Anketler çuvalladı

Britanya seçimi, aylardır “başabaş bitecek” tahminleri yayımlayan sayısız anket şirketi için fiyaskoyla sonuçlandı.

Anketler çuvalladı
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 08.05.2015 - 23:52

Britanya seçimi, aylardır “başabaş bitecek” tahminleri yayımlayan sayısız anket şirketi için fiyaskoyla sonuçlandı. Sandıkların açılmasıyla birlikte anket şirketlerinin çoğu sosyal medyadan “Bir yerde çok büyük bir yanlık yaptık. Ama ne olduğunu anlayamıyoruz” açıklamaları yaptı. YouGov Başkanı Stephan Shakespeare’in “Biz anketçiler için korkunç bir gece. Çuvalladığımız için özür diliyorum. Sebebini bulmamız lazım”, “Populus” şirketi “Seçim sonuçları tüm anketçiler için ciddi soru işaretleri doğurdu. Yöntemlerimizi gözden geçireceğiz Britanya Anket Konseyi’nden bir inceleme başlatmasını talep ettik” diye tweetledi. En saygın siyaset bilimcilerden Rob Ford “Farklı yöntemler uygulayan farklı anketler, ama hiçbiri sonucu bilemedi. Bu çok büyük bir ıska ve nedenini bilemiyoruz. Şoke olduk” dedi. “Survation and ComRes” şirketi, “artık ulusal eğilimlerin etkili olmadığını, bölgesel eğilimlerin ağır bastığını ve tek tek her seçmen bölgesinin oluşturduğu parçalı yapıyı çözemediklerini” dile getirdi. Ford, 1992’de de İşçi Partisi zaferi öngörülürken Muhafazakarların 9 puan farkla kazandığını hatırlatıp “O zaman Muhafazakarlara oy vereceğini söylemekten utananlar etkili olmuştu. Bu kez ya anketçiler seçmenin gerçek eğilimini temsil eden gruba ulaşmayı başaramadı ya da seçmen kararsızdı ve son dakikada Muhafazakarlara oy verdi” dedi. Anketçilerin akıllı telefonlardan ulaştıkları seçmenlerin çok genç olduğu ve yaşlı ama sandığa giden kitleyi temsil etmediği, internet anketlerinin de gerçek eğilimi temsil eden grupları yakalamadığı, ayrıca anketçilerin bir yerden sıradışı sonuç çıktığında görmezden geldiği ve sürü psikolojisiyle hareket ettiği eleştirileri de sıralandı.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler