Ödem attıracak 10 harika yöntem

06 Temmuz 2015 Pazartesi, 17:44
Vücudun çeşitli nedenlerle su tutup şişmesi olarak tarif edilen ödem, sıcak günlerde kadınların kâbusu oluyor. İşte ödemden kurtulmak için 10 ipucu...
1 - Yemeklerinize ekstra tuz ilave etmeyin, yemekleri az tuzlu pişirin ve daha çok baharatlandırın.
Vücudun çeşitli nedenlerle su tutup şişmesi olarak tarif edilen ödem, sıcak günlerde kadınların kâbusu oluyor. İşte ödemden kurtulmak için 10 ipucu... 1 - Yemeklerinize ekstra tuz ilave etmeyin, yemekleri az tuzlu pişirin ve daha çok baharatlandırın.
2 - Şekerin sindirilmesinde çok miktarda su gerekir ve vücut suyu tutar. Tüketilen şeker miktarının azalmasıyla ödem sorunu da azalacaktır.
2 - Şekerin sindirilmesinde çok miktarda su gerekir ve vücut suyu tutar. Tüketilen şeker miktarının azalmasıyla ödem sorunu da azalacaktır.
3 - Gün içinde eğer herhangi bir sağlık probleminiz yoksa ödem atımını hızlandıran biberiye, ısırgan otu, kiraz sapı ve funda yaprağından destek alınabilir.
3 - Gün içinde eğer herhangi bir sağlık probleminiz yoksa ödem atımını hızlandıran biberiye, ısırgan otu, kiraz sapı ve funda yaprağından destek alınabilir.
4 - Meyvelerden kiraz, ananas ve kayısı; sebzelerdense yeşil yapraklı olanlar vücuttan fazla suyu atmaya yardımcı etkiye sahiptir.
4 - Meyvelerden kiraz, ananas ve kayısı; sebzelerdense yeşil yapraklı olanlar vücuttan fazla suyu atmaya yardımcı etkiye sahiptir.
5 - Su içmeye özen gösterin. Asitli içecekler, alkol ve aşırı şekerli içeceklerden uzak durun.
5 - Su içmeye özen gösterin. Asitli içecekler, alkol ve aşırı şekerli içeceklerden uzak durun.
6 - Ara öğünlerinizden birinde probiyotik yoğurt veya kefir tüketin.
6 - Ara öğünlerinizden birinde probiyotik yoğurt veya kefir tüketin.
7 - Ortalama 7-8 saat uyumaya dikkat edin. Az uyumak da ödem problemini tetikleyebilir.
7 - Ortalama 7-8 saat uyumaya dikkat edin. Az uyumak da ödem problemini tetikleyebilir.
8 - Sağlıklı kilonuzda kalmaya çalışın. Fazla kilo, damarlar üzerinde ekstra basınç oluşmasına, dolaşımın yavaşlamasına ve vücuttaki sıvı dengesinin bozulmasına neden olur.
8 - Sağlıklı kilonuzda kalmaya çalışın. Fazla kilo, damarlar üzerinde ekstra basınç oluşmasına, dolaşımın yavaşlamasına ve vücuttaki sıvı dengesinin bozulmasına neden olur.
9 - Düzenli egzersiz sıvı dengesini düzenlemeye yardım eder, fiziksel aktivite süresince nabzınızı kontrol edin
9 - Düzenli egzersiz sıvı dengesini düzenlemeye yardım eder, fiziksel aktivite süresince nabzınızı kontrol edin
10 - Dolaşımı hızlandıracak, rahatlatıcı, lenfatik masajlar yaptırın.
10 - Dolaşımı hızlandıracak, rahatlatıcı, lenfatik masajlar yaptırın.