İnternet 10 yıl sonra duyularımızı birbirine bağlayacak!
Tüketiciler, 2030 yılına kadar dijital duyusal deneyimlerine dayalı yeni hizmetilerin sunulmaya başlamasına olanak tanıyacak yeni Duyuların İnternet teknolojilerinin ortaya çıkacağı beklentisini taşıyor. Kullanıcı arayüzü olarak insan beyninin kullanılacağı bu teknoloji sayesinde, cihazlar insanların düşüncelerine tepki verecek ve yeni bir etkileşim paradigması yaratacak.
Tüketiciler, görme, işitme, tatma, koklama ve dokunma duyularımızla etkileşime girebilen bağlı teknolojilerin sunacağı bir dizi hizmetin 2030 yılına kadar gerçeğe dönüşmesini bekliyor. Ericsson'un ConsumerLab En Popüler Tüketici Trendler raporuna damga vuran “Duyuların İnterneti”; Yapay Zeka (AI),Sanal Gerçeklik (VR),Artırılmış Gerçeklik (AR),5G ve otomasyon gibi teknolojilerle sağlanacak.
Tüketiciler, 2030’da ekrana dayalı deneyimlerin, gerçeklikle neredeyse aynı olan çoklu duyusal deneyimlerle giderek daha çok rekabet edeceği görüşünü taşıyor. Dünya genelinde 15 şehirde yapılan ve yeni çıkan teknolojiler öncü olarak kullanmaya başlayan 46 milyon kişinin beklentilerin temsil eden ConsumerLab En Popüler Tüketici Trendler 2030 raporuna göre “Duyuların İnternet” teknolojisinin ana itici güçler arasında üç boyutlu eğlence ve alışveriş, iklim kriz ve buna bağlı olarak iklim etkisini en aza indirme ihtiyacı yer alıyor.
AKILLI TELEFONLARDAN DUYULARIN BAĞLANIRLIĞINA...
Raporun yazarlarından biri olan Ericsson Consumer & IndustryLab Başkanı Dr. Pernilla Jonsson, şu değerlendirmeyi yaptı:
"Şu anki akıllı telefonlara dayalı İnternet bağlanırlığından duyularımızın birbirine bağlanmasıyla oluşan çok boyutlu deneyimlere dönüştüğü bir dünyadan bahsediyoruz. Bu raporda giriş noktası olarak Artırılmış Gerçeklik gözlükler temel alınarak, bunun tüketiciler için ne anlama gelebileceği araştırıldı. Tüketicilerin Yapay Zeka (AI),Sanal Gerçeklik (VR),Artırılmış Gerçeklik (AR),5G ve otomasyon teknolojilerinin sağlayacağı duyusal bağlanırlığın günlük yaşamımızda böylesine değişiklikler yapacağını öngörmelerini beklemiyorduk” dedi.
‘RİSKLERİ DE BERABERİNDE GETİRECEK’
Raporun yazarlarından olan Ericsson Consumer & IndustryLab Araştırma Gündem Başkanı Dr. Michael Björn ise konuyla ilgili olarak şunları söyledi:
"Bugünden geleceğin genellikle doğrusal olarak gelişeceğini hayal ediyoruz. Ancak, insanların tüm duyularının dijtalleştiği bir dünyanın beraberinde hangi fırsatları ve zorlukları getireceğini de düşünmemiz gerekiyor. Duyuların dijtalleşmesi iklim değişikliklerinde ve karbon ayakizinin azaltılmasında büyük bir rol oynayabilir. Evinizden dışarı çıkmadan işe gidebilir, tatile çıkabilir ve tüm dünyayı gezebilirsiniz. Duyuların İnternet, aynı zamanda bireysel mahremiyet konusuyla ilgili tartışmaları da hararetlendirecek. Örneğin, halk arasında duyularımızın ürün veya hizmet satın alırken manipüle edilebileceğine dair bir endişe var. İnsanlar bu konuda gerekli önlemlerin alınmasını ve garanti verilmesini bekleyecekler.”
2030’A DOĞRU EN POPÜLER 10 TREND
Raporda, 2030 yılına doğru öne çıkacak olan 10 teknoloji trendi şöyle sıralandı:
1- İnsan beyni kullanıcı arayüzü olacak
Tüketicilerin yüzde 59’u sadece bir hedef noktası düşünerek Sanal Gerçeklik gözlüklerinde gidecekler yerini rotasını görebileceklerine inanıyor.
2- Tıpkı benim sesim
Tüketicilern yüzde 67'si mikrofon kullanarak ailelerini dahi kandıracak kadar gerçekçi bir şekilde birinin sesini taklit edebileceklerine inanıyor.
3- İstediğiniz tüm lezzetler
Tüketicilerin yüzde 45'i yenlen her şey dijital olarak zenginleştiren ve böylece tüm yiyeceklerin istediğiniz tatta olmasını sağlayacak bir cihaz olacağını tahmin ediyor.
4- Dijital aroma
Her 10 kişiden 6'sı, tüm doğal kokularını deneyimlemek dahil ormanları veya kırsal bölgeleri dijital olarak ziyaret edebileceklerini tahmin ediyor.
5- Tam dokunma hissi
10 kişiden en az 6'sı ekrana dokunduklarında dijital simgelerin ve düğmelerin şeklini ve dokusunu ileten ekranları bulunan akıllı telefonlar olacağını tahmin ediyor.
6- Tümleşik gerçeklik
10 kişiden 7'si 2030 yılında Sanal Gerçeklik oyunlarının fziksel gerçeklikten ayırt edilemeyeceğini düşünüyor.
7- Gerçek olarak doğrulanan haberler
"Sahte Haberler"in sonu gelebilir: Katılımcıların yarısı, kapsamlı doğrulamaların yapıldığı haber hizmetlerinin yaygınlaşmasını beklediklerini söylüyor.
8- ‘‘Kişisel gizlilik koruması’ sonrası tüketiciler
Katılımcıların yarısı "kişisel gizlilik koruması sonrası tüketic" olacaklarını ifade etti: 2030 yılına kadar kişisel veri ile ilgil tüm sorunların çözülmesini ve böylece verilerin etkin olarak kullanıldığı bir dünyadan güvenli bir şekilde faydalanabileceklerini tahmin ediyor.
9- Bağlı ve sürdürülebilir
10 kişiden 6'sı Duyuların İnternetine dayalı hizmetlerin toplumu çevresel açıdan daha sürdürebilir hale getireceğine inanıyor.
10- Duyuya dayalı hizmetler
Tüketicilerin yüzde 45'i, alışveriş yaparken beş duyuyu da kullanabilmelerine olanak tanıyan alışveriş merkezlerinin olacağını tahmin ediyor.
En Çok Okunan Haberler
- Erdoğan'ı yenen isim belli oldu
- Kurtulmuş’tan 'Erdoğan ve adaylık' açıklaması
- 'Sayın Tunç unuttuysan hatırlatalım...'
- Ünlü çikolata markası da artık kara listede
- Kılıçdaroğlu'nun 'sine-i millet' çıkışına yanıt
- Erdoğan'dan Özel ve İmamoğlu'na tazminat davası
- 'Sanki mağdur olan Esenyurt değilmiş gibi...'
- 'Bu kez vaziyet çok vahim...'
- Fethullah Gülen'in vasiyeti ortaya çıktı!
- Tek kalemde milyarlık vergi borçları silinenler nerede?