Çocuklarda dikkat eksikliği, Peak Performans sistemiyle aşılıyor

Dikkat eksikliği yüzünden öğrenme zorluğu çeken ve bu yüzden eğitim hayatı başarısız geçen çocukların performanslarını üst seviyeye çıkarmayı hedefleyen Peak Performans eğitimi, beyin dalgalarını düzenleyerek beyin gücünü artırmayı kapsıyor.

Çocuklarda dikkat eksikliği, Peak Performans sistemiyle aşılıyor
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 19.07.2010 - 09:10

Beynin sınırlarını keşfetmek ve geliştirmek, geçmişten günümüze insanoğlunun en büyük hedefleri arasında yer alırken, Dr. Tanju Sürmeli’nin, ABD’den getirdiği ve geliştirdiği Peak Performans sistemi, eğitim dünyasına farklı bir bakış açısı kazandırıyor.

Çocuklarda görülen Dikkat Eksikliği, Dr. Tanju Sürmeli’nin uyguladığı Peak Performans sistemiyle aşılıyor. Genel akademik performansta dikkat zorluğu yaşayan çocukların, sevdikleri bir işe ya da derse dikkatlerini çok iyi verebilmeleri için geliştirilen sistemle, eğitim konusunda yüksek verim almak artık mümkün.

Amerikan Pediatri Akademisi ve Hawai Eyaleti, kanıta dayalı tıp psikososyal müdahaleleri içerisinde  biofeedback Seviye 2’de (level 2) iyi destek(good support) alan müdahaleler arasına girmiştir. 

Hafif kafa travmalarına dikkat

Dikkat eksikliğine, beyindeki elektriksel veya kimyasal dengesizliğin neden olduğunu belirten Dr. Tanju Sürmeli, “Kafa, sert bir darbe aldığında, beyin ile kafatası arasındaki hareket farkı şiddet yaratır ve bu da travmatik beyin hasarıyla sonuçlanır. Hafif kafa travmaları her ne kadar tehlikesiz olarak düşünülse de, insanların önemli bir kısmı, MRI ve Tomografi taramalarda herhangi bir anormallik görünmemesine rağmen, haftalar ya da aylar bazen de hasardan yıllar sonra süren şikâyetler rapor etmişlerdir.”

Geçirilmiş kafa travmalarının, Dikkat Eksikliği, Öğrenme Zorluğu, Uyum Zorluğu ve Ruh Durumu Bozuklukları’na neden olduğunu da belirten Dr. Tanju Sürmeli, “Geçirilmiş kafa travmasına ait şikayetler arasında en yaygın olanlar, dikkat eksikliği, yorgunluk, sinirlilik, çabuk hayal kırıklığına uğrama, mizaç patlamaları, ruh durumu değişiklikleri, öğrenme ve hafıza problemleri, planlamada ve problem çözmede bozulma, inatçılık, ‘ben’ odaklı olma, dengede bozulma, baş dönmesi ve baş ağrıları, kişilik değişimleridir. Bu travmaların yarattığı bozuklukları ayırt etmek için ise Sağlıklı Yaşam Kliniğimizde, beyin dalgalarının düzensizliğini tespit edebilen ve düzenleyen ölçüm sistemlerini kullanmaktayız” dedi.

Dr. Tanju Sürmeli, Beynin Gücü adlı kitabında örnek vaka çalışmalarına da yer veriyor… Yaşları 10 ila 15 arasında değişen ve öğrenme problemi olan 7 vaka… Vakaların klinik tablosu, okul akademik başarısı, aile hikâyesi ve QEEG Nx-Link Normative Data Bankası Öğrenme Güçlüğünü destekledi. Yedi vakanın toplam zeka puanı 90’ın üzerindeydi ancak sözel ve performans zeka puanları arasında 15 puan ve üstü puan farkı vardı. Bu da öğrenme güçlüğünü desteklemekteydi. Başlangıçta bütün vakalar T.O.V.A. testiyle ölçüldü. T.O.V.A’ya göre çocuklarda dikkat, dürtüsellik ve beynin geri getirme hızında problem vardı. Bu çocuklara diyet (düşük karbonhidrat, yüksek protein) önerildi. Ailelerin ebeveynlik tarzları yeniden düzenlendi. Seanslar, vakanın durumuna göre 80 ila 120 arasında değişti. Seanslar 30 dakika sürdü ve haftanın 5 günü, 45 dakikalık molalarla günde 2 defa seans aldılar. Hiçbir vaka ilaç kullanmıyordu ve neurofeedback tedavisine girmeden önce tedavi kabul formu imzaladılar.
Sonuç olarak neurofeedback tedavisi alan 7 vaka, QEEG raporlarına, ölçeklere, WISC-R alt test sonuçlarına ve T.O.V.A. verilerine göre istatistiksel olarak anlamlı gelişmeler kaydetmişlerdir.

Vakaların, dikkat konsantrasyonlarında, motivasyonlarında, muhakeme becerilerinde ve gerçeğe uygun davranmalarında soyutlama ve kavram oluşturma becerilerinde, işitsel hafızalarında aileden alınan bilgiler, yapılan testler ve ölçekler ışığında istatistiksel ve klinik olarak anlamlı derecede gelişmeler kaydedildi. Öğrenme zorluğu çeken çocukların IQ skorlarında olumlu yönde artış izlenmesi ve öğrenmeye olumlu olarak katkısının olması neurofeedback tedavisinin bu grupta ciddiye alınmasının gerekliğini bir kez daha hatırlatmaktadır.

Dr. Tanju Sürmeli’nin uyguladığı Peak Performance eğitiminin,  ABD’de bu sistemi uygulayan iki yetkin kurum AAPR VE ISNR’ dan aldığı BCIA sertifikası, uluslararası platformda uzmanlar tarafından da onaylanıyor.


Dr.Tanju Sürmeli hakkında:

Dr. Tanju Sürmeli, 1978 - 1984 yılları arasında Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden mezun olarak ‘’Tıp Doktoru’’ unvanını aldı. New York Medical College Hastane Yöneticiliği alanında 1994 – 1995 yılları arasında doktorasını tamamladı. Sonrasında ihtisas için gittiği Amerika’da, Amerika’nın ve dünyanın önde gelen Yale, Columbia-NYSPI, New York Medical College, Institute of Living, Ackerman Institute for Family Therapy, Milton Ericson Hypnosis Institute, University of Texas, San Antonio (Nöroloji Departmanı ile Psikiyatri & Nöroloji hastanelerinde ve merkezlerinde eğitim aldı. Türkiye’ye döndükten kısa bir süre sonra 2001 Sağlıklı Yaşam Kliniği’ni kurdu. Biofeedback, Neurofeedback, Psikiyatride QEEG ve ERP kullanımı Derneği kurucusu ve başkanıdır. Sürmeli’nin uluslararası derneklerde de pek çok üyeliği bulunmaktadır.
 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler