İngiltere'de sağlıksız yiyecek reklamlarına kısıtlama: Amaç obeziteyle mücadele
İngiltere’de sağlıksız yiyecek reklamlarına kısıtlama getirildi. Alınan yeni karara göre, 21.00’den önce bu ürünlerin reklamları yayımlanmayacak. Kısıtlama kararları obezite ile mücadele için alındı.
İngiltere’de şeker, tuz ve yağ oranı yüksek yiyeceklerin televizyonda reklamı kısıtlandı. 21.00'den önce bu tür ürünlerin reklamları yayınlanmayacak. Yasak, gelecek yılın sonunda yürürlüğe girecek.
Sputnik'te yer alan habere göre, reklamı kısıtlanan ürünler arasında çikolata, hamburger, kekler, tatlılar, dondurma, bisküvi, şekerli meyve suları, cips ve pizzalar bulunuyor. Firmalar ürünlerini kendi internet sitelerinde ve sosyal medya platformlarında tanıtabilecek.
YETİŞKİNLERİN 3'TE 2'Sİ OBEZ
Obezite, İngiltere’de önemli bir sorun. Ulusal Sağlık Kurumu verilerine göre İngiltere'deki yetişkinlerin yaklaşık 3'te 2'si aşırı kilolu veya obez.
İngiliz hükümeti, bu adımı obeziteye karşı mücadelesinin bir parçası olarak hayata geçirecek. Uzmanlar İnternet ve televizyon karşısında çok fazla zaman geçirildiğine dikkat çekiyor.
Karar, özellikle çocukları abur cubur reklamlarından korumak için cesur ve çok olumlu bir adım olarak niteleniyor.
En Çok Okunan Haberler
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- Emekliye iyi haber yok!
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- 'Seküler müdür kalmadı'
- 'Kayyuma değil, halka bütçe'
- Üniversite öğrencisi, trafikte öldürüldü
- Ankaralı Turgut hayatını kaybetti!
- İkinci elde 'Suriyeli' hareketliliği