İstanbul'da F1 heyecanı başlıyor

Formula 1 Türkiye Grand Prix'si yarın yapılacak antrenman turları ile başlayacak.

İstanbul'da F1 heyecanı başlıyor
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 27.05.2010 - 07:59

İstanbul Park Pisti'nde 3 gün sürecek organizasyonda, cumartesi günü saat 14.00'de sıralama turları, pazar günü de saat 15.00'te 58 turluk yarış yapılacak.

Organizasyonda, Formula 1'in yanı sıra GP2, GP3 ve Porsche GT3 Cup yarışları da gerçekleştirilecek.

Formula 1'in 3 günlük programı şöyle:

28 Mayıs Cuma:

08.45 - Porsche GT3 Cup antrenman turları
10.00 - Formula 1 ilk antrenman turları
11.55 - GP2 antrenman turları
12.45 - Porsche GT3 Cup sıralama turları
14.00 - Formula 1 ikinci antrenman turları
16.00 - GP2 sıralama turları
17.00 - GP3 antrenman turları

29 Mayıs Cumartesi:

09.45 - GP3 sıralama turları
11.00 - Formula 1 üçüncü antrenman turları
12.25 - Porsche GT3 Cup ilk yarış (12 tur)
14.00 - Formula 1 sıralama turları
15.40 - GP2 ilk yarış (32 tur)
17.20 - GP3 ilk yarış (15 tur)

30 Mayıs Pazar:

09.25 - Porsche GT3 Cup ikinci yarış (12 tur)
10.25 - GP3 ikinci yarış (15 tur)

 

"Memnuniyet duyuyorum"

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Formula 1 yarışlarına İstanbul'un bir kez daha ev sahipliği yapmasından büyük memnuniyet duyduğunu belirtti.

Başbakan Erdoğan, yarın antrenman turlarıyla başlayacak Türkiye Grand Prix'sinin resmi dergisinde yer alan yazısında, ''Dünyanın en önemli organizasyonlarından biri olarak kabul edilen Formula 1 yarışlarına, İstanbul'un bir kez daha ev sahipliği yapmasından büyük memnuniyet duyuyorum. Farklı coğrafyalardan, farklı kültürlerden pek çok insanın Formula 1 vesilesiyle 'Medeniyetler İttifakı'nın bu sembol şehrinde, 2010 Avrupa Kültür Başkenti'nde buluşmasını son derece anlamlı bulduğumu ifade etmek istiyorum'' dedi.

Formula 1'in sportif bir etkinlik olmanın yanında, teknolojik yeniliklerin sergilendiği üst düzey bir uluslararası platform olarak da son derece önemli bir organizasyon olduğunu vurgulayan Başbakan Erdoğan, ''İnanıyorum ki, Formula 1 Türkiye Grand Prix'si, hem yarışların yapılacağı İstanbul Park pistiyle hem de organizasyondaki kusursuzluğuyla bir kez daha bütün dünyanın takdirini kazanacaktır'' ifadelerini kullandı.

''Son beş yıldır görüyoruz ki bu organizasyon, üç büyük dinin buluşma noktası, medeniyetleri ve kıtaları birbirine bağlayan köprü, doğal ve tarihi güzellikleriyle bir rüya şehir olan İstanbul'a çok yakışmaktadır'' diyen Başbakan Erdoğan, şöyle devam etti:

''Bu güzelliklerin geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl ve daha nice yıllar boyunca aynı coşkuyla yaşanması temennisiyle, organizasyona emeği geçen herkesi kutluyorum. Formula 1 heyecanını paylaşmak için ülkemize gelen bütün misafirlerimize 'Hoş geldiniz'' diyor, yarışmacılara başarılar diliyorum.''

 

Güvenliği jandarma sağlayacak

İstanbul Park Pisti'nde 28, 29 ve Mayıs tarihlerinde yapılacak Formula 1 Türkiye Grand Prix'si dolayısıyla yaklaşık bin jandarma görev yapacak.

İstanbul Jandarma Komutanlığından alınan bilgiye göre, jandarma, Formula 1 yarışları süresince İstanbul Park Pisti ve çevresi ile sorumluluk bölgesindeki yol güzergahlarında bugünden itibaren her türlü güvenlik tedbirini aldı.

