Bankalar acenteleri baltalıyor
26 milyarlık sigorta pazarında banka kanalının giderek güçlenmesi, acenteleri zorluyor. Prim üretiminde hâlâ ağırlık acentelerde. Ancak rekabete dayanamayanların sektörden çekilmesi kaçınılmaz görünüyor.
Sigorta prim üretiminde aslan payını uzun yıllardır ellerinde tutan acenteler, geniş şube ağı ile ülke genelinde hizmet veren bankaların haksız rekabetinden şikâyetçi. Türkiye’de 16 bin sigorta acentesinin bulunduğunu ve 60 bin kişiye istihdam sağladığını belirten Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu (TUSAF) Başkanı Murat Büyükçelebi, son 10 yıl içerisinde prim üretiminde acentelerin payının yüzde 65’lerden yüzde 61’lere gerilediğini, bankaların payının ise yüzde 15’den yüzde 21’e yükseldiğine dikkat çekti.
Vatandaş mağdur ediliyor
Bu değişimi ‘haksız rekabetin bir sonucu’ olarak nitelendiren TUSAF Başkanı Murat Büyükçelebi, “Banka kanalıyla yapılan satışların yüzde 60’ı acenteye ait olan işin zorlamayla alınmasıdır” iddiasında bulundu.
Büyükçelebi, “Sigortalı işlemlerinin büyük bir bölümü kredi kartı, EFT ve havale yoluyla yapılıyor. Banka yönetimleri ellerindeki bu datayı kullanmak için çalışanlarına zorunlu hedefler veriyor. Kredi taleplerinde kanunsuz zorlamalarla vatandaşımıza eksik bilgi ve teminata sahip ürünler veriyorlar, bu yöntem çok fazla mağdur ortaya çıkarıyor. Mağdurlar sigorta yapıldığını bilmediği için hakkını arayamıyor. Birçok vefat eden, sakat kalan vatandaşımız sigorta yapıldığından haberdar değil. Hakkını aramıyor, birçoğu da yanlış bilgilendirmelerin kurbanı” görüşünü ileri sürdü.
Ucuz prim kandırmaca
Büyükçelebi, son günlerin tartışma konusu trafik sigortasında Sigorta Bilgi Merkezi internet sitesinden sorgulama döneminin sektörün geleceğini nasıl etkileyeceğine ilişkin ise şunları söyledi: “Dijital satış yapmaya çalışacak sigorta şirketleri ortaya çıkacak. Ancak aracı olmadan daha düşük sigorta primi alma gerekçesinin ne kadar büyük bir kandırmaca olduğunu hep birlikte göreceğiz. Dijital satış yapan karşılaştırmalı platformaların payı yüzde 1’in altında. Bu sistem Türkiye’de zaten var. Ancak tüm vatandaşa ulaşması sadece acenteyle mümkün. Özellikle Avrupa uygulamalarına bakın, bu kadar gelişmişliğe rağmen hâlâ çoğunluk acente ihtiyacı duyuyor.”
Sektörde birleşmeler artar
Dijital kanallardan ürün satışının acente sayısına etkisine de değinen TÜSAF Başkanı Büyükçelebi, acente sayısında herhangi bir azalma öngörmemek ile birlikte sözlerini şöyle sürdürdü: “Ancak sektörün birleşme yoluyla daha güçlü yapılara doğru gideceğini görüyoruz. Acente sayısı bu anlamda düşebilir.”
Daha iyi ve hızlı hizmet
Sompo Japan Sigorta Acenteler Satış Yönetimi ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi, “Biz Sompo Japan Sigorta olarak acente şirketiyiz ve acentelerin içinde olmadığı formüller içinde yer almayız. Eğer dijital satış dönemi diye bir dönem gelecek ise biz de bu süreci acentelerimiz ile birlikte yaşayacağız. Daha iyi fiyat verebilen, daha hızlı hizmet sunabilen, daha teknolojik çalışan bir acente yapısıyla acente sigortacılığının en iyi örneklerinden biri olmaya devam edeceğimize inanıyoruz.
Acentelerin şirket ve müşterileriyle ilişkilerinde hız, basitlik ve sonuç odaklılık içinde çalışmaları gerekiyor. Çağımızın iş yapma şekli bunu zorunlu kılıyor” diye konuştu.
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Türkiye'nin 'konumu' hakkında açıklama
- Ayşenur Arslan’ın Colani ile ilişkisi
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Hatay’da yaşayan Alevi yurttaşlar kaygılı
- Kalın Colani'nin yolcusu!
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- Türkiye'den Şam Büyükelçiliği'ne atama!
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması