Batan gemiyi terk eden kaptana 16 yıl hapis cezası
İtalya’nın Giglio adası açığında 2012 yılında kayalıklara oturarak 32 kişiye mezar olan Costa Concordia kruvaziyerinin kaptanı Francesco Schettino’ya verilen 16 yıl hapis cezası onandı.
Çok sayıda insanın ölümü ve yaralanması ile hasarlı kazaya neden olmak ve gemiyi yolculardan önce terk etmekle suçlanan Francesco Schettino, geçen yıl Şubat ayında 16 yıl 1 ay hapse mahkum edilmişti. Grosseto Ağır Ceza Mahkemesi ayrıca, Schettino'nun 5 yıl boyunca kaptanlık yapamayacağına ve kamu kurumlarında çalışamayacağına da hükmetmişti. Tutuksuz yargılanan kaptanın bu cezayı çok bulması, savcılık makamının ise az bulması üzerine dava bir üst mahkemeye taşınmıştı.
Savcılığın, kazadan dolayı şimdiye kadar hiçbir pişmanlık belirtisi göstermediği gerekçesiyle Schettino’nun 27 yıl hapse mahkum edilmesi talebine karşın Floransa Temyiz Mahkemesi, alt mahkemenin vermiş olduğu 16 yıl hapsi onadı.
Savunma avukatları söz konusu kararı, İtalyan yargı sisteminde son karar mercii olan Yargıtay’a taşıyacaklarını açıkladı.
Davaları ayrıca görülen, geminin dümencisinin de aralarında bulunduğu 5 mürettebat ise 18 ay ile 2 yıl 10 ay arasında değişen hapis cezalarına çarptırılmıştı.
Sevgilisine hava atmak için adaya yaklaştı iddiası
İçinde 4 bin 229 yolcu ve mürettebatı bulunan 114 bin tonluk Costa Concordia seyahat gemisi, 13 Ocak 2012 gecesi Toskana bölgesinde yer alan Giglio Adası’ndaki bir resife çarpmış ve kısmen batmıştı. 32 kişinin öldüğü kazada çok sayıda kişi de yaralanmış, gemide bulunan 10 Türk yolcu kazadan yara almadan kurtulmuştu.
Ada sakinlerini selamlamak için adaya çok yaklaştığı iddia edilen Kaptan Schettino, gemiyi ilk terk edenler arasında yer almıştı.
Kazanın meydana geldiği sırada kaptan köşkünde Schettino’nun yanında Moldovalı dansçı sevgilisi Domnica Cemortan’ın da olduğu ortaya çıkmıştı. İtalyan basını bu nedenle kaptanın dikkatinin dağıldığını, hatta adaya çok yaklaşmasının nedeninin “sevgilisine hava atmak” olduğunu öne sürmüştü.
20 aya yakın bir süre adanın açığında yatık duran geminin enkazı, Eylül 2013’te “Parbuckling” yöntemiyle doğrultulmuş, Temmuz 2015’te ise söküm işlemleri için Cenova Limanı’na yüzdürülmüştü.
En Çok Okunan Haberler
- Nevşin Mengü hakkında karar
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- Eski futbolcu yeni cumhurbaşkanı oldu
- Emekliye iyi haber yok!
- Fidan'dan 'Suriye Kürtleri' ve 'İsrail' açıklaması
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi
- AKP’nin tabutu CHP sıralarına kondu
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- 'Kayyuma değil, halka bütçe'
- Arda Güler'in 2 asisti Madrid'e yetmedi