Dijital bankacılık tasarrufları artırır

Türkiye’de hâlâ çok yüksek sayıda insanın bankacılık sistemini kullanmadığını hatırlatan Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, dijital bankacılığın bu açıdan önemli fırsatlar sunduğunu vurguladı.

15 Temmuz 2019 Pazartesi, 23:37
Abone Ol google-news


Hem sistemin büyümesi hem kayıt dışının azalması için dijitalin gelişmesi gerektiğini anlatan 
Hem sistemin büyümesi hem kayıt dışının azalması için dijitalin gelişmesi gerektiğini anlatan Binbaşgil şu değerlendirmeyi yaptı: “Dijital bankacılığın önü ne kadar açılırsa bankacılık sistemi büyür, tasarruflar da artar. Bilinç düzeyi yükselir. Bu nedenle kapsama alanı gelişmeli. Dijitalleşme sayesinde milyonlarca insanın sisteme gireceğini düşüyorum. Örneğin Akbank her yıl net olarak 500 bin ila 1 milyon net müşteri kazanıyor. Bu kazanımın özellikle dijitalleşme sayesinde olduğunu söylemeliyim.”

Dijitalleşmenin tüketiciler açısından maliyet avantajı da yarattığını ifade eden Binbaşgil, “Dijitalleşmeye yatırım yapmasak maliyetler daha çok tüketiciye yansırdı” dedi. Ayrıca kapsayıcılığın artmasıyla ilgili örnekler de veren Binbaşgil, tüketici ile görüntülü konuşmayı içeren “dijital müşteri kazanımı”na dikkat çekti. Binbaşgil, bunun yasal altyapısı için BDDK ve MASAK’ın çalışma yaptığını da söyledi.

Dünyanın saygın finans yayın gruplarından Euromoney’nin, “Mükemmellik Ödülleri 2019” kapsamında Akbank’ı “Dünyanın En İyi Dijital Bankası” seçmesi nedeniyle İngiltere’de düzenlenen ödül töreninde gazetecilerle buluşan Binbaşgil, hem Türkiye hem sektör açısından önemli olanın dijitalleşmeyi “işe çevirmek” olduğunu ifade ederek, “Bu nedenle 2018 zor bir yıl olmasına rağmen dijitalleşmeye, inovasyona 200 milyon dolar yatırım yaptık. Bu yıl da benzer bir rakama ulaşacağız. Bu bizi farklılaştıracak” dedi. Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce de, dijitalleşmenin başarısı için çalışanların yetkinliklerinin geliştirimesi gerektiğini, bu amaçla Akbank’ın yeni istihdam yerine 14 bin çalışanı için ayrı ayrı gelişim planı oluşturduğunu ve bunu desteklediğini vurguladı.

Gençlere ‘Tosla’
Dijitalleşme kapsamında üzerinde çalıştıkları ve uygulamaya koydukları yenilikler hakkında da bilgi veren Burcu Civelek Yüce, hem fiziksel hem dijital şubeyi tek çatı altında buluşturan ve “fijital şube”leri hizmete soktuklarını, “Finansal Zeka” adını verdikleri akıllı hizmet platformuyla müşterinin ihtiyacını önceden tespit etmeyi hedeflediklerini kaydetti. Civelek Yüce, banka iştiraklerinden Aköde tarafından geliştirilen ve önümüzdeki günlerde tanıtılacak “Tosla” uygulamasıyla da, gençlere, Akbank müşterisi olsun ya da olmasın günlük finansal işlemlerini yapmaları için eğlenceli ve sosyal bir platform sunduklarını açıkladı.
Akbank, Euromoney tarafından ayrıca “Orta ve Doğu Avrupa’nın En İyi Dijital Bankası” ve 13’üncü kez “Türkiye’nin En İyi Bankası” seçildi.