Clio efsanesi yenilendi

1990 yılında tanıtılan ve bugüne kadar 15 milyon satış adedine ulaşan Clio, Türkiye’de de ulaştığı satış rakamları ile efsane bir model olmayı başardı. Türkiye pazarına ilk olarak 1995 yılında giren Clio, 300 binin üzerinde satış adedi kaydetti.

27 Ocak 2020 Pazartesi, 07:30
Abone Ol google-news

1990 yılında tanıtılan ve bugüne kadar 15 milyon satış adedine ulaşan Clio, Türkiye’de de ulaştığı satış rakamları ile efsane bir model olmayı başardı. Türkiye pazarına ilk olarak 1995 yılında giren Clio, 300 binin üzerinde satış adedi kaydetti.

Clio IV, 2019 yılını ise 24 bin 213 satış adedi ile Türkiye model sıralamasında 2. sırada tamamladı. İşte bu kendine belli bir hayran kitlesi oluşturmuş Nisan 2019’da Bursa’da üretilmeye başlanan ve normalde ekimde Türkiye’de yollara çıkması planlanan yeni Clio, 12 Şubat’ta satışa sunulacak. 

Yenilenen Clio, tasarım genetiğini korurken daha kaslı ve dinamik bir görünüme kavuşturulmuş ve bu onun sportif görünüşüne büyük katkı sunmuş. 

Yeni Clio’nun iç mekanında ise, daha güçlü bir teknolojik donanım ve  yepyeni bir tasarım ile yüksek kalite ilk bakışta göze çarpıyor.  9.3 inç dikey tablet ekran, Multisense Sürüş Deneyim Teknolojisi, Auto-hold fonksiyonlu elektrikli park freni B HB segmentinde ilk kez Renault Clio ile birlikte pazara sunulan özellikler arasında yer alıyor.  

Renault ürün gamında ilk kez Yeni Clio’da kullanılan 360 derece kuş bakışı kameranın yanı sıra Smart Cockpit, Eller Serbest Park Destek Sistemi, kablosuz şarj, akıllı telefon ekran yansıtma özelliği, 7 inç kişiselleştirilebilir sürücü ekranı ise bir üst segmente ait özellikler olarak dikkat çekiyor.

Multu-Sense’te 3 farklı sürüş modu yer alıyor: Eco, Sport, Mysense. İç mekan, orta konsol ve ön panel üzerindeki havalandırma çizgisine ait renklerin yanı sıra Multisense ile gelen 8 farklı ambiyans seçeneği sayesinde, tamamen kişisel tercihe göre düzenlenebiliyor.

Motorlara gelince oldukza zengin bir seçenek bizleri bekliyor. 1.0 SCe, 1.0 TCe ve 1.3 TCe benzinli motorları da ürün gamına ekleyen Yeni Clio, Türkiye’de yeni nesil dört benzinli ve iki dizel olmak üzere zengin bir motor seçeneği ile müşterilerin beğenisine sunuluyor: Benzinli manuel: 1.0 SCe 72 beygir, Turbo 1.0 TCe 100 beygir, Benzinli otomatik: Turbo 1.0 TCe X-Tronic 100 beygir ve Turbo 1.3 TCe EDC 130 beygir,  Dizel manuel: 1.5 Blue dCi 85 beygir ve 1.5 Blue dCi 115 beygir.

Yeni Clio, Türkiye’de Joy, Touch ve Icon olmak üzere üç donanım seviyesi ile 111.000 TL’den başlayan fiyatlarla 12 Şubat 2020 tarihinden itibaren satışa sunuluyor. Ayrıca e-ticaret online satış ile 300 müşteri, Yeni Clio’yu pazara sunulmadan önce özel fırsatlarla satın alma ayrıcalığına sahip oluyor.

