Acıbadem Kadıköy Hastanesi Endokrinoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Selçuk Can, bayramda kan şekerini kontrol etmenin püf noktalarını anlattı.
1
Acıbadem Kadıköy Hastanesi Endokrinoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Selçuk Can, bayramda kan şekerini kontrol etmenin püf noktalarını anlattı.
1. Kahvaltıda hamur işlerini sofrada bulundurmayın
Bayram sabahı güne mutlaka zeytin, süt, az yağlı beyaz peynir gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı ile başlayın. Hamur işleri, reçel ve marmelat gibi basit şeker içeren besinlerden kaçının. Bu tür besinler hızla glikoza çevrilip, kan şekerinizi yükseltirler.
2
1. Kahvaltıda hamur işlerini sofrada bulundurmayın Bayram sabahı güne mutlaka zeytin, süt, az yağlı beyaz peynir gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı ile başlayın. Hamur işleri, reçel ve marmelat gibi basit şeker içeren besinlerden kaçının. Bu tür besinler hızla glikoza çevrilip, kan şekerinizi yükseltirler.
2. Aç olmasanız bile ara öğünleri atlamayın
Kahvaltı, öğle ve akşam yemeğinden oluşan 3 ana öğün ve bunu destekleyen 2 veya 3 ara öğün olacak şekilde beslenin. Kendinizi aç hissetmeseniz bile kesinlikle öğün atlamayın. Çünkü öğün atlamanız kan şekerinizin düşmesine ve bir sonraki öğünde daha çok yemek yemenize neden olacaktır
3
2. Aç olmasanız bile ara öğünleri atlamayın Kahvaltı, öğle ve akşam yemeğinden oluşan 3 ana öğün ve bunu destekleyen 2 veya 3 ara öğün olacak şekilde beslenin. Kendinizi aç hissetmeseniz bile kesinlikle öğün atlamayın. Çünkü öğün atlamanız kan şekerinizin düşmesine ve bir sonraki öğünde daha çok yemek yemenize neden olacaktır
3. Etli veya zeytinyağlı sebze yemekleri yiyin
Bayram süresince öğle ve akşam yemeklerinde ekmek, pilav, makarna, börek gibi karbonhidratı fazla besinler yemeyin. Bunların yerine etli veya zeytinyağlı sebze yemekleri, bulgur pilavı ve kurubaklagil gibi tam tahıllı besinleri tüketin.
4
3. Etli veya zeytinyağlı sebze yemekleri yiyin Bayram süresince öğle ve akşam yemeklerinde ekmek, pilav, makarna, börek gibi karbonhidratı fazla besinler yemeyin. Bunların yerine etli veya zeytinyağlı sebze yemekleri, bulgur pilavı ve kurubaklagil gibi tam tahıllı besinleri tüketin.
4. Ev muhallebisi veya büyük bir top dondurma tercih edin
Ardı ardına gidilen ev ziyaretlerinde her seferinde şeker ve çikolata almayın. Bir adet tatlı hakkınız var, bunu da şeker veya çikolata ile harcamayın. Haftada en fazla 1 defa tatlı tüketin. Tercihinizi sütlü tatlılardan yana kullanmanızda fayda var. Dondurma da sütlü tatlı yerine geçer.
5
4. Ev muhallebisi veya büyük bir top dondurma tercih edin Ardı ardına gidilen ev ziyaretlerinde her seferinde şeker ve çikolata almayın. Bir adet tatlı hakkınız var, bunu da şeker veya çikolata ile harcamayın. Haftada en fazla 1 defa tatlı tüketin. Tercihinizi sütlü tatlılardan yana kullanmanızda fayda var. Dondurma da sütlü tatlı yerine geçer.
5. Meyveyi süt veya cevizle tüketin
Meyve, özünde şeker bulunan bir besin. Bu nedenle ara öğünlerde meyveyi tek başına yemeyin.  Kan şekerinizin dengede kalması için meyveyi 2 adet ceviz, 1 bardak süt ya da yoğurt gibi protein içeren bir besinle yiyin. Protein ve meyve şekeri früktoz birbirini dengeler.
6
5. Meyveyi süt veya cevizle tüketin Meyve, özünde şeker bulunan bir besin. Bu nedenle ara öğünlerde meyveyi tek başına yemeyin. Kan şekerinizin dengede kalması için meyveyi 2 adet ceviz, 1 bardak süt ya da yoğurt gibi protein içeren bir besinle yiyin. Protein ve meyve şekeri früktoz birbirini dengeler.