Bu çerçevede, yarışlar için İstanbul Park alanına çıkan ana ve tali yollarda, bu sabahtan itibaren eğitimli köpeklerle aramalar yapıldı. Uzaktan kumandalı bomba imha robotuyla bir tatbikat gerçekleştirildi. Temsili olarak bir valiz içerisine yerleştirilen bomba, robotla alınarak bölgeden uzaklaştırıldı. Temsili bomba, daha sonra fünye ile patlatılarak, başarılı bir şekilde etkisiz hale getirildi.

Yarışlar sırasında, bir Jandarma Komando Taburu'nun dışarıdan güvenliği sağlayacağı, yine güvenlik amacıyla Ankara'dan Jandarma Özel Arama Kurtarma Birliği (JÖAK) İstanbul'a gelerek, görev yapacağı belirtildi.

İstanbul Park alanının 50 değişik noktasına güvenlik kamerası yerleştirildiği, ayrıca frekans karıştırıcı ''Jammer'' cihazlarının da kullanılacağı kaydedildi.

Jandarma personelinin dışında, özel güvenlik ve Formula 1'e ait yabancı özel güvenlik personeli de görev alacak.

Ayrıca, güvenliği tehdit edebilecek her türlü maddenin içeri sokulmasını engellemek için giriş kapılarında görevli jandarma ekipleri tarafından yapılacak kontrollerde duyarlı kapı, x-ray cihazı, el dedektörü ve ayna kullanılacak.

Kadın izleyicilerin detaylı aramaları da kadın astsubaylar tarafından gerçekleştirilecek.
İstanbul Park'a gelecek izleyicilerin trafik konusunda herhangi bir sıkıntı yaşamamaları için yarış alanına ulaşan ana ve tali yollar, hassas kavşaklar ve otoparklar bölgesinde çok sayıda noktada jandarma trafik ve jandarma motosikletli tim personelleri görev yapacak.

 

 Zorlu ve heyecan verici

Dünyanın en büyük spor organizasyonlarından biri olan Formula 1 yarışlarına ev sahipliği yapacak İstanbul Park Pisti, toplam 2 milyon 215 bin metrekarelik bir alanı kaplıyor.

Otoriteler ve pilotlarca ''zorlu ve heyecan verici'' olarak değerlendirilen İstanbul Park Pisti'nin temeli, 10 Eylül 2003'te atıldı.

Toplam uzunluğu 5 bin 338 metre olan pistte 6 sağa, 8'i de sola olmak üzere toplam 14 viraj yer alıyor. Saat yönünün tersine koşulacak biçimde tasarlanan pist, 124 bin lastik bariyerle çevreleniyor.

Toplam seyirci kapasitesi 130 bin kişi olan İstanbul Park Pisti'nde 14 bini içeride, 26 bini de dışarıda olmak üzere 40 bin araçlık da otopark bulunuyor. Çevre yolları ve altyapısıyla birlikte toplam 300 milyon liraya mal olan pistte en keskin viraj yarı çapı 15 metre.

  

Pistin teknik özellikleri

İstanbul Park Pisti'nin teknik özellikleri şöyle:

Pist uzunluğu: 5 bin 338 metre
Pist genişliği: 14-21.5 metre
Çevre yolu uzunluğu: 5 bin 482 metre
İç yolların toplam uzunluğu: 2 bin 286 metre
Toplam viraj sayısı: 14 (6 sağ-8 sol)
Toplam düzlük sayısı: 4
En keskin viraj yarı çapı: 15 metre
En uzun düzlük: 720 metre
Başlangıç-bitiş düzlüğü uzunluğu: 655.5 metre
Pist düşey kurp sayısı: 16
Alt geçit sayısı: 2
Üst geçit sayısı: 3
Lastik bariyer sayısı: 124 bin

 

Arazi alanı ve toprak işleri

Toplam arazi alanı: 2 milyon 215 bin metrekare
Toplam tesis alanı: 1 milyon 729 bin 425 metrekare
Toplam kazı işleri: 2 milyon 600 bin metrekare
Toplam dolgu işleri: 2 milyon 900 bin metrekare

 

Bina oturma alanları

Padok binaları: 13 bin metrekare
Tribün: 12 bin 700 metrekare
Diğer: 6 bin 800 metrekare
Toplam: 32 bin 500 metrekare

 

Bina toplam alanları

Padok binaları: 47 bin 400 metrekare
Tribün: 12 bin 700 metrekare
Diğer: 6 bin 800 metrekare
Toplam: 66 bin 900 metrekare
VIP kuleleri: 2
VIP kuleleri kat sayısı: 7
VIP kuleleri yükseklik: 37 metre

 

Tribün ve otopark kapasiteleri

Ana tribün: 25 bin kişi
Geçici tribün: 50 bin kişi
Doğal tribün: 50 bin kişi
VIP locaları: 5 bin kişi
Toplam kapasite: 130 bin kişi

 

Bayrakların dili

Dünyanın en büyük spor organizasyonlarından biri olan Formula 1 yarışlarında, pilotlar kullanılan değişik renkteki bayraklarla uyarılıyor.

Damalı bayrak yarışın bittiğini belirtirken, kırmızı bayrak yarışın durdurulduğunu, siyah bayrak ise diskalifiye durumunu anlatıyor.

Formula 1'de kullanılan bayraklar ve anlamları şöyle:

Damalı bayrak: Yarışın sona erdiğini belirtir. İlk 3 araca sallanan bu bayrağı sadece yarış direktörü veya onun tayin edeceği kişi kullanabilir.

Sarı bayrak: Pistte tehlike var anlamına gelir. Pilot için bir tane sallanan bayrak ''yavaşla'', iki tane sallanan ise ''Her an durmaya hazır ol'' anlamındadır.

Kırmızı bayrak: Yarışın durdurulduğunu belirtir. Kaza sonucu pistte bir aracın kalmış olması veya yarışın devam etmesinin tehlikeli olduğunu anlatır. Pilotlar bu bayrağı gördüklerinde yavaş bir şekilde pite dönmek zorundadır.

Mavi bayrak: Hem tur bindirilen, hem de yarışan araçlara gösterilir. Tur bindirilecek aracın arkadan gelen araca yol vermesi şarttır.

Siyah bayrak: Diskalifiye durumunu belirtir. Araç numarası ile birlikte kullanılır.

Yeşil bayrak: Bir önceki pozisyonda gösterilen herhangi bir renkteki işaret bayrağının artık devre dışı kaldığını belirtmek için kullanılır.

Sarı-kırmızı çizgili bayrak: Pistin kaygan olduğunu belirtir.

Siyah-beyaz bayrak: Sportmen olmayan bir davranış yapıldığını belirtir. Araç numarasıyla birlikte kullanılır ve diskalifiyeden önceki uyarıdır.

Ortası turuncu siyah-bayrak: Aracın mekanik bir problemi olduğunu ve hemen pit alanına girmesi gerektiğini anlatır.

Beyaz bayrak: Pistte yavaş hareket eden bir aracın olduğunu belirtir.

 

Yarış sırasında 2,5 kilo kaybediyorlar

Dünyanın en büyük ve en pahalı spor organizasyonlarından biri olan Formula 1'de, pilotlar yarışlar sırasında ortalama 2 kilo kaybediyor.

Pilotlar ayrıca sıcak bir pistte ortalama 1.5 litre sıvı kaybına uğruyor.

57 yıldır gerçekleştirilen Formula 1 yarışlarına ilişkin bazı ayrıntılar şöyle:

-Formula 1 araçlarının ulaştığı en yüksek hız 375 kilometre ve bu hız ancak İtalya'nın Monza pistinde yapılabiliyor.

-Bir Grand Prix sırasında araçların fren diskleri ve pedalları bin derecelik ısıya ulaşabiliyor.

-Formula 1 araçları saatte 200 kilometre hıza ulaşma ve tekrar durma noktasına sadece 7 saniyede varabiliyor.

-Araçlar 200 kilometre hızdan durma noktasına 1.9 saniye içinde ulaşıyor.

 

 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler