BEYİN
Kimse birdenbire aklını yitirmez. Ancak 70’ten sonra yaşa bağlı olarak beyninizde bazı değişikliklerin başladığını görürsünüz. Zihinsel becerilerinizi uyarıcı faaliyetlere zaman ayırmak bu süreci yavaşlatır.
1
BEYİN Kimse birdenbire aklını yitirmez. Ancak 70’ten sonra yaşa bağlı olarak beyninizde bazı değişikliklerin başladığını görürsünüz. Zihinsel becerilerinizi uyarıcı faaliyetlere zaman ayırmak bu süreci yavaşlatır.
AKCİĞERLER
30 yaşından sonra akciğer fonksiyonları her yıl % 1 oranında düşmeye başlar. Bu düşüş hareketsiz yaşam sürenlerde aktif insanlara göre daha fazladır. Düşüşü engellemenin tek yolu egzersizdir.
2
AKCİĞERLER 30 yaşından sonra akciğer fonksiyonları her yıl % 1 oranında düşmeye başlar. Bu düşüş hareketsiz yaşam sürenlerde aktif insanlara göre daha fazladır. Düşüşü engellemenin tek yolu egzersizdir.
BÖBREKLER
Böbrek fonksiyonlarında azalma 50’li yaşlarda başlar ama bunu siz farkına varmazsınız. Bu konuda yapılacak tek şey bol bol su içmektir. Yaşlandıkça susama duygusu azalacağından susamasanız bile su içmeye özen göstermelisiniz. Son
yapılan bir çalışmaya göre en fazla su içen insanlarda böbrek sorunu yaşama
olasılığı ciddi biçimde düşer.
3
BÖBREKLER Böbrek fonksiyonlarında azalma 50’li yaşlarda başlar ama bunu siz farkına varmazsınız. Bu konuda yapılacak tek şey bol bol su içmektir. Yaşlandıkça susama duygusu azalacağından susamasanız bile su içmeye özen göstermelisiniz. Son yapılan bir çalışmaya göre en fazla su içen insanlarda böbrek sorunu yaşama olasılığı ciddi biçimde düşer.
KASLAR
Yaşlandıkça herkes kas kaybına uğrar, yağlanma artar. Yağ ve kas arasındaki bu takas 40’lı yaşlarda başlar. Kas kaybını önlemenin tek yolu günlük yaşam düzeninde egzersize zaman ayırmaktır.
4
KASLAR Yaşlandıkça herkes kas kaybına uğrar, yağlanma artar. Yağ ve kas arasındaki bu takas 40’lı yaşlarda başlar. Kas kaybını önlemenin tek yolu günlük yaşam düzeninde egzersize zaman ayırmaktır.
KEMİKLER
35 yaşından sonra kemik yoğunluğu her yıl % 1 oranında kayba uğrar- menopozdan sonra bu hız artar- . Ağırlık kaldırma egzersizleri kemik yoğunluğu konusunda büyük fark yaratır. 2015 yılında yapılan bir araştırmaya göre günde 20 kere ip atlamak bile kalçakemiği mineral yoğunluğunu arttırır.
5
KEMİKLER 35 yaşından sonra kemik yoğunluğu her yıl % 1 oranında kayba uğrar- menopozdan sonra bu hız artar- . Ağırlık kaldırma egzersizleri kemik yoğunluğu konusunda büyük fark yaratır. 2015 yılında yapılan bir araştırmaya göre günde 20 kere ip atlamak bile kalçakemiği mineral yoğunluğunu arttırır.
GÖZLER
40 yaşında görme yeteneği sorun çıkarmaya başlar. Göz hastalıklarından korunmak için sigara içmemek ve morötesi ışınlardan korunmak için güneş gözlüğü takmak gerekir. Güneşe maruz kalmak ve sigara katarakt oluşumunu hızlandırır.
6
GÖZLER 40 yaşında görme yeteneği sorun çıkarmaya başlar. Göz hastalıklarından korunmak için sigara içmemek ve morötesi ışınlardan korunmak için güneş gözlüğü takmak gerekir. Güneşe maruz kalmak ve sigara katarakt oluşumunu hızlandırır.
KULAKLAR
Yaşa bağlı işitme zorlukları yavaş yavaş ortaya çıkar, ancak 65-74 yaşları arasındaki her 3 kişiden biri işitme sorunu yaşar. Bunu yavaşlatmak için yapacak fazla bir şey
yoktur. Ancak çok yüksek sesli müzik dinlemek veya inşaat gibi gürültülü sanayilerde çalışmak bu süreci hızlandırır.
7
KULAKLAR Yaşa bağlı işitme zorlukları yavaş yavaş ortaya çıkar, ancak 65-74 yaşları arasındaki her 3 kişiden biri işitme sorunu yaşar. Bunu yavaşlatmak için yapacak fazla bir şey yoktur. Ancak çok yüksek sesli müzik dinlemek veya inşaat gibi gürültülü sanayilerde çalışmak bu süreci hızlandırır.
KALP
Yaşlandıkça kalp-kası hücreleri sayıca azalır, fakat boyut olarak büyür. Bu da kalp duvarını kalınlaştırır. Bu arada kan damarları da sertleşir. 20-30 yaşlarından başlayarak her 10 yılda bir pik aerobik kapasite azalır. Ve kalp hastalıkları
tipik olarak yaklaşık 65 yaşında başlar.
8
KALP Yaşlandıkça kalp-kası hücreleri sayıca azalır, fakat boyut olarak büyür. Bu da kalp duvarını kalınlaştırır. Bu arada kan damarları da sertleşir. 20-30 yaşlarından başlayarak her 10 yılda bir pik aerobik kapasite azalır. Ve kalp hastalıkları tipik olarak yaklaşık 65 yaşında başlar.
BAĞIRSAKLAR
Dökülmemesi için özen göstereceğiniz yegâne kıllar kafanızda değildir. Bağırsaklarda villi olarak bilinen ve yiyeceklerdeki besinleri emen minik saç
kılına benzer çıkıntılar 60 yaşından sonra düzleşme eğilimi gösterir. Bu daha az besin aldığınız anlamına gelir.
9
BAĞIRSAKLAR Dökülmemesi için özen göstereceğiniz yegâne kıllar kafanızda değildir. Bağırsaklarda villi olarak bilinen ve yiyeceklerdeki besinleri emen minik saç kılına benzer çıkıntılar 60 yaşından sonra düzleşme eğilimi gösterir. Bu daha az besin aldığınız anlamına gelir.
CİLT
18 yaşından başlayarak esnek kolajen ve elasten yılda % 1 oranında azalır. Sigara
içmeyerek, doğru beslenerek ve her gün cildinize titanyum veya çinko içeren güneş koruyucu kremler sürerek –açık havaya çıkmasanız bile- bu süreci yavaşlatabilirsiniz. 2012’de yapılan bir çalışmaya göre kompakt floresan ampuller cilde zarar veren morötesi ışık yayıyor.
10
CİLT 18 yaşından başlayarak esnek kolajen ve elasten yılda % 1 oranında azalır. Sigara içmeyerek, doğru beslenerek ve her gün cildinize titanyum veya çinko içeren güneş koruyucu kremler sürerek –açık havaya çıkmasanız bile- bu süreci yavaşlatabilirsiniz. 2012’de yapılan bir çalışmaya göre kompakt floresan ampuller cilde zarar veren morötesi ışık yayıyor.