ABD'den Taliban'ın düşürdüğünü iddia ettiği uçağa açıklama

Taliban'ın, Afganistan Gazni'de ABD askeri personelini taşıyan bir uçağı düşürdüğü ve kurtulan olmadığı iddia edildi. ABD Hava Kuvvetleri Sözcüsü Albay Sonny Leggett, uçağın "düşman ateşiyle" düştüğü yönünde herhangi bir emarenin olmadığını açıkladı

27 Ocak 2020 Pazartesi, 17:42
Abone Ol google-news

ABD'DEN AÇIKLAMA

ABD Hava Kuvvetleri Sözcüsü Albay Sonny Leggett, Twitter hesabından olayla ilgili açıklama yaptı.

Leggett, düşen uçağın, ABD ordusunun Afganistan'da gözlem için kullandığı bombardıman uçağı olan E-11A olduğunu teyit ederek, "Uçağın düşme nedeni soruşturulurken, şu anda uçağın düşman ateşiyle düştüğüne dair herhangi bir emare bulunmamaktadır. Taliban'ın, başka bir uçağın daha düştüğü şeklindeki iddiaları yanlıştır." ifadelerini kullandı.

Taliban'ın uçağın düşürülmesini üstlenmesiyle ilgili doğrudan bir yorum yapmayan Albay Leggett, üstü kapalı olarak bu iddiayı yalanlamış oldu.

KAZA SONRASI JETİN BÜYÜK BİR KISMI YANDI

Afgan medyası, Gazni Vilayeti'ne bağlı Deh Yak ilçesine düşen uçağın Bombardier Global Express tipi bir jet olduğunu; uçağın büyük bir bölümünün kaza sonrası yandığını duyurdu.

Yerel medya, ekiplerin bölgede çalışmasının sürdüğünü; kazada hayatını kaybeden ya da yaralananlar hakkında her hangi bir bilgi paylaşılmadığını duyurmuştu.

HAVA YOLUNA AİT OLDUĞU İDDİA EDİLDİ

Reuters, Gazne Valiliği SözcüsüAref Noori'nin "Ariana Afgan Havayolları'na ait Boeing model bir uçak, Gazne ilinin Deh Yak ilçesinin Sado Khel bölgesinde yerel saatle 13.10'da düştü" ifadelerini kullandığını bildirdi.

HAVAYOLU ŞİRKETİ YALANLAMIŞTI

Afgan haber ajansı Pajhwok Afghan News ise Ariana Afghan Airlines CEO'su Mirwais Mirzakwal'in düşen uçağın kendilerine ait olmadığını söylediğini aktardı.

ABD HAREKETE GEÇTİ, RAPORLAR İNCELENİYOR

Afgan ordusuna bağlı ekipler kazanın olduğu bölgeye sevk edilirken, ABD ordusu da kazaya dair raporları incelediğini açıkladı.

JETİN 83 KİŞİYİ TAŞIDIĞI İDDİA EDİLMİŞTİ

Afgan yerel basını, düşürülen jetin 83 kişiyi taşıdığını iddia ederken, konuya ilişkin resmi bir açıklama henüz gelmedi.