Ekrem İmamoğlu: Yeni metrobüs hatlarımız olacak

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, metrobüslerde yaşanan sorunlardan haberdar olduğunu belirterek, "Metrobüs araçlarımızın ciddi anlamda değişime ihtiyacı var. Hem eskiyen araçlar var. Ters yön ulaşımı sıkıntılı. Kazalara neden oluyor. Yeni metrobüs hatlarımız olacak" dedi.

30 Temmuz 2019 Salı, 10:04
Abone Ol google-news

<video:1511166>

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Kabataş-Mahmutbey metro hattında incelemelerde bulundu. İmamoğlu'na İBB Genel Sekreteri Yavuz Erkut, ulaşımdan sorumlu Genel Sekreter Müdür Yardımcısı Orhan Demir ile Raylı Sistemler Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin de eşlik etti.

İncelemelerin ardından basına açıklama yapan İmamoğlu, hattın yoğun bir hat olacağını dile getirerek "24 buçuk kilometre uzunluğunda bir hat. Günlük, çift yönde 500-600 bin insana dönük bir hedef var. 8 yoğun ilçeden geçiyor. Fonksiyonel olarak baktığınızda bazı duraklarda çok yoğun aktarmalar var, Kabataş'ta olduğu gibi. Bazı noktalarda farklı ulaşım araçlarıyla birleşiyor. Kabataş'ta füniküler, tramvay ve deniz hatları var. Mecidiyeköy'de metrobüs ile bağlantısı var. Eyüp'te, Eyüp-Eminönü Tramvay Hattı ile birleşiyor. İstanbul'a nefes aldıracak noktalardan birisi. İstanbul için nefes aldıracak ulaşım hatlarımızdan birisi olacak.  Başlangıcından bu yana buraya emek harcayanlara teşekkür ediyoruz. Çalışan emekçi dostlara, belediyemizde bu sürece katkı koyanlara İstanbul halkı adına teşekkür ediyoruz. 2020 Ocak ayında ilk sürüşlerin başlanması hedefleniyor. Bu zaman dilimi deneme sürüşleri, güvenlikle ilgili tedbirler çok çok önemli. Bu zaman dilimi bunlar için değerlendiriliyor. Hem çevreye duyarlı hem de engelli araçları var. Engelli vatandaşlarımızın binişlerini ve inişlerini kolaylaştıran bir hat. İstanbul'un metroya çok ihtiyacı var. Yerin üstüne sığmıyoruz çünkü." diye konuştu.

"İŞLERİ YÜKLENEN FİRMALARLA DİYALOG HALİNDE OLACAĞIZ"

İstanbul'da şu anda yapımı devam eden 221,7 kilometre raylı sistem hattı olduğu bilgisini paylaşan İmamoğlu, şunları söyledi:

"Bunun 80 kilometresi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılıyor. Geri kalan 140 kilometrenin biraz üstü de İBB tarafından yapılıyor. Bunların içinde ihalesi yapılmış devam edenler var. Ne yazık ki şu an durdurulmuş olanlar var. Hatta sözleşmesi yapılmış ama başlanmamış olan bile var. Tümüyle inceliyoruz. Sıkı bir denetimle yürütmek istiyoruz bu süreci.

Aynı zamanda ekonomik sıkıntılardan dolayı durdurulmuş hatlar var. Bunları inceliyoruz. Çare üretme adına ilgileniyoruz. Biz göreve başlamadan önceki durumları böyle. Hangi sıkıntıları var, onu inceliyoruz. Yeni finansal kaynaklar oluşturabilir miyiz noktasında yoğun bir çalışma içerisindeyiz.

Elbette ki yine bu işleri yüklenen firmalarla bu diyaloğu yöneteceğiz. Tabi durdurulan hatlar hangi seviyede durdurulmuş, bunlar da teknik anlamda önemli. Çünkü tünel aşamaları, istasyon noktaları, bakım alanları gibi farklı fonksiyonel noktaları var.

Tünel noktasında durdurulmuş olanların teknik bir sorunu var mı buna bakacağız. Neticede metro hatlarının üstünde de yapılılarımız var. Bir sıkıntı doğurabilir mi, bu noktada analizlerimiz sürüyor. Hiç başlanmamış olanlara neden başlanmadığı konusunda analizlerimiz var. Devam eden 221kilometrelik hatlar İstanbul'un ulaşım düzenine büyük katkı sunacağı için ilk eylem planımız, bunların hızlıca devreye girmesine dönük önündeki engelleri kaldırmak. Baktığımız pencere bu.

Umuyorum hem içinde bulunduğumuz Kabataş-Mahmutbey Hattı ile diğer hatların en kısa sürede İstanbulluyla buluşmasıdır. Bu çalışmalar çözüm masalarımızda tüm aktörleriyle yönetilecek. Kamu kuruluşları ve firmalarla birlikte çözüm yönünde bir seferberlik yürüteceğiz. Raylı sistemler, metro İstanbul için çok kıymetli."

