritos, Raffles, Lay's, Cheetos ve Çerezza gibi markaları bünyesinde bulunduran Frito Lay için Rekabet Kurumu’ndan dikkat çeken bir karar geldi. Şirkete 1,3 milyar liralık rekabeti ihlal cezası kesilirken bakkal stantlarına da yeni düzenlemeler geldi.

Rekabet Kurulu'ndan ünlü cips şirketine 1,3 milyar lira ceza: Tek stant şartı getirildi
Abone Ol google-news
AA
Yayınlanma: 15.02.2025 - 15:54

Doritos, Ruffles, Lay’s, Cheetos ve Çerezza markalarıyla bilinen Frito Lay’in paketlenmiş cips sektöründe faaliyet gösteren rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırmak, rakiplerinin satışlarını engellemek ve rakiplerini pazardan dışlamak suretiyle Kanun’u ihlal edip etmediğinin tespiti amacıyla başlatılan soruşturma tamamlandı.

Şirketin kendisinden paketlenmiş cips satın alan bakkal, market, büfe gibi satış noktalarında rakiplerinin satışlarını engellemeye yönelik uygulamalarda bulunduğunun tespit edildiği belirtilen açıklamada, teşebbüse yaklaşık 1 milyar 300 milyon lira idari para cezası verildiği ifade edildi.

Açıklamada, kararın 200 metrekarenin altındaki satış noktaları için önemli olduğuna işaret edilerek, cips ve şekerleme pazarında ön plana çıkan Frito Lay'e birtakım yükümlülüklerin getirildiği vurgulandı.

Bu kapsamda, rakip stant bulunmayan satış noktalarında, Frito Lay stantlarının dikey ve görünür olarak yüzde 30'luk kısmının rakip ürünler için ayrılacağı bilgisi verilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Ayrılan bölüm seperatörle bölünecek ve bu bölümdeki her sepette okunabilir şekilde, 'Bu bölüm rakip cips ürünleri için ayrılmıştır' etiketi bulunacak. Herhangi bir sebeple rakip ürünlerin satış noktasında bulunmadığı veya tükendiği durumlarda rakip ürünler için ayrılan bu bölüm boş bırakılacak ve Frito Lay ürünleri ile doldurulmayacak. Satış noktalarına, rakip ürünlerin bulunurluğunu ve görünürlüğünü hedef alan herhangi bir yönlendirmede bulunulmayacak.

Frito Lay, satış noktalarına en fazla bir cips standı yerleştirebilecek. Standart satın alma işlemleri haricinde, perakende satış noktalarına finansal fayda sağlanamayacak. Rakip ürünlerin de satış noktalarına girmesiyle tüketicilere sunulan seçenekler artacak. Alınan bu kararla Frito Lay'in rakiplerinin de büfe, bakkal, küçük market gibi satış noktalarına girmesi ve paketlenmiş cips pazarında tüketicilerin seçeneklerinin artırılması hedeflenmiştir."

FRİTO LAY'DEN AÇIKLAMA

Friyo Lay'den konuya ilişkin yazılı açıklama yapıldı. Yapılan yazılı açıklama şu şekilde:

"Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. Türkiye olarak ülkemizde uzun yıllara dayanan köklü bir geçmişimiz bulunmaktadır.  

Her zaman olduğu gibi tüm faaliyetlerimizi, hukuka ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirmek önceliğimiz olmuştur ve olmaya devam etmektedir.   

Türkiye’deki 50.000 dekar alanda gerçekleştirdiğimiz tarım faaliyetimiz ile 3 fabrikamızda ürettiğimiz kaliteli ürünleri tüketicilerimize sunmaktayız. Yarattığımız binlerce kişilik istihdam ve yatırımlarımız ile ülkemizin ekonomisine katkıda bulunmakta ve birçok sosyal projemizle de toplumumuza değer katmaktayız.  

21.03.2024 tarihli ve 24-14/291-M sayılı Rekabet Kurumu soruşturmasına ilişkin gerekçeli karar şirketimize tebliğ edildiğinde detaylı olarak incelenecek ve gerekli değerlendirmeler yapılıp karara karşı tüm yasal yollar takip edilecektir."


İlgili Haberler

Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon