Google'da en çok onlar arandı

Google'da en çok aranan kelimeler bunlar oldu

13 Temmuz 2015 Pazartesi, 12:22
Abone Ol google-news

Türkiye genelinde 2015'in ilk 5 ayında Google'da yapılan aramalarda en büyük yükseliş gösteren kelimeler, "survivor", "e okul veli", "tv8", "acunn", "hava durumu", "milli piyango" ve "dolar" oldu.

Ülke genelinde "Sağlık" kategorisinde "Bursa" ilk sırayı alırken, bunu "SGK" ve "randevu" kelimeleri takip etti.

"Seyahat" kategorisinde ise "THY", "İstanbul", "uçak bileti", en çok aranan kelimeler olurken, bu alanda "Ütopya", "Aşk Sana Benzer" ve "Barcelona", yükselen aramaların başında geldi.

"Haberler"de seçimler ilk sırada

Google aramalarında "Haberler" kategorisinde "hava", "hava durumu" ve "haber" en çok aranan kelimeler oldu. Bu kategoride en yüksek çıkış ise "seçim 2015", "MHP", "CHP", "AK Parti", "seçim sonuçları" kelimelerinde gerçekleşti.

Aynı dönemde, dünya genelinde en çok "Facebook", "Youtube", "Google", "Hotmail", "film", "video", "song", "download", kelimeleri aranırken, Google'da dünyada en çok yükselen aramalar "Facebook", "Youtube", "Google", "you", "hotmail", "gmail", "yahoo" şeklinde oldu.

Gayrimenkul'de en çok aranan 'vergi' oldu

"Spor" kategorisi incelendiğinde, bu dönemde en çok aranan kelimeler, sırasıyla, "lig", "ligtv" ve "Galatasaray"ken, bu alanda en çok çıkış gösteren aramaların "Liverpool", "lig puan durumu", "puan durumu", "süper lig puan", "puan" olduğu görüldü.

"İnternet" kategorisinde "Google", "Twitter", "Hotmail" ve "Vodafone", aramalarda ilk sırada yer alırken, "Gayrimenkul" alanında ise "emlak vergisi ödeme", "vergi borcu ödeme" sıralamaya girdi.

Görseller ve YouTube'da neler aradık?

"Görseller"de "tumblr", "bebek" ve "Facebook", aramalarda ilk sırayı alırken, "Özgecan Aslan", "Merve Oflaz" ve "Anneler günü", en çok çıkış gösteren aramalar olarak öne çıktı.

Türkiye'de bu dönemde "YouTube"da "dj", "gel" ve "Ahmet Kaya" en çok aranan kelimeler sıralamasını oluştururken, "bangır bangır", "aşk yeniden" ve "diriliş", en çok çıkış gösterenler oldu.