Kalamış Yat Limanı'na en yüksek teklif Koç'tan geldi
Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı'nın özelleştirme ihalesinde en yüksek teklifi, 664 milyon dolarla Koç Holding'e bağlı Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm Tesisleri A.Ş. verdi.
Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.'ye ait İstanbul'un, Kadıköy İlçesi, Zühtüpaşa Mahallesi, Kalamış-Fener Caddesi mevkiinde bulunan Fenerbahçe Kalamış Yat Limanı'nın bir bütün halinde 30 yıl süreyle "işletme hakkının verilmesi" yöntemiyle özelleştirme ihalesi gerçekleştirildi. Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın toplantı salonunda gerçekleştirilen ihaleye Akın Holding A.Ş.- Edip Gayrimenkul Yatırım Sanayi ve Ticaret A.Ş. Ortak Girişim Grubu, Taşyapı İnşaat Taahhüt Sanayi ve Ticaret A.Ş., Safi Gayrimenkul ve Yatırımları Sanayi Ticaret A.Ş., Dati Yatırım Holding A.Ş., Tepe-Kaya Ortak Girişim Grubu, Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm Tesisleri A.Ş ve Akdeniz İnşaat ve Eğitim Hizmetleri A.Ş. -Yılport Holding A.Ş. Ortak Girişim Grubu katıldı. Özelleştirme İdaresi Başkanı Ahmet Aksu'nun başkanlığını yaptığı komisyonda elemesiz turda en yüksek tutar 376 milyon dolar oldu. Elemesiz turun ardından, elemeli turlara geçildi.
İlk elemeli turda en düşük teklif veren Akın Holding A.Ş.- Edip Gayrimenkul Yatırım Sanayi ve Ticaret A.Ş. Ortak Girişim Grubu elenirken, en yüksek teklif 424 milyon dolar oldu.
İkinci elemeli turda en düşük teklifi Taşyapı İnşaat Taahhüt Sanayi ve Ticaret A.Ş. vererek, elendi. İkinci elemeli turda en yüksek teklif 469 milyon dolar düzeye çıktı. Üçüncü elemeli turda en düşük teklifi veren Dati Yatırım Holding A.Ş. elendi.
AÇIK ARTIRMAYA 495 MİLYON DOLARLA GEÇİLDİ
495 milyon dolarla açık artırmaya geçildi. Açık artırma aralığının 1 milyon dolar olarak belirlendiği ihalede, açık artırmaya Safi Gayrimenkul ve Yatırımları Sanayi Ticaret A.Ş., Tepe-Kaya Ortak Girişim Grubu, Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm Tesisleri A.Ş. ve Akdeniz İnşaat ve Eğitim Hizmetleri AŞ-Yılport Holding AŞ Ortak Girişim Grubu katıldı. Açık artırmada, ilk çekilen Tepe-Kaya Ortak Girişim Grubu olurken, onu Akdeniz İnşaat ve Eğitim Hizmetleri A.Ş.-Yılport Holding A.Ş. Ortak Girişim Grubu izledi. İhale sonunda en yüksek teklifi 664 milyon dolarla Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm Tesisleri A.Ş. verdi.
Koç Holding: Kıran kırana bir mücadele yaşandı
Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı'nın 30 yıl süreyle "işletme hakkının verilmesi" yöntemiyle özelleştirme ihalesinin ardından, Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm Tesisleri AŞ adına açıklamalarda bulunan Koç Holding Turizm, Gıda ve Perakende Başkanı Tamer Haşimoğlu, ihalenin teklif aşamasının bittiğini ve en yüksek teklifi kendilerinin verdiğini söyledi.
Uzun bir süredir limanın işletmecisi olduklarını belirten Haşimoğlu, "Bugünkü ihalede en yüksek teklifi vererek bu aşamada bir adım öne geçtik. İhale Komisyonu Başkanı'nın dediği gibi bu aşamadan sonra bir takım onay süreçleri var. İhale ondan sonra bitmiş olacak. Bu aşamada önde olmaktan dolayı oldukça mutluyuz. Kıran kırana bir ihale süreci yaşandı. Özelleştirme açısından iyi bir sonuç alındığını düşünüyorum. Sonucun turizm, ülke ve topluluğumuz açısından hayırlı olmasını diliyorum" diye konuştu.
Bir gazetecinin "Teklifinizi taksitle ödemeyi düşünüyor musunuz?" sorusu üzerine Haşimoğlu, ödemenin nasıl yapılacağına ihale sonucunun onaylanmasına kadarki süreçte karar vereceklerini kaydetti.
İhale şartnamesinde önemli yatırımların yapılmasının istendiğini ifade eden Haşimoğlu, "Bizim amacımız bunları mümkün olduğu kadar kısa sürede tamamlayıp Türkiye'nin ve İstanbul'un buraya yakışan bir tesise kavuşması. Şartnamede yatırımın nasıl yapılacağı tariflenmiş, rakam olarak yok" değerlendirmesinde bulundu.
Haşimoğlu, "Rakamın düşük kaldığını düşünüyor musunuz?" şeklindeki soruyu yanıtlarken şunları kaydetti: "Sanırım 41 tur geçti. Rakamın düşük kaldığını söylemek ne kadar doğru bilmiyorum. Buraya gelirken, bu yerin işletmecesi olarak, müşteri profilini titiz bir şekilde çalışarak, fizibilitemizi hazırladık. Şartlar içinde teklif vermiş olduk. Türkiye ekonomisine güvenimiz devam ediyor. Bundan sonraki özelleştirme projeleri gündeme geldikçe değerlendirip, ona göre karar vereceğiz."
Yat limanının bin 400'e yakın tekne ve yat bağlama kapasitesi olduğunu ifade eden Haşimoğlu, bu rakamın yatların ebat ve cinslerine göre değiştiğini, yapılacak yeni yatırımlarla kapasitenin bin 700'e kadar çıkabileceğinin öngörüldüğünü söyledi.
Haşimoğlu, hedeflerinin sadece yat ve tekne sahiplerinin faydalanacağı bir mekan olmaktan ziyade, dışarıdan gelen ziyaretçilerin de İstanbul'a yakışan bir yerde rahatça vakit geçirebileceği alanlar yapmak olduğunu sözlerine ekledi.
En Çok Okunan Haberler
- Op. Dr. Dericioğlu başında poşetle ölü bulundu
- Suriyeliler memleketine gidiyor
- Yaş sınırlaması Meclis’te
- Marmaray'da seferler durduruldu!
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- Apple'dan 'şifre' talebine yanıt!
- Erdoğan'dan işgale 'isimsiz' tepki
- Suriye'nin yeni başbakanından ilk açıklama
- ‘Hepinize test yapalım, bakalım kim ne kadar geçiyor!’
- Erdoğan'ı protesto eden gençlere işkence iddiasına yanıt