Çiftçi ile tüketici arasındaki tüm aracıları kaldıran girişim
Sürdürülebilir tarım için harekete geçen Sonat Kaymaz ve Ata Cengiz’in hayata geçirdiği Tarlamvar, çiftçilerin ürünlerini tüketiciye ulaştırırken kullanmak zorunda olduğu ‘aracıları’ ortadan kaldırarak hem çiftçinin hem de tüketicinin kazanmasına olanak sağlıyor.
Yaşadıkları toplumun sorunlarına çözüm arayan sosyal girişimcileri bir araya getiren ve projelerini geliştiren uluslararası bir platform olan Red Bull Amaphiko’nun desteklediği sosyal girişimlerden biri olan Tarlamvar, bugün 12 yörede 35 çiftçi aile ile çalışarak çiftçi ailelerin gelirlerini arttırıyor ve Türkiye’nin tarımsal anlamda kapasitesini gerçek anlamda kullanmasını, gıdada kendi kendine yeten bir ülke olmasını destekliyor.
Tüketicileri doğrudan çiftçilerle tanıştırarak sağlıklı gıdaya erişimi kolaylaştıran Tarlamvar, üretimin her aşamasında takip imkânı yaratıyor. Hasat zamanına kadar ağacını takip edebilen tüketici, satın aldığı meyve ve sebzeden kendi üretmişçesine emin olabiliyor. Tarlamvar ayrıca meyve ve sebzelerin mevsiminde tüketilmesini de destekliyor.
GENÇ SOSYAL GİRİŞİMCİLERLE BULUŞTULAR
Yakın zamanda farklı şehirlerde düzenlenen Red Bull Amaphiko Connect etkinlikleriyle genç sosyal girişimci adaylarıyla buluşan Tarlamvar kurucuları, hikayelerini paylaşarak yeni sosyal girişimlerin ortaya çıkmasında katkıda bulunacak konuşmalar gerçekleştirdi.
Çiftçilerin hasatına tüketicileri ortak ederek kazandıran sosyal girişim Tarlamvar’ı anlatan mini belgesel, https://www.redbull.com/tr-tr/tarlamvar-video adresinde yer alıyor.
En Çok Okunan Haberler
- Suriye'yi nasıl terk ettiğinin ayrıntıları ortaya çıktı!
- Nevşin Mengü hakkında karar
- Petlas'tan o yönetici hakkında açıklama
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- 3 zincir market şubesi mühürlendi
- Eski futbolcu yeni cumhurbaşkanı oldu
- Fidan'dan 'Suriye Kürtleri' ve 'İsrail' açıklaması
- Geri dönüş gerçekten 'akın akın' mı?
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi
- AKP’nin tabutu CHP sıralarına kondu