İSTANBUL'DAKİ METROLAR

İmamoğlu, daha sonra gazetecilerin sorularını yanıtladı. İBB Başkanı, "Çok önemli noktalarda tünel aşamasında bırakılan metrolar da var. Öncelikle belirlediğiniz noktalar var mı" sorusuna, "Bütününe bakmak lazım. Şu noktada şöyle bir şey var deyip bir kaygı uyandırmak istemiyorum. Ama elbette bir risk olduğun da gözlemliyoruz. İnşaat süreçleri devamlılık ister. Bazı inşaat aşamalarını yarıda kesmek çok risklidir. Ben de bu işlerin farklı bir bölümünde bulunmuş birisiyim.

Dolayısıyla devam edip bitirilmesi çok önemlidir. Bu bağlamda bütüncül bakıyoruz. Durdurulmuş mu? Nerede durdurulmuş? Eğer bir süre duracaksa tedbirlerin alınması noktasında yapılacak ilave işlemler nelerdir, tümüyle arkadaşlarımızla inceliyoruz. Bu ihmal edilmiş alanlarda İstanbulluları riske atacak riskleri ortadan kaldıracağız" yanıtını verdi.

KADIN YÖNETİCİLER

İmamoğlu, kadın gazetecilerin İBB'de kadın yöneticilerin çoğalıp çoğalmayacağı yönündeki soruyu ise, "Bundan sonraki çalışma arkadaşlarımızın içinde tabii ki kadınlar olacak. Az sayıda gördüğüm kadın çalışanlarla çıkışta bir araya gelip fotoğraf çektiririz" şeklinde yanıtladı ve sözü Raylı Sistemler Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin'e bıraktı.

Alpkökin, "Çok teşekkür ediyorum. Cuma gününden itibaren atandım. Atandığımız andan itibaren de sabahtan gece geç saatlere kadar sürekli olarak başkanımızın söylediği konular üzerinde hassasiyetle çalışıyoruz. Sorunları bir plan çerçevesinde hep birlikte çözeceğiz. Güçlü bir ekibimiz var. Bunlar her biri sırayla gerekli önlemler alınarak çözülecek. Trenlerimiz hızlı şekilde halkımızın hizmetine sunulacak" diye konuştu.

"KADIN OLDUKLARI İÇİN DEĞİL, UZMAN OLDUKLARI İÇİN ATANDILAR"

İmamoğlu'na, "İstanbul'un ulaşımı kadınlara emanet diyebiliyor muyuz" sorusuna, "Ben, kadına güvenme konusunda bu kadına dair bir tolerans değil. Kadının hakkı. Zira toplumun yarısı hatta yarısından biraz fazlası kadın İstanbul'da.

Dolayısıyla, kadının girişimci olması, kadının hak ettiği yerde olması bizi mutlu eder. Kızım ve eşim adına mutlu eder. Bu yönüyle de attığımız adımlar, atamalarımız, genel sekreter yardımcılarımızdan diğer birimlere kadar çalışacak olan kadın adaylar bu konuda uzman insanlar.

Kadın oldukları için atanan insanlar değil. Uzman oldukları için atanan insanlar. Bunun altını çizelim. Bütün arkadaşlarımız el ele kol kola çalışmak iş üretmek için buradayız. Yetenekli birikimli insanlar var. Olan insan kaynağı yine bizimle beraber. Bizim sürece kattığımız arkadaşlarımız var. Geçmişten bugüne yapılan takdirle karşılıyoruz ve alkışlıyoruz. Bundan sonra yapılacaklar da yine İstanbul halkı için. Yapanlar da bizim yapacaklar da bizim.

Tümüyle böyle bakıyoruz sürece. Esas olan İstanbulluya iş üretmek, hizmet üretmek. Ulaşım İstanbul'un birinci sorunu. Kadın eli değince tahmin ediyorum daha görmediğimiz noktaları görülecek. Hassasiyetle dokunulacak. Başarılar diliyorum" yanıtını verdi. İmamoğlu, gazetecilerden gelen, "Kıskanmadılar mı" sorusuna da "Yok, kıskanmadılar. Eşlerinden dolayı, varsa kızlarından dolayı kıskanmazlar" karşılığını verdi.

METROBÜSLERDE YAŞANAN SORUNLAR

İmamoğlu metrobüslerde yaşanan sorunları da değerlendirerek şu ifadeleri kullandı:

"Metrobüs araçlarımızın ciddi anlamda değişime ihtiyacı var. Hem eskiyen araçlar var. Ters yön ulaşımı sıkıntılı. Kazalara neden oluyor. İlginç yorumlar görüyorum. 1 ayda hani çözecekti diyorlar. Beklentileri çok değişik sanırım. Aşama aşama... Metrobüsle ilgili hızlıca devreye alacağımız kısımları var. İşin tümüyle çözümü ciddi bir araç yenileme konusu. Bir rehabilitasyon ile bazı sıkıntıları çözeceğiz. Metrobüs alımlarında yanlış alımlar oldu geçmişte. Bunlar üzücü şeyler. Benim her şeyi bilmek zorunda olmadığımın herkes farkındadır. Bu işin uzmanları var. En doğru aracı buraya katmak önemli. Bu kabiliyette uzmanlarımızda var. Yeni metrobüs hatlarımız olacak.