‘YİNE LİDERLİĞİ HEDEFLİYORUZ’

OYAK üst yönetiminin katıldığı tanıtım toplantısında konuşan Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş: “B segmenti toplam pazardan aldığı yüzde 25 pay ile B segmenti Türkiye’nin 2. büyük segmenti, B HB alt segmenti ise yüzde 13,5 pay ile 3. büyük alt segmenti olma özelliği taşıyor. Clio, B HB segmentinden elde ettiği yüzde 46 pay ve en yakın rakibinden yaklaşık 4 kat fazla satış rakamı* ile bu segmentin lideri konumunda yer alıyor. Türkiye’nin en çok satılan 2. modeli olan Clio’nun 5. nesli olan Yeni Clio’yu müşterilerimizle buluşturuyor olmanın heyecanını yaşıyoruz. Yeni Clio’nun Türkiye’de OYAK Renault Fabrikaları’nda üretilmesi ve dünyaya ülkemizden ihraç edilmesi bizim için ayrıca gurur vesilesi. Yeni Clio, yenilenen kaslı tasarımı, yüksek teknolojileri, kalitesi ve bir üst segmente ait özellikleri ile segmentinin referans modeli olmayı sürdürecektir. “Clio’ların en iyisi” Yeni Clio ile segment liderliğimizi pekiştirmeyi hedefliyoruz.” dedi.

İkinci el araç pazarı kurumsallaşacak

Türkiye’nin ikinci el araç pazarındaki güçlü oyuncularından Otomerkezi.net, 2019’da yüzde 10 büyüme ile önemli bir başarıya imza attı. Otomerkezi.net’in CEO’su Muhammed Ali Karakaş, geçtiğimiz yıl her sıfır kilometre otomobile tam 15 ikinci el otomobilin denk geldiğine, 2018 yılına göre sıfır araç pazarının yüzde 22,85 daralmasına karşılık ikinci el online pazarının 2019 yılında yüzde 10 büyüme ile 1.750.000 adete ulaştığına dikkat çekti. Sıfır kilometre araçlardaki stok sıkıntısının tüketicileri ikinci el otomobillere yönlendirdiğine değinen Karakaş, 2020 yılında 30 bayiye ulaşmayı hedeflediklerini dile getirirken, bu yıl ikinci el araç satışının 2.250.000 adede ulaşacağını öngörüyor.

İkinci el araç pazarındaki alışkanlıkların değişmesi gerektiğinin altını çizen Karakaş, “2018’de getirilen yönetmelikle birlikte, kurumsal bir yapıyla ikinci el araç alım-satımı yapmak zorunlu hale geldi. Fakat hali hazırda satılan her 100 araçtan sadece 5’i kurumsal anlayışla satılıyor. Pazarın çok hızlı bir şekilde büyümesi, yaygınlaşması ile yasaların getirdiği zorunluluklar ve acil kurumsallaşma ihtiyacı sebebiyle 2025 yılına kadar pazarın yüzde 25’inin kurumsal markalar tarafından yönetileceğini öngörüyoruz “ dedi.

Qashqai N-TEC’de, tasarım ve teknoloji bir arada 

Nissan Intelligent Mobility teknolojisinin yeniliklerini daha geniş bir kitleye sunan yeni Qashqai N-TEC, Nissan tasarım ve teknolojisinin en iyi yanlarını bir araya getiriyor. N-TEC, genellikle sadece üst sınıf otomobillerde görmeye alışkın olduğumuz gelişmiş ProPILOT sistemi ve Akıllı Park Yardımı özelliklerini barındırıyor. N-TEC, dijital hayata kolayca bağlanmak için Apple CarPlay ve Android Auto gibi NissanConnect özellikleri içeriyor.

ProPILOT sistemi aracın otoyolda ilerleyişini izleyerek aracın hareket ettiği şeridi takip etmesine yardımcı oluyor ve hızını düzenliyor. Trafik sıkışıklıklarını yöneterek öndeki araçla olan mesafeyi kontrol ediyor. Akıllı Park Asistanı ise gelişmiş sensörler sayesinde uygun park yerini tespit ediyor ve ardından kendi başına park manevrasını gerçekleştiriyor. 

Polonya ihalesi Karsan’ın

Toplu taşıma sistemleriyle şehirlere modern çözümler sunan Karsan, Polonya’nın Plock Belediyesi için açılan otobüs ihalesinin kazananı oldu. Daha önce Polonya’ya 41 adet Atak ve Jest teslim eden marka, bu kez de Plock kentinde hizmet vermek üzere 8 metre sınıfının öncüsü 7 adet dizel Atak’ı teslim edecek. Konuyla ilgili açıklama yapan Karsan Genel Müdür Yardımcısı Muzaffer Arpacıoğlu, “Farklı yolcu kapasiteleri ve ebatlarıyla; dizelden elektrikli ürün ailesine kadar başta Avrupa olmak üzere her bölgenin ihtiyacına göre araç üretmeye ve yollarda kilometreleri devirdikçe daha çok tercih edilmeye devam ediyoruz” diye konuştu.