"Hedef 22 bin 500 kilometre bölünmüş yol"

Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı Habip Soluk, 2012 yılı için Türkiye genelinde 22 bin 500 kilometre bölünmüş yola ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi.

Abone Ol google-news
Yayınlanma: 03.04.2010 - 17:21

Habip Soluk, önce Darende ilçesinin Karahan mevkisinde yapımı devam eden tünelde, ardından Malatya merkezdeki Akpınar Kavşağı'nda yapımı devam eden alt geçitte incelemelerde bulundu.

Karahan geçidinde bin 600 metre çift yön olarak inşa edilmeye başlayan tünelin bir aksilik olmadığı takdirde 2010 yılında bitirilmesini beklediklerini ifade eden Soluk, süratle yolu tamamlayarak yaşanan sıkıntıyı bitirmeye çalıştıklarını söyledi. Malatya'nın 64 bin 294 kilometre kara yolları ağı içindeki payının bin 60 kilometre olduğunu belirten Soluk, şöyle devam etti:
''Planladığımız kadarıyla bu yolun 408 kilometresi bölünmüş yol. 2003 yılının Ocak ayı itibariyle Malatya'nın 21 kilometre bölünmüş yolu olduğunu görüyoruz. 2003 yılının Ocak ayından 2009 yılının sonuna kadar ise bu rakamın 224'e çıktığını; 203 kilometre bölünmüş yol yapıldığını görüyoruz. 2010 yılında da 60 kilometre bölünmüş yolda çalışıyoruz. Bu yolun 45 kilometresi bitecek. Geri kalan 15 kilometre de 2011 yılında tamamlanacak.''

Malatya'da 13 kilometre projelendirilmiş, ancak henüz başlanılmamış bölünmüş yol olduğunu bildiren Soluk, Malatya, Hekimhan, Kangal, Sivas arasındaki 108 kilometrelik kısmı da 2012 içinde programa alacaklarını, 2012 yılı için Türkiye genelinde 22 bin 500 kilometre bölünmüş yola ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.

Malatya'daki kara yollarına 1 Ocak 2003 öncesinde 51 milyon 381 TL harcandığını ifade eden Soluk, 2003 yılından 2009 yılı sonuna kadar ise 134 milyon TL harcadıklarını, sadece 2009 yılında Malatya'ya 90 milyon TL'lik yatırım yapıldığını aktardı.

Soluk, 2010 yılında Malatya'ya 180 milyon TL'lik yatırım yapmayı planladıklarını, Malatya ile Sivas arasındaki tren raylarında bakım çalışması yaptıklarına bildiren Soluk, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Ülkemizde raylı sistem 1940'lı yılların sonundan itibaren tamamen kaderine terk edilmiş. Türkiye Cumhuriyeti'nin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan başbakan olduktan sonra, demir yollarını tekrardan bir devlet politikası haline getirdi. Türkiye hızlı trende dünyada 8'inci Avrupa'da 6'ncı durumda.''

Habip Soluk, hızlı trenin Malatya'ya ne zaman geleceğini bilmediğini, ancak bu konuda etüt çalışmalarının sürdüğünü belirtti.

Bir gazetecinin Malatya'ya yapılması planlanan yeni çevre yolu ile ilgili sorusu üzerine Soluk, şu yanıtı verdi:
''Malatya'ya güneyden mi yoksa kuzeyden mi olmalı bunun üzerinde çalıştık. Güneyden yapılacak olan çevre yolunda çok tünel çıkıyor. Çok maliyetli olacaktı. 2007 yılı itibariyle kuzeyden yapılacak olan çevre yolu projesi tamamlanmış durumda. Burada da tarım arazileri ve yerleşim yerleri olduğu için kamulaştırma miktarı fazla. Dolayısı ile bu kamulaştırmayı yol bedeli üzerinden bizim toparlamamız mümkün değil. Sayın milletvekillerimiz, sayın valimiz, belediye başkanımız, Kara Yolları Bölge Müdürlüğümüz bir toplantı yapmışlar. Bir protokol kendi aralarında düzenlemişler. İstimlak onlardan, yapmak bizden. Biz hazırız.''


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler